Indlæg af Ramaskriget

    Tror squ ikke det bliver noget mærkeligt spil. Tror det bliver et pisse nice spil, som jeg kommer til at bruge en masse tid på !


    Det bliver helt sikkert priceless til lan ! :D


    Så er det nok derfor du ikke har set den før, skal du se.


    Ingen penge tjent, ingen penge tilbage i skat :D Der går lige lidt tid før jeg hopper på den vogn. Forhåbentlig ikke for længe dog.

    Der var ikke en skid i biografen da vi var inde og se den igår ! Men synes den var virkelig fed ! :D


    Og monsteret er rimelig cool. Ikke nogen forvokset dinosaur eller noget.. Og det håndholdte kamera gjorde mig egentlig ikke noget, det gjorde kun fornemmelsen af realisme større! Fed monsterfilm !


    Kan bare ikke så hvordan det skulle lade sig gøre. Og selvfølgelig vil det blive en meget lille diode, skjult et sted på stikdåsen, så man ikke umiddelbart kan se den.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bllets


    Dette vil med 100% garanti sørge for at min far f.eks. IKKE vil bruge den. Ved ikke hvorfor, skal f.eks. slukke tage stikket ud til min 360'er fordi der er et lys i den kæmpe box til stikkontakten.


    Du kunne evt. gøre det omvendt, at hvis den sprænger så lyser den? Ville også gøre det lettere at høje øje med.


    Når sikringen springer, cutter strømmen. Hvordan vil du have den skal lyse?


    Tak for jeres kritik, vi påskønner den!


    Men for lige og minde jer om det igen, så HAR vi altså begrænsede midler :) Og da vi gerne vil stå med et færdigt produkt, må vi holde det forholsvist simpelt. Jeg kan også godt selv lide idéen med fjernbetjeningen til stikkontakten, men det er squ svært og lave på så kort tid :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Den fjernbetjening er den eneste grund jeg overhoved ville overveje at købe den, det kan godt være det ikke er så smart med kun 1 stikdåse, men hvis du har flere stikdåse begynder det lige pludselig at give mening. Strømforbruget skal i øvrigt være relativt lavt. Hvad fanden skal man bruge LED indikatorer til? De fleste stikdåse er jo gemt væk!


    Iøvrigt er i sikre på at den sikring overhoved giver mening? Jeg mener man skal køre en del ting for rent faktisk at overbelaste den...


    Om sikringen giver mening? Selvfølgelig gør den det. Der er mange elektriske ting i hjemmet der bruger flere 100 watt ! Det maximale watt output er vist omkring de 2300 watt. Så hvis man glemmer at der er flere ting sat til på samme tid, er det da rart at strømme ikke går i halvdelen af huset, men kun i stikdåsen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs


    Okay fair nok på den måde... skulle bare lige høre hvad de helt præcist var der til :) Interessant produkt ihvertfald.


    Har selv været med i Young Enterprise, det var okay spændende, fordi man kommer igennem en masse overvejelser, og får brugt de forskellige teorier man lærer. Jeg går dog på HHX med speciale i innovation så det var en lidt anderledes måde vi gjorde tingene på, men ønsker jer held og lykke med det :)


    Tro mig, der er nogle vilde idéer på tegnebordet :D Fjernstyret kontrol af hver enkelt stik, så man kunne tænde/slukke dem hver for sig. En måleenhed der måler det samlede Watt forbrug, samt en "grøn til rød" bar man kunne aflæse på. Og lidt andet gejl :b

    De officielle mål for stikdåsen vist på billedet, er omkring 9*22 cm. Det kan godt være lidt svært at se størrelsen på det billede der :)


    Og man kunne så forestille sig en med 4 stik i. Der kunne man så korte ca. 10 cm af længden, og så blir den jo næsten fix og handy :D


    D-Zs: Nej desværre ikke. Vi har gerne ville have et færdigt produkt til den kommende messe, og hvis vi skulle integrere den slags i stikdåsen, ville vi HELT sikkert ikke nå det ;)


    Men det viser når der er et aktuelt forbrug på stikket, og kan på den måde være med til at gøre forbrugeren mere opmærksom på det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Interessant, udfyldt :) Har i LED for indikering af sprungen sikring også ?


    Der er tiltænkt en lille diode, som vil lyse konstant. Det skal så findes ud af hvordan man gør det, med så lille et strømforbrug som muligt. Og når sikringen så springer, lyser dioden ikke mere (:

    Hola ! :D


    Jeg taler på vegne af mit "firma" NIQ, som deltager i Young Enterprise. Det er en omspændende konkurrence, som vi gerne vil sætte vores præg på. Samtidig er det også et helårsprojekt i Teknologi A (Silkeborg HTX), så det ville være rigtig fedt hvis i gad bruge 2 minutter på det :D


    Vores produkt er en videreudvikling af de traditionelle hvide stikdåser til fordeling af elektriske forbindelser. Vi fokuserer på produktets design og har integreret dioder, til indikation af anvendelsen af de individuelle stik. Stikdåsen har også ekstra funktioner i form af en indbygget sikring, samt en central afbryderknap.


    [Blocked Image: http://imageshack.dk/imagesfree/5Wl17333.jpg]
    Vi har en ny arbejdstegning under konstruktion, men denne er indtil videre den der fortæller mest om stikdåsen.


    Her er link til spørgeskemaet:
    Spørgeskema

    Quote

    Oprindeligt indlæg af secz


    bare kald mig nød, men er det så meningen at man skal åbne den port i sin router? og hvordan kan man få at vide hvilken port man skal åbne, hvis man prøver at logge på en tilfældig server?


    Ja, du er en nød ! :D


    Du skal egentlig bare fjerne "port", og så er det den ip adresse du skriver ind i favoritter (altså inkl. tallene efter "port").