Erfaring med Asrock 330HT+XBMC & Logitech Squeezebox Radio

  • Hey.



    Jeg er blevet ret hooked på idéen om igen at have en HTPC. Og her virker Atom/ION til at være en ret så genial løsning. Vil derfor høre om der er nogen af jer der selv kører med sådan en Asrock 330 eller en Acer revo 3610 ? Og om I kører XBMC.


    Ydermere vil jeg gerne høre folks erfaringer med Logitech Squeezebox systemet. Overvejer at købe "Radio" modellen, og så serve fra min debian box.


    På forhånd tak! :)



    - Jakob.

  • Hvor længe har Asrock 330HT været på markedet i DK? Ved du det? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg har lige haft fingrene i Point Of View ATOM330/ION maskine til kæresten og jeg var ikke super imponeret. Har selv ATOM server (n270), men tror der var mere liv i 330 modellen.


    Omkring HTPC så prøvede jeg med Windows 7 og dertil hørende Media Center ... ved afspilning af DivX gik det flydende ved et gennemsnitligt load på 34% CPU Total. Den afvikler dog kun programmet på 2 af kernerne, og på disse lå load på 50-80% hvor den på de andre lå på 5-10% (deraf 34% gennemsnit). Antager programmet ikke tager HT "kernerne" i brug.


    Winamp med Mp3 var intet problem overhovedet... CPU load var 15%


    Sims3 kan spilles, men det er ikke specielt sjovt da grafikken bare er nedskaleret for meget.


    btw. jeg har læst mange kommentarer omkring lydniveau på de ASRock modeller, og PoV maskinen var da heller ikke lydløs.


    Den lille 40mm blæser vil gerne fortælle den er i live :(


  • Jeg skal køre ubuntu på den og så xbmc, og hvad jeg lige har læst mig frem til så spiller det max, mht. load på systemet.


    Den lille blæser er også min største bekymring pt, derfor sidder jeg også og overvejer om jeg skal købe en Acer Revo 3610 istedet. Men har læst par teorier om at den lille blæser kan undværes, den kan skiftes ud med succes til en mere lydløs version osv.