Indlæg af WTF

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty


    kunne da godt tænke mig at vide hvor du mener en 19" ville være bedre??


    Kommer utroligt meget an på hor tæt på/langt væk fra skærmen du sidder, der er flere steder på nettet hvor man kan udregne hvor stor ens skærm skal være i forhold til afstanden for at få den bedste oplevelse.


    F.eks, bare i ekstremerne, hvis du har nu en 18" skærm, og skifter til en 36", uden at ændre afstanden, med samme opløsning, vil pixelsne være dobbelt så store, derfor vil billedet ikke være ret pænt...


    siger ikke dermed at der er noget der er bedre end andet, siger bare at man skal lige have i baghovedet, om man har "plads" til en stor skærm... personligt sidder jeg med en 20", og er super glad for den.. kører 1600*1200 fint til mig...

    Hehe undskyld begge, ved ikke lige hvorfor jeg ikke skrev resten af setup'et.


    som den er nu


    P5K Deluxe(skulle meget gerne tage C2D)
    MSI HD3870 512 MB RAM
    Intel P4 640
    WD 250GB
    WD 320GB
    Hitachi 320GB
    2 GB Corsair XMS2
    750W Thermaltake PSU

    Sidste tråd jeg oprettede var ang. performance forskel på en P4 640 og en E2200


    Nu har jeg så fået den E2200, man kan sku ik få den til at virke, kom hjem med den, satte den i, startede com op, intet billede, genstarter af sig selv efter ca 5 sek, og så står den ellers bare, mit spørgsmål er så, kan Acer låse en CPU til "deres" hardware?


    CPU'en har siddet i et Acer media center, min m8 opgraderede hans CPU til en størrer, og har ikke haft nogen problemer. er ret sikker på den IKKE er gået i stykker! har trodsalt haft den i anti-stat pose og hele moleviten. Nogen idéer?

    Tror nu mere det er fordi han har en 19" nu og ønsker sig en 24" hehe men man ved jo aldrig :offtopic: :O


    EDIT:gammel post lød ringe. Bukker mig i støvet for Dasjap, der var 15/1000 af et second hurtigere end mig:P

    Hej Tweakers,


    Har faaet tilbudt en Pentium Dual Core(hedder den hehe) E2200 til den latterlige pris af 100Kr, saa ville hoerer hvor meget ekstra det gav?


    Systemet som det ser ud nu,


    Pentium 4 3,2 Ghz 640 2Mb
    ATI/AMD HD3870(nr 2 kommer snart)
    Thermaltake 750W PSU
    WD 500GB
    Asus P5K Deluxe
    Corsair 2 * 512Mb klodser(Bliver skiftet ud med Mushkin's Redline snart)


    og soede mennesker, er ikke intraseret i at hoere at jeg skal tage en E8400/E8500


    Bare en hurtig mening om det ville vaere bedre, det samme, eller vaerrer.


    Og jeg undskylder for aa, ae, oe. Jeg sidder i skolen... kan saa skrive kinesisk i stedet;)

    Hader at rette folk, Men Stort K er Kelvin, hvilket er en temperatur enhed, som desuden er en "Scalar" kender ikke det danske ord for det(tager fysik paa engelsk)


    Kg er KiloGram som egentlig betyder 1000Gram som vi saa kender som et kilo. En Vector


    Gram er ogsaa en Vector, idet KiloGram opstaar fra Gram.


    Haaber det udretter eventuelle misforstaalser!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Med den cpu ville det være totalt tåbeligt at købe et up-to-date grafikkort da cpuen vil være en enorm flaskehals.


    En A64 @ 2200mhz er MEGET hurtigere men stadigvæk en flaskehals.
    Idag skal det være mindst dualcore, og skal du opgradere skal du helst tage en intel, da AMDerne er ret langsomme hvis vi sammenligner mhz.


    Om noget skal det være en Radeon 4850, dog.


    øhh hvad er det lige du snakker om?


    Jeg ligger med en P4 3.4 Ghz, Radeon HD 3870 på et P5K Deluxe med 1 GB RAM, jeg kan da både kører COD4, GRID og Test Drive Unlimited på High, i 1600*1200 flydende. DiRt er godt nok nede på 1280*1024, men stadig på High!. Er du sikker på hvad du snakker om?


    ved godt at en Dual-Core og en ekstra gig ram ville hjælpe meget på mit system, men har ingen problemer med at spille de spil der er på gaden nu.


    og undskyld for OT, den tissede mig bare lidt af den kommentar!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Agerskov


    Jamen jeg går på HTX har har fysik på A-irriterende. Vi fik egentlig ikke nogen karakter for opgaven, men bare flueben. :crazyeyes:


    Men udfra min forklaring fik jeg da et "Meget flot." Valgte for resten at bruge den forklaring FlexQ kom med.


    Jamen tak for svar, var bare lidt nysgerrig. og tillyk med alle de flueben der sikkert har været;)

    Ved godt det måske er lidt åndsvagt at hive denne tråd op igen, men ville meget gerne høre hvad du svarede og hvad for en feed-back du fik tilbage.


    og så hvilket nivaue(stavebøf) du har fysik på, altså folkeskole, gym, uni( A, B, C osv.)


    Er selv lige startet på IB Diploma Programme, og har A fysik på Higher level, føj for den lede der er nogle vilde sager skal jeg lige hilse at sige...

    hey folkens.


    Min far får nogle venner på besøg, og de skal have en gang TOL(Taiwan Olympiske Lege) 3 svenskere mod 3 danskere, så vi vil jo gerne starte ud med spille en hvis kendt sang.


    Men men men, kan ikke finde den, kun som instrumental, og den kan jeg ikke finde til at Downloade(må man det når nu det er nationalsang?)


    Uanset hvad, har i nogle links, hvis man må DL så til DL-site, hvis ikke, et sted hvorfra man kan streame og helst med sang.


    PFT WTF


    Ps. de starter Legene i morgen, så ville være glad for nogle hurtige svar.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Godt der stadig er noget tid til din fødselsdag, så kan det være jeg kan nå at glemme din dårlige opførsel inden da :))


    Ring lige til mig inden du for kørekortet så jeg kan blive indendører ikke;)


    Ej kvindelige bilister kan faktisk være ligeså gode/bedre end mandlige, meen i kvinder skal sku blive bedre til at parralel parkere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg vil altså vove at påstå, at uanset om du ser film eller hører musik, så lyder mine Dali Ikon højttalere bedre, end et sæt CVere. Bevares, CVerne kan spille højt til fest, men et par Dali Ikon 7 kan spille mere end rigelig højt til almindeligt brug - og til film er de både åbne og præcise, mens 12"eren i subben kan levere alt det bass, du kunne tænke dig under afvikling af film!


    så læs lige tråden igen... der står til Diskotek og hjemmebrug, eller diskotek alene.... hvis du stadig vover at påstå dine Dali'er lyder bedre der, så det sku da et fesent diskotek, eller hjernedødt mange højttalerer.


    tjaa, nu snakker vi jo ikke til hjemmebrug vel?


    kunne blive ved... det indlæg du kommer med her, kan jeg jo absolut bruge til INGENTING...


    der sidder du jo bare og favoritter Dali og CV fordi DU synes det er bedst... kan jeg ikke lige få øje på hvordan det kan hjælpe mig, er du sød at forklarer det!?

    Jesus crist guys... er det ik lidt :offtopic:???


    jeg har jo ik skrevet at jeg skal have god lyd eller ej... jeg har skrevet jeg skal have lyd der kan ryste ting og sager.... i 400 - 500 kvm store rum... hvis en 12" Dali sub kan det, så jeg sku yderst imponeret, men tvivler saftsusmig meget.


    kan vi ik prøve at holde os til emnet så jeg kan få lidt hjælp, som egentligt var meningen...


    Dejlige højttalere.


    højttalere bliver jo lavet til forskellige formål, CV er ikke lavet til klassik og des ligende, men derimod til at blæse sokkerne af dig hvis du hører rock/techno, men det skal siges at CLSC/CLS faktisk er mere ren end F.eks. VE serien.


    ulempen, som du også nævner, er bare de fylder simpelthen så man tror det løgn


    Men har da fundet ud af at, placeres et stk. VE-12F relativt tæt op af en væg, bliver det en ok stol. bare husk en pude;) og ved lavere lydtryk er de også fine til at stille div. sager på;)


    er ikke helt enig med dig der.


    For det første så kræver et lukket kabinet MEGET mere af både højttalere og forstærker.


    derefter er et lukket kabinet mere præcist, men spiller ikke ligeså højt(SPL, Sound Pressure Level)


    hvis der derimod blev tilføjet en eller to basrefleksporte, kan der blive lavet meget højere og dybere bass end uden.


    nu vil jeg ikke gå helt i dybde med hvor mange forskellige kabinetter der kan laves.


    men de mest normale er bass refleks, lukket, band-pass og hornhøjttalerer.


    deruder er der faktisk flerer forskellige.. Cerwin Vega lavede nogle i midten af 70'erne, som var et lukket kabi, men fyldt med en Gas-art der er 7 gange lettere end luft. dette gjorde at enheden ikke skulle arbejde så meget for at flytte kabinettes interne luft(Gas) og kunne derfor arbejde under mere ekstreme forhold.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Hiver lige tråden op igen og stiller det spørgsmål jeg ikke fik svar på.. kan man koble en oplader til batteriet og samtidig bruge batteriet til forstærkeren? Hvis det er muligt, bliver batteriet så ikke overopladet på et tidspunkt (hvis det kan det ..)?


    Jeg har brugt mine subs lidt tid nu (stadig med bilbatteriet på) og har også prøvet den lille psu jeg havde liggende med 13amp, og der kunne den ikke spille særligt højt før psu'en satte ud. Så skulle måske overveje at skaffe mig en bedre en bare :)


    Hehe så kommer der lidt mere forhåbentligt brugbar info!


    En bil lader ca 10V i tomgang. og kan næsten ramme 14V ved fuld blæs.


    Derfor er et bilbatteri og diverse bil-produkter lavet til 12V med en tolerance på +/- 2V


    Jeg har aldrig oplevet at et bilbatteri kan "over-/underlades. MEDMINDRE du tømmer batteriet fuldt for syrer, hælder ny i og kun lader ved f.eks. 6V(ikke sikker på det kan lade sig gøre dog)


    Jeg har selv haft en 2 * 500W DVC sub på mit værelse, drevet af en (sjovt nok;)) 2 * 500W forstærker, koblet til et 60AMP batteri, med en helt alm. bil-batterilader(sikke et langt ord)


    Har aldrig oplevet nogen problemer, udover hvis man bruger den for længe og derved "aflader" batteriet så bliver bassen sløv da forstækeren ikke for strøm nok, og i sidste ende står forstærkeren og slår til og fra hele tiden. så det bare om at skrue ned, lade batt op igen og ellers bare kører på...


    evt. kan du jo (mener det er) parralel koble 2 * 12V, 60 AMP batt så du for i praktis 1 * 12V 120AMP batt, så har du jo "dobbelt" så lang tid at spille i;)


    håber du kunne bruge det til noget. og hæld og lykke med projektet.


    lige nøjagtigt...


    hvor mange af jer har været på diskotek og hørt det ligeså rent som et NAD/B&W anlæg i stuen der er optimeret på kryds og tværs???


    Diskoteker er til at hører HØJ musik med en bass der giver god massage til mellemgulvet... ikke ren lyd.