Ang bus bøde


  • OK, det var ikke pænt sagt. Blev lidt sur, men yndskylder da straks.
    Iflg. dsb.dk kan man få lavet Wildcard på billetkontorer. Jeg ved ikke hvad der ligger i Slagelse, men det er vel en Kort & Godt. Mange ting er blevet fjernet fra K&G, hvilket stadig er en gåde for mig.
    Moralen er vel bare at man skal have orden i sine ting inden man tager afsted.

  • Det er iorden Maverick ;)


    Regnede med at alt var iorden som flere gange før hvor jeg bare havde købt et wildcard i en K&G. Men niks, så blev da lidt muggen over det indvendig.



  • Jeg har buskort til dsb/ht ..... Men det var da rart de gad oplyse om det når de skriver bøden .... Og nu er de 48 timer gået ...............

  • Undskyld drenge, men kunne næsten ikke holde lade være med at grine da kundeserviceordet blev brugt. NATURLIGVIS SKAL DU BETALE DE 600 KRONER. IKKE AT KØBE BILLET ER DET SAMME SOM AT STJÆLE SIG EN TUR I BUS!


    så det med at der er dårlig kundeservice og jeg skal komme efter dig, er jo noget værre lort at lukke ud. Du har kørt ulovligt, så må du i mine øjne lide, når du er så stupid. smid de 600 kroner på bordet og stop med at græde over, at de ikke vil fjerne din bøde :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Undskyld drenge, men kunne næsten ikke holde lade være med at grine da kundeserviceordet blev brugt. NATURLIGVIS SKAL DU BETALE DE 600 KRONER. IKKE AT KØBE BILLET ER DET SAMME SOM AT STJÆLE SIG EN TUR I BUS!


    så det med at der er dårlig kundeservice og jeg skal komme efter dig, er jo noget værre lort at lukke ud. Du har kørt ulovligt, så må du i mine øjne lide, når du er så stupid. smid de 600 kroner på bordet og stop med at græde over, at de ikke vil fjerne din bøde :)


    Og du kan slet ikke se rimeligheden i at gøre en undtagelse i dette tilfælde? Gebyret på 600 kr. er jo en afgift og ikke et beløb der skal udgøre indtjeningen, og afgifter er til for at "straffe" folk der med vilje prøver at snyde


    Han havde tilsyneladende glemt at fornye sit periodekort, så kan du selv bedømme om du synes det er med fuldt overlæg? At nogle af busselskaberne endda selv kan indse det urimelige, via nedsættelsen på 100 kr, burde endda gøre det endnu mere synligt...


    Synes ikke det er rimeligt at sige at han prøver at stjæle sig til en tur

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Og du kan slet ikke se rimeligheden i at gøre en undtagelse i dette tilfælde? Gebyret på 600 kr. er jo en afgift og ikke et beløb der skal udgøre indtjeningen, og afgifter er til for at "straffe" folk der med vilje prøver at snyde


    Han havde tilsyneladende glemt at fornye sit periodekort, så kan du selv bedømme om du synes det er med fuldt overlæg? At nogle af busselskaberne endda selv kan indse det urimelige, via nedsættelsen på 100 kr, burde endda gøre det endnu mere synligt...


    Synes ikke det er rimeligt at sige at han prøver at stjæle sig til en tur


    Jeg syntes også han ikke skulle have en bøde fordi det var jo ikke med vilje. Så næste gang jeg kører for stærkt på motorvejen og bliver stoppet af panserbasserne eller får en parkeringsbøde inde i byen, så skal jeg heller ikke have en bøde for det er jo ikke med vilje at jeg gjorde det :crazyeyes:


    kontrolafgifter/fartbøder/parkeringsbøder mv. er til for at straffe folk der enten er for dumme eller bare ligeglade med reglerne. Om det er med vilje eller ej er sgu da totalt ligegyldigt :crazyeyes: - Så kan vi jo bare kalde det for en dummebøde istedet for en kontrolafgift hvis det gør det bedre :))


    At nogle selskaber vil nedsætte dummebøden fra 600 til 100 fordi en person ikke har fået fornyet sit månedskort forstår jeg ikke .... jeg får jo heller ikke nedsat min parkeringsbøde hvis jeg har glemt at stille min P-skive :crazyeyes:


    Giv folk en lillefinger, og de vil have hele armen :finger:

  • Når folk trofast køber periodekort over lange perioder og bruger bussen hver dag, så syntes jeg det er okay med dispensation i denne situation, da han jo ellers fast betaler.


  • Du kan jo ikke sætte det op imod det at køre for stærkt, med mindre at vi snakker om et minimalt antal km/t og så vil jeg være fuldstændigt enig med dig, selvom jeg godt ved det er ren ironi ;)


    Tror du glemmer det faktum, at mennesker er mennesker, der kan begå fejl af flere hundrede årsager.. Så jeg synes squ ikke man kan sammenligne f.eks. en stresset person, der glemmer at forny sit kort 1 ud af 365 dage, med en idiot, der ikke synes det er rimeligt at han skal betale for at køre med bus


    Hvis du har sat din p-skive korrekt hver eneste dag i en periode på et halvt år og så glemmer det en dag, af en eller anden besynderlig grund, ja så synes jeg også der burde gives rabat.. Tror så ikke det kan lade sig gøre rent teknisk når vi snakker parkeringsbøder

  • Prøv og hør her. Han skal hverken have rabat eller nogen form for dispensation, bare fordi han plejer at købe billet. Det faktum, at han ellers ikke ville betale for denne køretur er nok, og hvem bakker lige den påstand op at han har betalt for køreturen hver evig eneste gang i sit liv. Som andre også har sagt så har man haft god tid til at købe et nyt kort og så er det løb kørt :)


    og så siger du det med P-skiven. Hvis jeg laver en fejl på arbejde så koster det, Hvis jeg laver en fejl i og med jeg ikke sætter p-skiven så koster det, hvis jeg ikke dukker op til undervisning så koster det, hvis jeg kører uden billet til toget så koster det, hvis jeg ikke får købt ind så koster det ( fastfood ). ALT DU IKKE FÅR GJORT SOM DU BURDE GØRE SKAL KOSTE. sådan er det igennem hele livet. stop med at klynke og sige bare fordi man ahr sat P-skiven 30 gange men glemmer det den 31. gang, så slipper man. Det er jo rent lort at sige, da det skal være fair for alle :)


    Den eneste måde man kan holde styr på snydere er ved at alle skal tjekkes. sådan er det, og en kontrollør skal jo ikke vurdere om du er en snyder eller ej for så kommer der istedet bureaukrati, hvilket vi jo heller ikke gider vel :)

  • uanset hvad er det egentligt underligt at de ikke kan lade folk afdrage på bøden/afgiften. Nu er der jo ikke mange unge mennesker der ligefrem har røven fuld af penge, især ikke når de er flyttet hjemmefra, så de kan da godt i det midste gøre den tjeneste at man kan afdrage på den i stedet for at hoste op med alle pengene på en gang.


    Man får jo x antal kroner om måneden som alt skal sættes op efter herunder husleje, varme, vand og mad. Mange lever på et ekstremt stramt budget, hvor der fx. kun er få hundrede kroner tilovers, nogle gange endda for lidt til at betale en busbøde.


    nu er det heller ikke ligefrem sådan at de informerer om nedsættelse af bøden til 100kr. hvis man normalt har et buskort, men det plejer stort set altid at stå på BAGSIDEN af bøden. Men da folk sjældent gider at vende et stykke papir, så er det klart at folk overser den slags.



    ang. Wildcard er det egentligt for dårligt. Nu har jeg godt nok ikke haft et wildcard i årevis (rejser alt for sjældent med tog til at det kan betale sig), men der findes en hel del stationer hvor der kun er en K&G som samtidig agerer billetkontor. I det mindste de steder skal det da være muligt at fikse et wildcard uden bøvl.


    Maverick: moralen med at ordne sine ting inden man tager afsted holder ikke altid. Det kan sagtens være at man har fravalgt nyheder og mails fra dsb og derfor ikke kan vide den slags med wildcard. Nu gætter jeg så på at du arbejder for DSB, men du af alle burde vide at ikke alle gider have deres mailbox spammet med alt muligt fra frugt til overpris på togturen til nyheder ang. wildcard osv. Den slags kan intet firma pålægge én


    alt for mange steder har det med at gøre tingene mere komplicerede end de skal være. et meget godt eksempel er skatten, men der er så meget andet offentligt der er blevet rodet fulstændig til... gymnasiale uddannelser fx.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Nu er K&G jo et selvstændigt selskab (underlagt DSB) og de skal altså tjene penge. Avancen på billetter og klippekort er noget der ligner 3%. Oven i det, så får personalet ikke den uddannelse som jeg fik dengang. Orange billetter kan heller ikke købes i K&G mere.


    Bestil det wildcard online hjemmefra og hent det i K&G - så sparer man også en lille tyver. Uden at være sikker, vil jeg tro den nye procedure skyldes, at der alt for tit kom tilmeldinger hvor man ikke kunne læse hvad der stod. Oven i det skulle hele lortet dagligst sendes med alm. post til et specialsalg i Kolding der laver disse kort.


    Moralen holder stadig. Du kan heller ikke lige få lavet et pas i lufthavnen mens du tjekker ind.


  • Hvem siger du ikke kan afdrage din bøde?
    Hvis du kan bevise du er på SU eller kontanthjælp eller lignende er jeg 200% sikker på de vil lave en afdragsordning.
    Hvis du deriomod hiver 20K udbetalt hjem om mnd så kan jeg godt forstå at nogen undrer sig over at man ikke kan hive 600,- ud af budgettet til at betale for afgiften.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • Super Burger. :9xo
    Men det er godt nok en kasse den automat man betaler i. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate