Indlæg af GrillRotten

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    hvordan beregner man egentlig ens fradrag


    transport-fradrag? klik på lommeregneren inde på SKAT og udfyld de felter som er påkrævet. Det hele går som en leg når man først er kommet igang, så selv en blondine kan finde ud af det :crazyeyes:

    Egentlig lidt sjovt at det altid ender med at der sidder en eller anden nørdet knægt og savler over noget som er totalt urealistisk og ubrugbart til privat brug :roller:


    "åååh en 1 Tbit internetforbindelse... savle savle"


    "åååh et system med 500 GB RAM ... savle savle"


    - Øhm tag dig sammen og få dig et liv :))

    Hvis du seriøst syntes det er fedt at få fatoveret noget som du ikke selv fatter en brik af, så få fat i en som har god viden på området, gerne en som fagligt arbejder med sproget. Et godt bud kunne være et universitet eller ligende - Sprogforskere/undervisere. Få gerne det hele dobbelt-tjekket af en anden person på samme høje faglige niveau for at være helt sikker. "Tillid er godt, men kontrol er bedre" - Medmindre du fik Jesus til at oversætte .... :))


    Er du egentlig jøde siden du vil have en hebraisk tus ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99


    Øh??? Kurset henvender sig da netop til Brian/håndværker-typen, der køber bil i en tidlig alder, og som ønsker en billig forsikringsløsning... :boxed:


    Brian/håndværker-typen? Øhm nej ... Kurset henvender sig til dem der gerne vil have en billigere forsikring mod at få sat sådan en sort boks i bytten. Noget som måske ikke lige tiltale dem som altid kører aaalt for hurtigt ... Går ud fra at det er dem du kalder for "brian/håndværker-typen"


    Hvis det derimod var obligatorisk at unge mennesker fik installeret en sort boks i deres bil, så ville man ramme dem som bevist kører med hovedet oppe i røven.


    Men hvis og hvis ... man kunne jo sikkert gøre så meget, men spørgsmålet er jo ikke hvad man kan gøre, men hvad man gør ...

    Hm, er det kun 500 der dør i trafikken om året ? - Jeg troede det var mange :ph34r:


    Det meste af danmark færdes jo i trafikken på en eller anden måde. Hvis nu sætter tallet for hvor mange der færdes i trafikken til 5.000.000, så er chancen for at dø i trafikken altså kun 1 ud af 10.000 - eller 0,01% - Selv når der er regnet med løse tal, så er det jo tydeligt at chancen for at dø i trafikken egentlig er rimelig lille? - men okey der er noget ligende 50 gange mindre chance for at blive ramt af lynet. Men nu ser man jo heller ikke en hules masse lyn hver gang man bevæger sig uden for sin dør :))


    Så der er vist gået lidt rigelig blondine i læsningen af en statistik hvis 5 ud af 18 skulle dø i trafikken inden for 3 år :crazyeyes:


    Men opret endelig en facebook-gruppe. Det skal nok hjælpe :crazyeyes:


    Hvis 18-24 årige er ansvarlige for 1/3 af alle uheld, eller hvad der nu stod på den side, så er det jo også et tegn på hvad vi ved i forvejen - at meget unge mennesker ikke kan køre bil :crazyeyes: Så kunne det jo være en idé at gøre det opbligatorisk med en sort boks i bilen hos disse bilister og så også se på om man kan gøre kørekortsundervisningen bedre og mere omfattende. Syntes ikke at et frivilligt kursus til dem der godt vil være bedre bilister er godt nok. Det er jo ikke dem som man skal have fat i.


    Man kunne også bare hæve kørekortsalderen til 25 og så give folk en chance for at få deres hjerner færdigudviklet :)) (sorry, kunne ikke lade være :)))

    Hvis man selv forventer at få en vare som ikke bære tegn af at være brugt, så må man også forvente at hvis man skal returnere varen, så skal den være ikke være synligt brugt. Døren burde svinge begge veje - men det gør den jo ikke.


    Hvis jeg køber en vare, så skal varen ikke bære tegn af at være brugt og indpakningen skal være hel og se ny ud. Omvendt så sender jeg heller ikke noget tilbage til forhandleren hvis jeg har taget varen i brug.


    Og så er det egentlig ligegyldigt om der er tale om en internetbutik hvor jeg har krav på 14 dages returret eller om der er tale om f.eks computercity´s fysiske butik der frivilligt tilbyder en returret.


    I mine øjne er det lidt ligesom med nye biler. Lige så snart en ny bil bliver kørt ud på vejen falder værdien. Lige så snart et stykke hardware bliver taget i brug falder værdien også. Hvis vi ikke vil betale fuld pris for noget brugt hardware som er 14 dage gammelt og som sælges her på forumet, hvorfor skulle vi så have fuld pris retur for en vare som er blevet brudt i 14 dage og som derefter sendes tilbage til forhandleren?


    IMO, så burde en returret kun gælde hvis indpakningen ikke er synligt brudt og varen ikke er taget i brug.... og så burde køber uden piveri betale for den oprindelige forsendelse da det ikke burde være en udgift for forhandlere når købere ombestemmer sig.

    Virus.gr test fra 06/2008


    1. G DATA 2008 version 18.2.7310.844 - 99.05%


    2. F-Secure 2008 version 8.00.103 - 98.75%


    3. TrustPort version 2.8.0.1835 - 98.06%


    4. Kaspersky version 8.0.0.357 - 97.95%


    5. eScan version 9.0.742.1 - 97.44%


    6. The Shield 2008 - 97.43%


    7. AntiVir version 8.1.00.331 Premium - 97.13%


    8. Ashampoo version 1.61 - 97.09%


    9. Ikarus version 1.0.82 - 96.05%


    10. AntiVir version 8.1.00.295 Classic - 95.54%


    11. AVG version 8.0.100 Free - 94.85%


    12. BitDefender 2008 version 11.0.16 - 94.70%


    13. Avast version 4.8.1201 Professional - 93.78%


    14. Nod32 version 3.0.650.0 - 93.36%


    15. F-Prot version 6.0.9.1 - 91.87%


    16. BitDefender version 10 Free - 91.32%


    17. ArcaVir 2008 - 88.65%


    18. Norman version 5.92.08 - 87.72%


    19. Vba32 version 3.12.6.6 - 87.21%


    20. McAfee Enterpise version 8.5.0i - 86.57%


    21. McAfee version 12.0.177 - 86.39%


    22. Rising AV version 20.46.52 - 85.87%


    23. Norton 2008 - 83.34%


    24. Dr. Web version 4.44.5 - 82.87%


    25. Antiy Ghostbusters version 5.2.3 - 80.23%


    26. VirusBuster version 5.002.62 - 77.19%


    27. Outpost version 6.0.2294.253.0490 - 75.35%


    28. V3 Internet Security version 2008.05.31.00 - 75.23%


    29. ViRobot Expert version 5.5 - 74.50%


    30. Virus Chaser version 5.0a - 73.65%


    31. A-squared Anti-Malware version 3.5 - 71.66%


    32. PC Tools version 4.0.0.26 - 69.82%


    33. Trend Micro Antivirus+Antispyware 2008 version 16.10.1079 - 67.28%


    34. Iolo version 4.325 - 63.98%


    35. Panda 2008 version 3.01.00 - 61.41%


    http://www.virus.gr/portal/en/content/2008-06%2C-1-21-june

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det var nærmest sammenhængen jeg synes er sjov. :D
    Man kunne sikkert blive ved specielt hvis ikke det skal være runde fødselsdage.
    Windows fylder f eks 25 år næste år.


    Jeg syntes da at sammenhængende er meget god. Uden ARPANET og uden USENET ville der jo ikke være noget World Wide Web.... og uden computere .... gæt en gang :))


    Windows er jo ikke nogen forudsætning for noget som helst og har derfor ikke en kritisk del af computerverdens historie :T


    Grunden til jeg skrev det jeg oprindeligt skrev var nok mest fordi Lyngze skrev at det er vildt at man kan bruge nettet til man kan når det ikke engang er en menneskealder gammelt ... Men den opfindelse som WWW er kom jo ikke ud af den blå luft natten over. Det skal man jo lige tage højde for når man siger at WWW kun er 20 år gammelt


    Hvis det ikke havde været for amerikanernes krigslidderlighed, så er det jo ikke sikkert at WWW var blevet opfundet 8o ... det ved man jo aldrig ... Det er jo lidt sjovt at tænke over hvilke opfindelser der har ført andre med sig. Og hvordan noget er blevet opfundet på grund af mangler ved andre opfindelser ...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC
    Den Chill Innovation skulle ikke være noget at råbe hurra for, så vidt jeg hører. Og når du har så mange harddiske, så skal den kunne levere rigtigt meget på 12 V linien, som jeg mener harddiske kører på. Så prøv evt. kun at kører med to eller tre harddiske i noget tid, og se om der stadigvæk er problemer.


    Harddiske gør brug af både 5 & 12v, men det er en meget lille strømstyrke de gør brug af. En WD Black trækker f.eks omkring 500mA og har et forbrug på under 9w, så der skal en fandens masse harddiske til at tvinge en PSU i knæ.

    Kan godt li de reklamere med at der medfølger "Xbox Live silver medlemsskab" - noget som ikke koster penge :clap:


    Men husk lige en 120GB HDD. Mindre kan ikke gøre det syntes jeg. Det fylder sgu hurtigt hvis man ikke vil køre sine spil fra skive og ikke kan nøjes med meget få spil. Arcadespil fylder jo også hurtigt noget plads...


    Tror jeg har lidt under 20GB fri ud af de 120GB jeg har i min og jeg har kun spil installeret som jeg er igang med. Man skal jo have et par spil at skifte imellem. Men folk er jo forskellige. Nogle kan nøjes med 20 GB .... åbenbart ... for ellers ville de små modeller jo ikke sælge :crazyeyes:

    Jamen tilykke til Tim Berners-Lee med de 20 år


    ... og tillykke til USENET med de ca. 30 år :))
    ... og tillykke til ARPANET med de ca. 40 år :))
    ... og tillykke til verdens første digitale elektroniske computer med de ca. 70 år :))

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    PS lad være med at bruge flere penge på en psu fordi der står Corsair på den Ace er lavet af fuldstændig samme komponenter men er billigere :)


    Tvivlsomt siden de bliver lavet af to forskellige producenter. HEC laver deres egne PSU´er. Corsair får deres lavet hos Seasonic & CW. CW laver også PSU´er til bl.a. TT, Chieftec, Hiper og Antec .... Seasonic laver også PSU´er til Antec ... Det samme gør HEC :crazyeyes:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt


    Det skal jo også være til en rimlig pris :D


    Ah, så det er penge du snakker om. Kunne du jo bare have skrevet istedet for at snakke om mængde :))


    Men 3 dåser for 33kr (= 11 kr pr stk) lyder da meget rimeligt? Det bliver vel ikke meget billigere end det.


    Kan sgu ikke lige huske hvad prisen er rundt omkring i byen da jeg ikke drikker sådan noget, men det gør jo nok ikke den helt store forkskel.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Og du kan slet ikke se rimeligheden i at gøre en undtagelse i dette tilfælde? Gebyret på 600 kr. er jo en afgift og ikke et beløb der skal udgøre indtjeningen, og afgifter er til for at "straffe" folk der med vilje prøver at snyde


    Han havde tilsyneladende glemt at fornye sit periodekort, så kan du selv bedømme om du synes det er med fuldt overlæg? At nogle af busselskaberne endda selv kan indse det urimelige, via nedsættelsen på 100 kr, burde endda gøre det endnu mere synligt...


    Synes ikke det er rimeligt at sige at han prøver at stjæle sig til en tur


    Jeg syntes også han ikke skulle have en bøde fordi det var jo ikke med vilje. Så næste gang jeg kører for stærkt på motorvejen og bliver stoppet af panserbasserne eller får en parkeringsbøde inde i byen, så skal jeg heller ikke have en bøde for det er jo ikke med vilje at jeg gjorde det :crazyeyes:


    kontrolafgifter/fartbøder/parkeringsbøder mv. er til for at straffe folk der enten er for dumme eller bare ligeglade med reglerne. Om det er med vilje eller ej er sgu da totalt ligegyldigt :crazyeyes: - Så kan vi jo bare kalde det for en dummebøde istedet for en kontrolafgift hvis det gør det bedre :))


    At nogle selskaber vil nedsætte dummebøden fra 600 til 100 fordi en person ikke har fået fornyet sit månedskort forstår jeg ikke .... jeg får jo heller ikke nedsat min parkeringsbøde hvis jeg har glemt at stille min P-skive :crazyeyes:


    Giv folk en lillefinger, og de vil have hele armen :finger:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt
    har kigget der, det er desværre lidt for små mængder :(


    Hvordan det? - Du kan jo bare købe flere hvis du vil have mange?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hent dog det gamle messenger 8,5 også gør en A-patch på den og slå alle de ubrugelige ting fra som du ikke gider se på.


    Har jeg gjort og det er super lækkert at bruge messenger bagefter da alt det der ligner lort er væk :)


    A-patch virker også på windows live messenger, så der er ingen grund til at have en old-gammel messenger. Det samme gør messenger plus live hvis man er til det :razz:


    KarGa vil dog ikke bruge "msn messenger", så det er vel ikke relevant for ham.