Indlæg af Ronin2300

    Altså nu er der jo stort set INGEN spil på PS4 der kommer i nærheden af de 60Hz som er normalt på de fleste TV. Desuden så er det jo som regel "fake" Hz når de reklamerer for ting som 200Hz osv på TV. Det er en software løsning som ikke altid er lige god.


    Hvis jeg skulle gå efter noget så ville jeg hellere sigte efter HDR :)

    Copy/paster lige min kommentar herinde da den vist landede på FB i stedet for her:


    Ebo


    Nu synes jeg ikke det er en komplet ligegyldig opløsning når markedet nu engang stadig er fordelt med ca. 80% af brugerne stadig på 1920x1080 opløsning.


    Pointen er jo netop at jo højere du skruer op for opløsningen jo mere ender du med at gøre grafikkorten til en flaskehals. Så ender man ikke med at få et retvisende billede af hvor godt CPUen klarer opgaven.


    Jeg har taget udgangspunkt i synes jeg selv fornuftige argumenter fra Steve fra Gamers Nexus. Når det er sagt så er jeg naturligvis aldrig for stolt til ikke at lære nye ting.


    https://youtu.be/TBf0lwikXyU


    Jeg har ikke en speciel tilknytning til hverken AMD eller Intel jeg ønsker bare at få mest mulig ud af min PC og de ting jeg laver på den. Jeg har store forhåbninger til AMD og Ryzen det skal I som ikke være i tvivl om.


    Min konklusion er baseret på hvordan resultaterne ligger pt. jeg ved godt at det med tiden sikkert kan ændre sig en del. De samme er blevet sagt med tidligere generationer fra AMD uden at det kom på plads inden for en overskuelig fremtid. Jeg medgiver at der er MASSER at potentiale i Ryzen fremadrettet. Specielt hvis AMD får positioneret sig så godt som mange mener de er ved at gøre i forhold til deres plads i fremtidens konsoler.


    Jeg synes dog stadig at faktum er som tingene ser ud NU, ikke om et halvt, et eller to år men nu i dag. Så vil de fleste stadig få mest ud af at købe en af de billigere Intel CPUer hvis man sigter efter at få mest ud af sin gaming med det samme.


    Jeg ved godt at AMD har fremlagt hvor mange spilproducenter de samarbejder med i forhold til Ryzen optimering osv. men spil har nu en gang en lang udviklingstid så udbyttet fra de samarbejder kan i værste tilfælde ligge år ude i fremtiden endnu før vi ser det fulde udbytte af det og det er som sagt ret svært at planlægge efter hvis man vil spille i dag.

    Spændende bærbar men jeg tror du skal lidt længere ned i pris selv om det bider... For 2000 kr mere kan jeg i dag købe en spritny ASUS Strix med nogenlunde samme specs men med GTX1060 kort. :)

    Jeg ville vælge Nvidia men det er mest fordi jeg bruger en del af de teknologier som kommer med Nvidia kortet som Gamestream, G-sync og gamerecorder.


    Hvis det ikke er noget der er aktuelt og det "bare" er spil så er RX480 et godt bud :)

    Har skiftet mit GFX kort ud og har derfor mit gamle ASUS GTX 980ti Strix kort til salg.


    Det er pt. monteret med EK full cover block og sort backplate. Jeg har dog stadig den originale køler som er blevet sikkert opbevaret i den originale kasse.


    Foretrækker samlet salg og afhentning i KBH over andre bud men hvis ingen bider på er salg hver for sig også muligt.


    Afhentning foretrækkes over andre bud men kan sendes for købers regning. :)


    Har kørt uden problemer i hele sin livstid.


    HBO: 3200 kr.


    Billeder haves naturligvis. Købt i Føniks i februar 2015.

    Altså de bundkort du har listet betyder ihvertfald at der også skal en ny CPU til da du så vil skifte fra AMD til Intel.


    Både i forhold til CPU og bundkort skal du så gøre dig nogen tanker om du vil have mulighed for at overclocke systemet eller ej. Hvis ikke kan det MSI B150 Gaming M3 parres med en Intel i5-6500 CPU. Hvis du vil kunne overclocke kan du tage Z170 kortet sammen med en i5-6600K CPU.


    På RAM fronten tager begge bundkort DDR4 RAM så det skal der også til. 16 GB burde være fint til gaming. Jeg har selv brugt HyperX Fury længe uden problemer men andre større brands burde også være fine.


    Hvis du skal game de spil du nævner ved 1080 på en normal 60Hz skærm så er et RX470 eller et GTX 1050ti GFX kort fint.


    Den strømforsyning du linker til burde passe fint med resten.

    Fin test. Har dog meget svært ved at se, hvad man skal med det kort, da man for ca. 200 kr. mere kan købe et AMD Rx 470 4 GB. Dette kort yder LANGT bedre end et Gtx 1050ti, vi snakker 25-40%. Så nej, det er forkert, hvad I skriver i testen at Gtx 1050ti skulle være "the sweet spot til 1080p gaming". Det er det ikke, det er Rx 470.

    Det er vel som man ser på det... Når 1050ti allerede trækker spillene på 1080 ved 60+ FPS så er der vel ingen grund til at bruge x antal hundrede kr. ekstra på et kort der yder bedre. Det vil jo så bare være spildt ydelse. Så skulle det være med fremtidssikring for øje eller andet men ellers er det jo bare ydelse man ikke får noget ud af :)

    Ok... Ellers var der ikke plads til mange spil :P


    Altså jeg vil sige at jeg har en 980ti i min maskine hvilke nok nogenlunde svarer til en 1070 på ydelsen og jeg kommer ikke op på 144FPS med mindre jeg stiller detaljerne lidt ned. Jeg plejer at ligge omkring 80-120 stykker med det meste på max. Så overvej det evt. om det er det værd? Kommer jo naturligvis an på om man jagter eyecandy eller FPS. Man kan jo indstille sig til det meste men i det leje jeg ligger vil jeg hellere have mere eyecandy og så maxer jeg sjældent skærmen ud :P

    Well hvis jeg havde det budget på 27000 at gøre godt med og IKKE skulle tænke på skærm i den sammenhæng så var jeg også gået nogenlunde samme vej så alt taget i betragtning så synes jeg ikke det er skudt ved siden af netop også pga. den udvikling med bedre udnyttelse som du selv nævner.


    Skifter selv til en 6800K inden alt for længe så vil bestemt ikke slå ideen ned :D


    Jeg havde nok også valgt at holde med ved 1440p og så sigte efter at udnytte de 100Hz helt der i stedet for at skifte til 4K. Som jeg ser det er 1440p stadig The Sweetspot til gaming hvis man kan li' høje FPS med mindre man smider to Titan X (p) efter sin maskine naturligvis.


    Altså hvis han har pengene så ville det jo nok ikke skade. Ved at man med ASUS har mulighed for både at lave RAM Disk og RAM Cache som ihvertfald på papiret kan være med til at give et lille spark til ydelsen hvis der er RAM i overskud. Har ikke selv leget med det men har planer om at tage et kig på det når jeg skifter system snart.

    Som allerede nævnt så er X99 overkill hvis det bare skal være gaming. Så havde jeg hellere kastet nogle flere penge efter lidt mere RAM og lagerplads og så måske en lækker skærm med mindre han allerede har det naturligvis?


    Med 2x GTX1080 så skal man jo helt klart over 1080p hvis ikke bare det skal være spildt :P


    Hvad med kabinet?

    Hvis jeg var dig ville jeg enten bruge lidt mere og få et Z170 bundkort eller spare lidt og købe en i7-6700 CPU i stedet for i7-6700k


    Lige pt. køber du en CPU med overclocking mulighed men et bundkort uden hvilket bare er spild af penge på CPU'en.


    Jeg ville smide lidt mere i kassen og så købe et Z170 bundkort så du har mulighed for at udnytte OC mulighederne.


    Evt dette som faktisk koster det samme som det kort du har så der lander du på det samme :P


    Gigabyte GA-Z170-Gaming K3

    Jeg vil sige det er en RET begrænset opgraderingssti i de ting du har valgt. Hvis du vil opgraderer CPU eller andet så skal du også have nyt bundkort.


    Tror bedre det kan betale sig på den lange bane at spare op noget mere og så som minimum starte med B150 eller Z170 chipset.