Indlæg af Ronin2300

Jeg ville personligt vælge PS4 hvis jeg skulle tage et valg og det er mest fordi der er flere eksklusive titler til den platform som jeg ser frem til som fx The Last of Us 2 og så er der også mulighed for PSVR hvis man har lyst til den slags :)

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/upl…_advent_2017_tweak_dk.jpg]

Så er jul over os og vi bringer afslutningen på vores julekonkurrence! Tillykke til alle vinderne og en rigtig glædelig jul til både vindere og alle jer andre på Tweak. Det har været et lækkert år både her på siden og på YouTube og vi kan love jer meget mere i det nye år! Ser frem til at se jer alle sammen.

Afslutning på vores adventskonkurrence!

Nyd julen, maden og hinanden!

Fire forskellige profiler behøver vel ikke at være falske? Det kræver dog som du selv siger at det er fire forskellige profiler. I laver bare fire profiler og tilknytter samme betaling og så køber I ellers spillet til de fire computere og så kører det. Herhjemme har vi også flere Steam og Blizzard kontoer på samme adresse.

Jeg har nu aldrig brugt en kanal som Unbox som egentlige reviews. Jeg ser det mere som en mulighed for at spotte noget tech og lir som jeg måske ikke ville være faldet over på andre måder.

Typisk er det jo kun den umiddelbare reaktion på produktet og fornemmelsen efter kort tid med det. Personlig synes jeg der skal noget mere brug til af det produkt end der nogensinde er i en video fra Unbox Therapy før man vil kunne give et reelt review af tingene.

Jeg vil håbe at de fleste seriøse kanaler adskiller tingene ret tydeligt. Jeg vil fx give HerrMansen ret i at Linus fx ofte laver meget andet end reviews men der synes jeg de er gode til at gøre opmærksomme på hvornår det er det ene eller det andet.

Det er jo også samme tilgang vi har når der laves videoer til vores YouTube kanal. Vi laver jo også ind i mellem videoer som ikke er reviews og hvor der mere er tale om et showcase hvor vi kigger på nogen af de forskellige features ved et produkt. Min engelsksprogede video til MSI for lidt tid siden er et godt eksempel.

Der vil i fremtiden uden tvivl også være mere sponsoreret materiale på vores kanal ud over anmeldelserne men der vil jeg sgu gerne love at I aldrig vil være i tvivl om hvornår det er det ene eller det andet. Anmeldelserne er stadig vores kerneindhold på kanalen og der kan jeg personligt godt stå inde for at det er min egen holdning og oplevelse af tingene der kommer til udtryk. :9xo

At lade sig "købe" af en producent til en god anmeldelse er for mig at se en meget kortsigtet strategi. Brugerne på Tweak er sgu kloge nok til at regne ud hvis jeg siger ting der ikke passer og om ikke andet vil det komme igennem hvis nogen ender med at have en drastisk anden oplevelse af et produkt og så er vores troværdighed jo væk. Det er pisse dårlig forretning for det er trods alt den troværdighed vi lever af. :9xo

Avancen på hardware er i forvejen så lille i DK at det er svært at smide det ret meget mere ned uden at sælge med tab for forhandlerne. Hvis man kunne hive ind i mængder som nogen amerikanske kæder gør kunne det måske rykke lidt ved det men når det ikke er tilfældet er det svært at rykke ret meget om det så er Black Friday eller Cyber Monday.

Hvis det er ren gaming så tror jeg, at jeg ville holde mig til en Intel platform og sigte efter noget omkring en i5-8600k, det lader lidt til at det er den nye gaming value king hos Intel. De flere kerner er en god sikring fremadrettet, når spiludviklerne forhåbentligt begynder at understøtte det lidt mere end nu.

Med dit budget lander det nok i forhold til graffikkort omkring et GTX1060 eller måske GTX1070, hvis man kan finde gode tilbud. Med det burde du være fornuftigt sat til stort set alt i alm. 1920x1080 opløsning, og godt med på 2560x1440, hvis du kaster dig over en skærm i den opløsning.

Fremtidige opgraderinger vil så være flere RAM, bedre graffikkort og evt. en CPU upgrade, med tiden selv om der nok ikke er så meget at hente der.

Der var lidt at begynde med :D

For lidt tid siden lavede jeg en build guide på vores YouTube kanal med et budget på 10K, som godt nok endte på en Ryzen platform, da der også skulle tages hensyn til et ønske om streaming, men det kunne jo være den kunne inspirere lidt.

En færdig samlet PC som den jeg linker til her kan fint køre CS Go og lign. spil men er jo så uden skærm. Med et par opgraderinger kommer den med skærm, mus, tastatur og opgraderet grafikkort og er så lidt mere sikret til fremtiden og får en samlet pris på lidt over 6500 kr

Komplett PC

Tænker 4.000,00-5.000,00 kr. hvis man da kan få noget nogenlunde til de penge :0)

Hvis det skal være med skærm og det hele så kommer det nok til at knibe til den pris. Hvis skærm osv er noget I har så kan det godt klares og så kan den også sagtens trække ting som CS GO og spil i den kategori men personligt vil jeg nok ikke regne med at der er SÅ meget fremtid i den da det er lidt i den nedre ende af hvad moderne spil gerne vil have i dag og fremtiden kræver nok lidt mere.

Det må være min febervildelse der har været med inde over og så måske fordi jeg jo sad og testede imod i7-7700K CPUen :D Producenterne gør det heller ikke let med de navne der ligger lige op og ned af hinanden. Men som gode folk allerede har rettet var der naturligvis tale om i5-8600K i testen.

Jeg er dog heldigvis ved at være frisk igen :9xo

Altså hvis du vil op i nærheden af 144Hz på 2560x1440 så er et GTX1080ti eneste rigtige bud hvis ikke du vil ud i Titan kort og så kommer det stadig an på dine indstillinger. I mine benchmarks med GTX1080ti kort kører jeg typisk med Ultra indstillingerne og her lander jeg omkring de 140-150 i spil som Doom og Battlefield 1, Prey osv så det er en god indikation på at det er omkring man skal op.

Et alm. GTX1080 kan naturligvis også gøre det men så skal man regulerer indstillingerne tilsvarende. Mine GTX1080 benchmakrs placerer det omkring 90-110 FPS i 2560x1440 på Ultra settings i de samme spil.

Spring forbi vores eller andres reviews på kortene og se hvad du kan regne med. :D

Resultaterne på tværs af forskellige bundkort inden for det samme chipset er efterhånden så små at vi er gået væk fra at ligge tests op ned benchmark resultater da vi ville ende med en lang række test med noget nær identiske grafer.

I stedet for tester vi nu primært med fokus på de forskellige features og ekstra ting der følger med da det er her den betydelige forskel imellem kortene ligger.

Kortet bliver stadig sat til, testet og sat under load for at se om der er noget der falder helt igennem. Hvis det er tilfældet så kommer vi naturligvis ind på i testen hvis det er. Men vi kører ikke længere hele den massive række af test programmer som tidligere for at få næsten identiske resultater.

Så synes vi tiden er bedre brugt på at se nærmere på de andre ting som adskiller kortene :thumbsup: