Indlæg af Martin Hansen

    Din HX burde være mere end rigeligt noget tid endnu Jones ;-) Alternativt set kan du jo altid overveje at investere i en AX860i eller RM850 når det bliver tid til at skifte - begge lækre PSUer, hvis du vil blive i Corsair genren..


    Men som sagt, din HX850 burde stadig være mere end rigelig.

    Jeg ved mit gamle Sennheiser headset havde en USB omformer med til, det gjorde det muligt at tilslutte headsettet til min gamle mac. Så kig efter en 3.5mm jack til USB omformer evt ;)

    Kommer du til at spille i højere opløsninger end 1080P? og kommer du til at køre SLI?
    Som enkeltkort er AMDs kort - så vidt jeg husker - mere stabile, men i SLI er nVidia foran. Det er dog tilbage i 7970 vs. 7xx serien at jeg så den sammenligning sidst.


    Generelt er R9 290 et yderst fint kort og med mere hukommelse og højere båndbredde på kortet burde det være et safe bet.


    Umiddelbart bruger R9 kortet mere strøm, og har en lavere clock rate på hukommelsen, men mere ram, og højere clock på chip og pixel rate. Så det er close call, og nok mest en smagssag og så selvfølgeligt afhængigt af om du kommer til at lege i højere opløsninger - hvor det mere ram vil belønne sig.

    Hvis jeg forstår det rigtigt, har du smidt alle de skriver der normalt følger med til bundkortet? - Det kan normalt klares, ved at du enten låner dig til en win7 skive og installerer fra, eller hvis du har den digitalt kan det også klares.


    Normalt kan du finde drivers osv. på Lenovos hjemmeside, men ikke Windows 7 installationsdisken. Så er den væk, er du nødt til at finde den på anden måde. Selve din harddisk er sikkert formateret i to drev; En "Lenovo" disk med de nødvendige filer på og styresystem etc, og en lager disk. Hvis du vil lave en helt ren installation kan du med fordel slette begge partitioner og lave en helt ny. OBS: Dette vil dog kræve at du har et installationsmedie; ie. en usb-nøgle med win7 eller en disk.

    Nej, det er aldrig en god ide at lave en exhaust til intake når vi snakker top eller back.


    Er der plads til Push/Pull i top?
    - Husk at der er lavet blæsere med højt statisk tryk (det du skal bruge til vand) ved lav hastighed / støj.

    Det lyder umiddelbart, som Michael også siger, som en fejl i tre led; harddisk, bundkort eller cpu.
    De to nemmeste at teste er CPU og harddisk.
    Kør CrystalDisk på harddisken for at tjekke "health", det kunne meget vel være en dårlig sektor nemlig. Også derfor det ikke bliver bedre når du geninstallerer - sektoren kan stadig være skidt jo - eventuelt prøv kun med en harddisk sat til, og helst en som ikke har været sat til før, som i ved virker.
    Så kan i ligeledes prøve at sætte et andet bundkort til i systemet, hvis i har det - for at se om det virker eller samme fejl opstår. Bundkortet skal jo bare understøtte den CPU.
    Stress test på CPU er nemmeste måde at se efter fejl og mange programmer virker til det. Prime95 og OCCT begge gode programmer til det.


    Som sidst; Hent alle drivers ned på en USB-stick eller lign - og vent med at installere på en frisk install, bare test. Jo flere drivers programmer osv der blir installeret, jo flere fejl kan opstå.


    Har du et voltmeter / multimeter, så kan du jo måle spændingen på batteriet og se hvad den lander på. Over 3.2 Volt (mener jeg) er normalt sundt på bios batteriet.


    OG ja, jeg har selv oplevet engang at Windows bare hang i load og ikke kom videre, hvorefter en reboot fixede det hele. Men jeg fik det fixet ved at sætte en ny SSD til med en ren install af Win8.

    Hvor i landet gemmer du dig? ;) og som Jacobask også siger, start med et kabel for at teste og se den hastighed.


    På trådløse forbindelser kan der være MANGE parametre som spiller ind, heriblandt er der ting som; hvilken type vægge kører signalet gennem, hvor langt, hvilket sendebånd bruges der: 2,4ghz eller 5ghz, husk at 2,4ghz nettet også bliver brugt af meget andet - så der kan være mere "støj" på forbindelsen der etc.


    Skal gerne hjælpe med at kigge på det - men lidt info er altid rart :)

    Hvad spiller du? Ville nok hjælpe en del for at finde noget :) Det bedste du kan gøre er at finde brugt - der får du meget mere for pengene hvis jeg skal være helt ærlig - specielt i det prisniveau du har der.

    Hey Tweakere!


    Tiden er kommet til at sælge mit bueskydningsudstyr, fælles er at alderen er omkring 10-12år.
    Der er tale om et ret komplet set.
    Der er 9 funktionelle pile, plus 6 pile som skal fixes op først, der er en ekstra pilespids med.
    Der er stabilisator og side-stabilisatorer, alle i carbon mrk. Artel
    Der er to full-size armbeskyttere, længde 30cm
    Der er brystbeskytter
    Der er 1 buestreng
    Der er en ekstra pile-hvile med, udover den der er monteret
    Der medfølger en mobil lille stand til buen.
    Der medfølger et carbon sigte fra Spigarelli, mrk. Carbon 30
    Der er også klikker og button til buen, æsken er stadig med til button.
    Der er en anti-tab (kan ik huske navnet) snor med så man ikke taber buen efter skud.
    Der er en cavallier strengholder til fingrene
    Sidst men ikke mindst er der et pilekogger også, 3 pilerum i og to opbevaringsrum også.
    Den sjove del:
    Buen er en HOYT USA Gold Medallist krop med Y-bar monteret til stabilisatorer, benene er fra Samick mrk. Agulla - og er på 32 pund.


    Billeder kan ses på min dropbox: https://www.dropbox.com/sh/gez2jk7q97xt34n/XIZj7ElxQB


    Pris: 2000,-

    Ikke nødvendigvis - hvis du vælger en A8 APU i stedet - får du stadig en god processor, og en kraftigere grafikmotor i, til billigere penge - og den burde snildt kunne trækkes på 1600mhz :)


    Eksempel på et build:
    APU 687,-
    Bundkort 647,-
    RAM 552,-
    SSD 583,-


    Ca 2500,-


    Så ved jeg ik om du har kabinet etc - men der er ihvertfald et bud :)

    Angående APU etc:
    HVIS du vælger at køre en APU baseret maskine - som eksempelvis den AMD A10-7850 du har skrevet der - får du et betydeligt bedre "grafikkort" indbygget i maskinen - HD4600 kan slet ikke følge med AMDs R7 grafik der er i deres APUér.


    Noget der er værd at tage med i overvejelserne dog:
    Langt de fleste FM2+ bundkort kræver en bios opdatering for at virke med FM2+ APUer (yea I know.. weird) - så en FM2 APU (som A10-6800K) og et FM2 bundkort er lige til at køre på - og ikke meget mindre ydelse.


    Noget helt andet: Hvad skal maskinen bruges til? og hvad hastighed kører de ram?
    En A10 skal helst køre 1866mhz+ på RAM nemlig.

    Halløj!


    Sælger en AMD A4-4000 APU, som jeg ikke skal bruge længere. Den virker og har været brugt i ca. 5 timer.
    Jeg har kun brugt den til at opdatere mit bundkort, og så er den røget tilbage i pakken. Det er en OEM box, så ingen køler, papkasse el. lign. Men kan godt give en box køler med - hvis nødvendigt :)


    Den er fra 15/03-14, den har en lille ridse i IHS - men intet der påvirker ydelsen.


    HBO: 200kr


    Eventuelle bytteemner: XSPC RayStorm kølehoved, Laing D5 pumpe