Indlæg af Ronin2300

Oki doki.

Så vidt jeg kan se, sidder der en stock AVC DV07020B12U- AS02 køler på cpu'en. Og det er derfra, der kommer mest støj fra..
    Så det må være den, jeg skal udskifte. Men findes der et værktøj, så man kan måle decibel fra computeren??

Man kan som regel få en masse ud af at udskifte en standart køler med noget bedre og mere støjsvagt. En Db måler kan købes i mange byggemarkeder eller lign. men man kan også få apps til din smartphone der kan måle støj.

Det vil da helt klart forbedre din ydelse en del men stadig ikke nok til jeg vil mene det er udfordringen værd at game i 4K men jeg er også lidt af en High FPS Whore 8o

Hvis du vil spille i den opløsning så kan det bestemt betale sig ja men jeg ville sigte højere og gå efter 1080 som andre også allerede har sagt. 4K gaming med fornuftige FPS er stadig noget af en udfordring selv for top kortene.

OGså derfor jeg synes det er sjovt de lover 4K ydelse på PS4 og Xbox i deres nye udgaver :roller:

Be Quiet er med deres Silent Base serie af kabinetter ret godt med men det er jo ikke hele løsningen. Hvor lydløst det ender med at være afhænger jo i høj grad også af hvilken hardware der puttes i og hvad det udsættes for.

Under alm. desktop brug er det fx. min ene mekaniske HDD der larmer mest mens alt andet er lydløst. Under gaming kommer der dog mere gang i kølingen så den begynder at summe lidt mere og overtager første pladsen.

Hvorfor? :)

Hvis man ikke har planer om at skulle overclocke så er det vel stort set at kaste penge ud af vinduet hvis man køber en K CPU og betaler mere netop for at få en unlocked CPU med features man ikke skal bruge til noget?

Tænker ikke I skal ud i at bygge maskinen selv? Det kan være den billigste løsning men det kræver naturligvis også den fingerfærdighed det kræver at samle tingene :)

Hvis ikke I skal det så er der både bud på fornuftige gaming maskiner der er samlede flere steder som Komplett, Shark Gaming eller Top-Data

Et system som fx det her rammer dit budget og så endda med skærm.

http://topdata.dk/product.asp?product=10874

Der skal så nok en ekstra harddisk i hvis der skal være plads til ret meget andet end bare Windows og det mest nødvendige :D

Kan godt være det er et gimmick men det virker... Så den på Computex tidligere i år og tog mig selv i at stå og kigge på det i lang tid. Ser bare forbandet lækkert ud men til den pris så tror jeg trods alt sagtens jeg kan undvære :boxed: