Indlæg af Martin Hansen

    Hej!


    Da jeg har fået et nyt FM2+ bundkort og CPU dertil skal jeg have opdateret cpu'en først - jeg søger derfor efter en venlig sjæl med en FM2 cpu - enten en APU eller en alm CPU som jeg kan låne til at opdatere mit bundkort med!


    Ellers søges en processor jeg kan købe til formålet!


    Lad høre folkens - og gerne hurtigt!
    Evt skriv på 40307730

    Har både testet bundkortet med en TX750 v2 og en RM450 - begge uden held (strømforsyninger) - så tror ikke på to strømforsyninger pludseligt er brændt af..


    Al hardware jeg har testet i den ved jeg virker da jeg har det siddende i min hjemmeserver normalt..

    Jeg har prøvet at samle systemet ude af kabinettet - så der ikke er nogen kortslutning - for at være sikker uden held.
    Jeg har testet bundkortet med en A10-6800K - som understøttes at bundkortet i alle versioner - uden held
    Jeg har testet med nogle Kingston Blu 1600MHz RAM - også den held.
    Og ja jeg har selvfølgelig forbundet begge strømkabler - jeg er ikke grøn til at bygge pc'er - netop derfor jeg undrer mig...

    Halløj Tweakere!


    Må ty mig til jeres ekspertise da jeg ikke selv kan pege på problemet:


    Jeg har lige bygget et ITX setup med følgende dele:
    Asrock FM2A88X-ITX+
    AMD A10-7700K
    2x4GB Corsair Vengeance CL9
    Corsair RM450
    Samsung 840 EVO 120GB
    1TB WD Red


    - Problemet er dog imidlertid at jeg intet billede får når jeg booter. Jeg har sat en speaker til - men ingen beeps.
    Jeg har prøvet at teste bundkortet - som jeg mistænker lidt - med forskellige RAM, strømforsyning og CPU - altså alt er forsøgt udskiftet, men uden held.
    Jeg har monteret begge strømkabler rigtigt - og både harddisk og fans spinner - så der kommer strøm.
    Jeg har prøvet at resette CMOS og har prøvet at pille batteriet ud.


    Jeg ved at bundkortet ikke understøtter Kavari processorne før v. 1.5 hvorfor jeg har testet med en CPU der virker på alle versioner - stadig uden held.



    HELP!

    Jeg kan røbe der snart kommer en anmeldelse op af Nokia Lumia 925, den koster lige over de 2.5k-ish.
    Ellers så er S4 Mini også ok sådan set, men som tidligere nævnt - når Samsung kalder det mini er det en yderst skrabet version, og minder kun om S4 i designet.


    Du kan tjekke apps ud på WP her:http://www.windowsphone.com/da-dk/store


    Ellers er der Huawei Ascend P2, også fed telefon og meget simpelt i design og menuerne. Men stadig med android så tons af apps tilgængeligt.

    Hey folkens!


    Prøver chancen med en salgstråd så følgende sættes til salg :)


    Processor: i7-950 - HBO: 500
    Bundkort: GA-X58A-UD3R (rev 2.0) - HBO: 300
    PSU: Corsair TX750 - HBO: 500
    Kabinet: Corsair Air 540 - HBO: 700
    RAM: Corsair Vengeance 3x8 GB - 1600MHz - HBO: 900
    Køler: Corsair Hydro H110 m. Corsair AF140L blæsere til - HBO: 600


    Kvittering haves på alt. Der er stadig reklamationsret på PSU, RAM, køler og kabinettet.


    Samlet salg foretrækkes og afhentning er eneste mulighed!


    Jeg forebeholder mig retten til ikke at sælge hvis jeg ikke føler prisen er rette - og sælger ikke med mindre det meste er afsat.
    Tråden er også oprettet på HwT.dk

    Generelt for PSUer og kabinetter:


    Er der indtag i bunden - altså under der hvor PSU'en skal sidde - så vend blæseren mod det hul - det er ALTID bedst med koldest muligt luft på komponenterne i PSU'en.


    Udover det:
    Nej PSUen kan du stille skråt hvis du vil det - der er ingen dele eller andet der tager skade af at ligge mystisk - MEN som sagt - blæseren er der for at få luft ind på komponenterne i PSUen - mest af alt for at holde den så effektiv som muligt og forebygge nedbrud.


    Håber det svarer på det

    Hej folkens!


    Står og skal bygge en ny pc - og til et mangler jeg nogle stumper. Så inden jeg går ud og spilder penge på nye stumper ville jeg lige se om der er nogen her der har nogle til en billigere pris ^_^


    Jeg søger følgende:


    PSU: Søger en minimum 80+ Gold strømforsyning, skal være modulær! En watt på ml. 500-750 er mest optimalt! :)


    RAM: Nogle minimum 1866Mhz CL9 ram, og gerne med sorte eller røde kølerprofiler. Dominator ram fra Corsair (trods deres sølvfarve) er også ok ;)


    SSD: En til to SSD drev, afhængigt af størrelsen, skal være med gode læse-/skrivehastigeder på. Minimum 120Gb, Gerne to 120gb drev eller et 240gb drev :)


    CPU: Søger en CPU, socket 1150. Skal helst være en I5-4670k!


    GFX: Skulle nogen ligge inde med et godt GFX - bedre eller lig med GTX760, og til MAX (gerne mindre) 2000, så har det også interesse :)



    That's it for now, lad høre fra jer peeps! :)
    Tråden kører både på HwT og Tweak.

    Og ellers er et kabinet altså konstrueret som et faraday-bur så hvis du sætter en hånd på kabinettet først - så burde du aflade derpå uden problemer. Ellers som alle andre siger - en radiator plejer også at virke helt fint ;)

    Bruges det kun til gaming eller også til at skrive? Det du bruger nu er jo et mekanisk tastatur og alt andet lige er der en kæmpe forskel fra mekanisk til rubber-dome keys.. Med det sagt må jeg sige at Steelseries Apex ser sprødt ud og de plejer at levere varen.

    Det ser godt ud! Glæder mig til at se mere! :D



    Jeg er heller ikke videre imponeret over det. Har det som kabinet til mit X79 test-setup. Det er ikke alle USB porte bagpå jeg kan bruge, da bundkortet lige sidder en tand for højt på bundkortbakken. Dertil kan jeg ikke få min PSU ud fra kabinettet - ikke skide hensigtsmæssigt :P


    Så må du jo bruge en SFX strømforsyning i stedet Kenneth ;) Den kan snildt komme ud nemlig ;D