Yet another saml-selv computer

  • Heys!


    Jeg er ved at finde komponenter til en ny gaming-/arbejdscomputer, som kommer til at blive brugt meget :) Jeg vil derfor gerne smide nogle penge efter den, så det bliver god. Her er mine specs:



    CPU: Core i7 I7-3770K 8 MB
    Grafikkort: Sapphire RADEON R9 290X
    Bundkort: Gigabyte GA-H77M-D3H - Rev. 1.0
    Skærm: BenQ XL2720Z
    RAM: Corsair Vengeance 2 x 8 GB
    SSD Harddisk 250GB: Samsung 840 EVO MZ-7TE250 250 GB
    Kabinet: Antec Three Hundred
    Strømforsyning: Corsair CX750M (Sort)
    Tastatur Mekanisk: Razer BlackWidow 2014 (USB)


    pris: 12668


    Er der noget som er spild af penge eller er der noget som man bør bruge mere på? Passer rammene og CPUen med bundkortet? Jeg tror ikke jeg har brug for mere plads på harddisken.


    På forhånd tak for hjælpen :)

  • Det fungerer fint sammen, men du har valgt en CPU med unlocked multiplier aka. den kan overclockes. Men du har valgt et bundkort, der ikke kan overclocke. Så hvorfor ikke vælge et Z77 bundkort? Så du får glæde af OC mulighederne.


    Eller, som Garfield skriver, gå efter et Z97 bundkort og en i7-4770K i stedet for :)

  • Godt spørgsmål! :) Jeg tror jeg snupper den der 4770K i stedet. Grunden til at jeg valgte det der bundkort var fordi jeg var lidt i tvivl med hensyn til rammene. De ram jeg gerne ville have køre PC3-19200, og jeg var lidt i tvivl om hvilke bundkort som kan klare det. Hvis nu jeg vælger det her bundkort, Vil jeg så kunne bruge de her ram optimalt?


    Super fed feedback! Tak :)

  • Ja, bare husk at rammene som standard ikke vil køre i den maksimale hastighed, det skal du selv "slå til", ved at enable XMP og - i nogle tilfælde - sætte den til den rette hastighed.