Delt System Hukomelse?..

  • Hey Tweak.


    Jeg var igang med at sætte duplering af min skærm, så jeg kunne smide billedet over til fjernsynet.. Men når jeg gør det så tvinger den min PC skærm til at køre fra 1900x1200 til 1900x1080, hvilket jeg synes er en anelse træls til tider..


    Så jeg kiggede under "advanced settings" og faldt over at mit Grafikkort (ATI HD4890) havde 4096Mb Samlet Grafik Hukommelse og deraf er 3067Mb af mit System.


    Er der på nogen måde man kan fjerne det?...


    Har forsøgt:

    • Bios
    • Catalyst
    • My Computer "Egenskaber"


    Nogen idé til hvor jeg evt. skal lede efter at fjerne det?


    Billede af "problemet"
    http://peecee.dk/upload/view/223917/full


    På forhånd mange tak.
    /nitan

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Hvis du kloner billedet på de to skærme, så vil den laveste opløsning være din fællesnævner (skulle jeg mene). Du skal køre det som udvidet desktop eller lignende.


    Oki tænkte jeg nok :) Nok også derfor at den trækker ned på 1900x1080.. Håbede bare på at man nu efterhånden kunne klare at de havde 2 individuelle indstillinger :)..


    Men hvad så med de mærkelig delte ram, hvordan kan det fjernes?

  • Med nVidia kan man resize desktop og kører med 2 forskellige opløsninger i clone(kræver så at den lavest opløsningsskærm understøtte dette). Ved ikke hvordan det virker med ATI dog...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Med nVidia kan man resize desktop og kører med 2 forskellige opløsninger i clone(kræver så at den lavest opløsningsskærm understøtte dette). Ved ikke hvordan det virker med ATI dog...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    Oki tænkte jeg nok :) Nok også derfor at den trækker ned på 1900x1080.. Håbede bare på at man nu efterhånden kunne klare at de havde 2 individuelle indstillinger :)..


    Men hvad så med de mærkelig delte ram, hvordan kan det fjernes?


    hør nu her. det betyder jo at billedet bliver komprimeret :) det siger sig selv, at det ikke vil være brugbart, da tekst eksempelvis ville blive ulæseligt.

  • er der ikke noget med der kan laves individuelle indstillinger af 2 skærme med programmet ultramon?? mener jeg da jeg har haft engang

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Det er ikke noget problem at skalere en opløsning ned af. Det er ikke ligesom når man ikke kører native opløsning på en TFT skærm. Specielt ikke på et HDTV der har en række imageprocessorer.


    Der er i hvert fald ikke noget at se eller komme efter med mit setup...