Indlæg af Ronin2300

    Tweak Forum bruger PARTY!!!! Hvor, hvornår? Go go go! :D



    Hov min egen profil her er fra mandag, 29. august 2016 så jeg er young gun i den forbindelse men har dog ganske som Igel lurket i mange år og vist også haft en profil eller to tidligere som er forsvundet i tågerne :oops:

    Hvis du har et nyere Nvidia kort i din maskine så prøv evt. at tage et kig på en Nvidia Shield løsning. Det kunne måske bruges og det virker ret let med Game Stream. Det kører alt sammen over netværket så det skruer meget ned for behovet for kabler.


    Jeg har det selv herhjemme og det fungerer uden problemer fra min PC i kontoret til mit TV i stuen. Jeg har dog ikke prøvet med flere controllere tilsluttet men det tænker jeg ikke burde gøre nogen forskel. :D

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/2983/large_front.png]


    Er du træt af at have et kabinet med sidevindue, men intet lys og lir til at vise hardwaren frem? Corsair to the rescure! I denne test skal vi kigge nærmere på hvad jeg vil kalde Corsair PRO RGB Bundle, bestående af to HD140 RGB blæsere, LED RGB lys strips og deres spritnye Commander PRO enhed. Med disse produkter i din computer, garanterer jeg RGB lir for alle pengene.


    Læs Tweak.dk tester Corsair PRO RGB Bundle

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/2987/large_front.png]


    Nighthawk X10 er topmodellen fra Netgear og en af de første i verden, der tilbyder den nye 802.11ad standard, som på papiret kan tilbyde op til svimlende 4,6 Gbps WiFi hastigheder. Se med i vores test når vi tager et nærmere kig på, om træerne vokser over skyerne eller om vi skal slå kold vand i blodet.


    Læs testen lige her eller se med på vores YouTube kanal.

    He he jeg opfatter det som ikke som surt Sven. Det er jo alt sammen et spørgsmål om præferencer.
    Jeg synes også det til dels er rigtigt med det tekniske men vi kan heller ikke komme uden om at RET mange netop efterspørger anmeldelser som dels ikke bliver alt for tunge og tekniske men også kan tages relativt hurtigt og det er et segment som YouTube passer rigtigt godt ind i. Hvis vi ser på den samlede gruppe af computer brugere, gamere og andet så er det trods alt en relativt lille del af dem der giver sig i kast med det helt hardcore tekniske omkring deres hardware.


    Det betyder selvfølgeligt ikke at de ikke er interesserede i informationer og god baggrundsviden når der skal shoppes nyt hardware og det er fx nogen af de ting vi gerne vil dække med vores indhold på YouTube.

    Hej alle sammen


    Som de fleste af her sikkert ved (forhåbentligt) så har vi også en YouTube kanal, hvor jeg knokler for at lave nogen gode og indholdsrige anmeldelser og tests til jer. I den forbindelse har jeg dog tænkt over hvad I ønsker af vores video anmelder og tests på YouTube?


    Som jeg har nævnt før prøver jeg altid at skære det på en måde for det bliver ind til benet og finde en balance imellem tilpas meget info og en fornuftig længde så ingen falder i søvn. Det gør jeg jo så at ret naturlige årsager ud fra hvad jeg selv synes virker fornuftigt men det er jo ikke ensbetydende med at det er det samme som I andre ude på den anden side af skærmen synes er det fornuftige at fokuserer på.


    Så nu spiller jeg bolden op til jer og ber' jer om at komme med inputs, ønsker og gode ideer. :9xo


    Jeg sidder fx lige nu med en bundkort anmeldelse og er ved at lave grafer på det forskellige benchmarks som indgår i testen og kom lidt frem til den konklusion at der sgu egentligt ikke er ret meget forskel på dem. Dels imellem de forskellige kort eller imellem standart og overclockede indstillinger. Når jeg selv læser eller ser anmeldelser af hardware springer jeg som regel graferne over på stort set alt andet end grafikkort da jeg ikke synes det siger ret meget om de ting som jeg synes er vigtige i en anmeldelse.


    Så hvis der er andre der sidder derude med den tilgang til tingene så kunne det måske være en ide at springe grafer over i fx bundkort anmeldelser? Så bruge tiden på at gå mere i detaljer med andre ting om kortet eller bare lave en mere kompakt og letfordøjelig anmeldelse?


    Skyd jeres meninger afsted jeg er nysgerrig!



    Your Friendly neighborhood Tweak.dk YouTuber! :rules:

    Nej det var ikke planen, er det bundkortets størrelse der afgør det? :-)

    Jeps... Det er bunkortet der afgør det. Det betyder ikke nødvendigvis noget for den rene gaming ydelse men da kortet jo er mindre kan man løbe ind i problemer i forhold til udvidelse senere men det spiller kun en rolle hvis du regner med at skulle have flere PCI-e kort i maskinen eller får brug for at have mere end to RAM sticks i.


    Jeg kan selv godt li' de mindre systemer men man skal bare lige være opmærksom på at den lille størrelse også kommer med nogen begrænsninger. Fx kan der være plads begrænsninger i forhold til valg af køler også :)


    I forhold til valg af kabinet giver det jo så også god mening at vælge et mindre et så tingene passer sammen :)

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/2935/large_front.png]



    Trådløse sportshovedtelefoner er efterhånden et must, for fitness-entusiasten, da denne type headsets giver optimale muligheder for at man kan bevæge sig frit, uden at blive hæmmet af et kabel. Dog er det ikke altid let at finde det helt rigtige headset, der opfylder de basale krav for lydkvalitet, batterilevetid, pasform og god rækkevidde for Bluetooth.



    Måske er det en anden snak på dette produkt.

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/2941/large_front.png



    Vi skal denne første dag ugen, kigge i retning af HP. Producenten er opsat på at ryste det støvede kontor image af sig, og kaster sig ind i ringen med deres Omen serie. Vi kigger på deres Omen X gaming bæst med i7 CPU og GTX1080 grafik. Det vil med andre ord sige en maskine der out-of-the-box er klar til brug. Prisen er sat til 25.000 kr.


    Lad os se, hvad man rent faktisk får for pengene.

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/2957/large_front.png]



    Speedlink er en multi platform gamers drøm, med et bredt udvalg af tilbehør til stort set alle platforme. I dag ser vi på deres Quinox Pro gaming controller, som burde dække alle ønsker for gamerne. QUINOX-USB-gamepad har to analoge stik med integrerede taster og D-pad via ekstra taster på undersiden. Alle ekstrataster kan programmeres i flere profiler via software og er også makro-egnede.



    Se med når Tweak tester Speedlink Quinox Pro

    Men den CPU du ligger i maskinen er der ingen grund til at købe mere end MSI bundkortet som du har set på. Du kan også sagtens spare på RAM uden det gør nogen forskel.


    I forhold til PSUen kan man jo sige at den ikke vil kunne ses i det kabinet så om den er modulær er lidt underordnet :)


    Jeg har aldrig forstået hvorfor Ryzen skulle være langsommere i spil, for 1800x Ryzen har verdensrekorden i overclock - tag et kig på Cinebench her slår den en i7 5960x. Vel og mærke ved lavere Hz OG "kun" Dual Chanel RAM, hvori mod 5960x bruger Quad Chanel. Ved godt at Cinebench ikke direkte kan sammenlignes med spil, men alligevel.


    Bliver spændende i fremtiden om Ryzen Plus bringer Quad Chanel RAM. Men det er der en rum tid til vi får at se. :D

    Den slags rekorder er jo typisk på en enkelt kerne og under forhold som i meget lille grad kan sammenlignes med alm. brug så det vil jeg være meget forsigtig med at bruge som sammenlignings grundlag for ret meget :P