Indlæg af Ronin2300

    Du skal ikke bruge USB. Du skal tjekke om skærmen bruger samme interface som din laptop. Altså HDMI, DisplayPort eller VGA.

    Man kan sagtens bruge USB. Har en ASUS ekstern skærm af samme type til test tilsluttet min computer lige nu så det virker skam fint nok. Man skal bare huske at få de rette drivers installeret så kører det fint.


    For at svare på spørgsmål et så er en af forskellene ihvertfald panel typen hvor det ene er TN og det andet IPS. TN giver en lidt bedre lysstyrke men dårligere betragtningsvinkler mens IPS er bedre farver og betragtningsvinkler men lidt dårligere lysstyrke.


    I forhold til USB kommer du ikke uden om at skulle have USB 3.0 for at kunne drive den. Der er simpelthen ikke nok båndbredte i 2.0 til at det fungerer så der er ingen vej uden om.


    Har som sagt selv ASUS' ZenScreen MB16A til test pt og det fungerer fint med USB.

    Nu er det ved at være et stykke tid siden jeg selv har spillet WoW men medmindre noget har ændret sig meget så tænker jeg du har mere end rigeligt hardware kraft til at trække det. Et problem kan være at du med 1080 i SLI simpelthen sparker så mange frames ud at din CPU ikke kan følge med og du får en flaskehals der.


    Så noget af det samme da jeg testede MSIs GT83VR Titan SLI der kører 1080 i sli. Her så jeg markant dårligere FPS ved lavere opløsninger på spil som fx Overwatch fordi CPUen endte som flaskehals.


    En løsning kunne være at give det et skud med bare det ene kort i brug til mindre krævende spil som WoW og lign. og se om ikke det kunne gøre en forskel. Less is more nogen gange :D

    Så den store forskel er i hvor meget man vil kunne oc det?
    Jeg tænker kun at oc mildt. det vil nok sige 4,0 ghz

    4 GHz er i den øvre ende af hvad Ryzen kan overclockes til bare sådan lige for at være opmærksom på det. Jeg har ikke fået nogen af de chips jeg har testet op på mere end 4.1 GHz Kan naturligvis godt være at nogen af de seneste BIOS opdateringer kan have ændret lidt på det. Det er et stykke tid siden jeg har leget med Ryzen 8|

    Jeg ville personligt ikke gå under 27" mere efter at have vænnet mig til det. Eneste problem med 27" og 1920x1080 er at pixeltætheden begynder at lide en lille smule under det synes jeg. Så 27" er den ovre grænse for hvad jeg synes fungerer for 1920x1080 men det kan sagtens gå specielt hvis det primært er til gaming :)

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/3042/large_front.png]


    Vi løfter i dag sløret for vores nyeste mobiltest, nemlig testen af HTC’s nyeste topmodel, HTC U11. Det er en telefon der gør brug af tryksensitive sider, som man kan klemme for at aktivere forskellige funktioner. Læs med og find ud af om det starter en ny dille inden for smartphone-markedet, og for at se hvad HTC ellers har at byde på med deres U11 smartphone.



    Læs testen her!

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/3041/large_front.png]



    Det er længe siden, at AMD med deres Radeon grafikkort, for alvor har kunnet true Nvidia på ydelse i en høje ende af skalaen. I stedet har AMD sigtet efter det mere prisbevidste segment, i lav til middel enden af skalaen. Det har de dog haft planer om at ændre lidt på, med deres Vega serie, som de har teaset os med længe og drypvis har frigivet informationer om.


    Nu er tiden kommet til RX Vega. Vi har haft RX Vega 64 kortet på kontoret en lille uge og må nu endeligt dele vores resultater med jer.


    Se med på her og på YouTube!

    Og det gør en stor forskel... 60Hz vil jo sige at skærmen maksimalt kan vise 60 billeder eller frames i sekundet. Din skærm kan vise 144 frames pr sekund hvilket jo er en del mere og hvis man vil derop så kræver det naturligvis en del mere af grafikkortet.


    144 FPS ser meget bedre ud end 60 FPS efter min mening 8o

    A

    Tak for hurtigt svar.


    Jeg ved ikke hvor meget forskel det gør. Men det er en 144hz skærm??

    Ahhh ja så er det noget helt andet :) Så er GTX 1070 bestemt et godt bud men 1080 er også en god mulighed. Hvis du vil have mest ud af det og har pengene så ville jeg tage 1080.

    Hvis du kører alm. 1920x1080 på en 60Hz skærm så er GTX1070 mere en rigeligt. Hvis du fx ser min test her af GTX1050ti så klarer et kort som det fint de opløsninger selv på høje indstillinger.




    Så hvis du er oppe på et GTX 1070 så er du dækket fint ind. Vil faktisk næsten sige at alt over GTX 1060 er overkill hvis man "bare" spiller i 1920x1080 @ 60Hz :9xo

    Personligt så er jeg rigtigt glad for mine Logitech G933 som fungerer fint til sammen med computeren til både musik og gaming og jeg er rigtigt glad for den trådløse frihed.


    Ellers så er HyperX Cloud Revovler også et super godt sæt som jeg var rigtigt glad for da jeg testede det i sin tid.