Anbefal bærbar kritisk

  • Hejsa.


    Jeg skal starte på universitetet, og vil gerne have en rigtig god allround bærbar. Har aldrig haft en før, så er på bar grund. Den må gerne kunne spille computerspil i okay settings.


    Hvad er den bedste bærbar på markedet til omkring 7-8000kr? Altså det bedst der kan fås for de penge i øjeblikket.


    Jeg tænkte selv på den der er med i AZ bladet:


    En HP PAvilion Model dv6525 core 2 duo 1.8GHZ
    2048mb
    120GB harddisk
    256mb intel GMA X3100 (delt)
    7500kr.



    og en HP Pavilion turbo X2 1.9 GHZ
    2048mb
    160GB harddisk
    895mb geforce 8400M turbocache grafik, heraf 128mb dedikeret.
    7000kr.


    Er de gode, er der nogen der er bedre?


    Fandt lige denne: Den ser godt nok dejlig ud. Ved ikke med jer, men er den bedre end de andre:
    http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=4406120760

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet 2 gange, sidst af ThomasB84 ().

  • Jeg har valgt denne:


    Acer Aspire 5920
    Pris: 8.999 kroner


    Konstruktion: 3
    Udstyr: 5
    Skærm: 4
    Ydelse: 6
    Samlet vurdering: 5


    Skærmstørrelse- og opløsning: 15,4" widescreen - 1280 x 800
    CPU: Intel Core 2 Duo T7300 - 2 GHz
    Grafik: Nvidia GeForce 8400M GT (256 MB)
    RAM: 2 GB
    HD: 160 GB SATA (5400 rpm)
    Primære kablede forbindelser: 4 x USB, Firewire, HDMI, VGA
    Trådløse forbindelser (foruden WiFi): Bluetooth
    Optiske drev og andet udstyr: Webcam, DVD-brænder, kortlæser
    Vægt: 3,2 kg.


    http://www.pcworld.dk/art/8855?page=4


    Den har vundet i testen. Den har godtnok kun 256mb grafikkort. Er det dårligt, når nogen bærbare har 512mb?
    Har hørt noget om en langsom og hurtig version, hvilken version er dette?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche


  • nogle med 512mb er både didekeret og shared så gpu har 256mb ram på grafikkortet og så kan/må det låne 256mb mere af rammene i computeren.


    men vil sige det er synd at det er delt sådan af og til der gpu kernene ik altid er lavet til så meget.
    ved man kan os få hvor alle 512mb ram er dedikeret i nogle maskiner.

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|


    nogle med 512mb er både didekeret og shared så gpu har 256mb ram på grafikkortet og så kan/må det låne 256mb mere af rammene i computeren.


    men vil sige det er synd at det er delt sådan af og til der gpu kernene ik altid er lavet til så meget.
    ved man kan os få hvor alle 512mb ram er dedikeret i nogle maskiner.


    Okay, men er den god? Den har vundet i testen. Hvad synes du?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Originally posted by ThomasB84


    Okay, men er den god? Den har vundet i testen. Hvad synes du?


    jeg vil sige det er en maskine jeg godt kunne finde på og købe og gfx er bedre end intel's X3100 selv om de supporter DX10. 2gb ram, hurtigt processor og så det gfx så vil jeg sige det er værd at spille på

  • Læg mærke til at den Acer vejer 3,2 kg.
    Jeg ville ikke vælge så tung en bærbar, hvis den skal slæbes med frem og tilbage hver dag.
    Desuden er opløsningen på skærmen kun på 1280x800 på trods af at det er en 15,4" skærm.


    Du skriver at du aldrig har haft bærbar før. Ovenstående to punkter er, efter min erfaring, noget førstegangskøbere ikke er så opmærksomme på, men som kan blive ting du senere kommer til at ægre dig over, du ikke lagde større vægt på da du købte din bærbare.
    Så for din egen skyld: Overvej lige hvor meget dine bærbare må veje og hvilken opløsningen du vil have på din skærm...