Lenovo ThinkPad L540

  • Jeg har lige formateret min PC, måske dumt, for synes ikke jeg kunne få den til at installere win. 7 igen, har kun en del af harddisken, der installations disk.
    har også smidt den cd til dens bundkort væk, så kan ikke meget, nogen der kan hjælp ?

  • Hvis jeg forstår det rigtigt, har du smidt alle de skriver der normalt følger med til bundkortet? - Det kan normalt klares, ved at du enten låner dig til en win7 skive og installerer fra, eller hvis du har den digitalt kan det også klares.


    Normalt kan du finde drivers osv. på Lenovos hjemmeside, men ikke Windows 7 installationsdisken. Så er den væk, er du nødt til at finde den på anden måde. Selve din harddisk er sikkert formateret i to drev; En "Lenovo" disk med de nødvendige filer på og styresystem etc, og en lager disk. Hvis du vil lave en helt ren installation kan du med fordel slette begge partitioner og lave en helt ny. OBS: Dette vil dog kræve at du har et installationsmedie; ie. en usb-nøgle med win7 eller en disk.

  • meget kort, jeg har formatere win. da det havde kørte over 2 år, så var ikke alt der kørte som det skulle.
    nu er mit problem, at jeg ikke kan få Win 7 ind igen, mener kun der var indstalations filer, på et drev ved siden af mit c drev.
    mener ikke jeg har smidt noget væk, som jeg husker det, var der ikke en Win. CD, kan ikke helt huske med bundkortet. synes ikke lige jeg har kunne finde en...
    fandt ud af på en eller anden måde, hvordan jeg kunne indstallere fra den disk med Win på.
    men det har jeg da glemt...

  • Jeg skal lige forstå det rigtigt: Har din harddisk en partition, hvorpå Windows burde kunne geninstalleres fra?


    Hvis dette er tilfældet, så prøv at google "How to format a ....-computer". På min gamle Toshiba bærbar var der en partition dedikeret til Windows installationen, og det var noget med at man skulle holde "0" inde ved opstart for at komme til menuen, hvor man kunne vælge at installere Windows.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hvis du har formateret hele disken, så har du altså også fjernet partitionen med recovery.
    Jeg har lige kigget på min originale disk til min t540p, og der ligger recovery-partitionen som en skjult partition.
    Jeg fik ingen installations-skiver med til min maskine.
    Tjek lige om der ikke sidder et mærke med en key på laderen eller i bunden af maskinen. Hvis du har en key, er det ret nemt at hente en win 7 ISO - lovligt. Ellers smid en PM til mig, så finder vi ud af det.

  • synes ikke jeg kunne finde noget, jeg hentede i stedet en ISO fil med win. 7, der var en key på bagsiden, det var så godt nok en engelsk version jeg fandt, måske derfor den ikke vil acc. den key.
    nogen der ved om man kan hente en dansk win. 7 ?
    har søgt, men synes ikke jeg fandt noget