Indlæg af segl

    Ja, Crysis ser ud til at blive en sublim shooter.


    I det nye nummer af "pcplayer (04/06) er der en artikel om spillet. Her nævnes det, at det forventes at blive udgivet i slutningen af året.

    2005 bød på mange gode PC-spil. men i år har der endnu ikke været noget at skrive hjem om IMO


    Der skulle dog være en del på vej, og selv ser jeg meget frem til "Prey" og "Allan Wake" :) - naturligvis også til S.T.A.L.K.E.R, men det spil er vist udskudt til begyndelsen af 2007 (Gu' ved om det overhovdet kommer?) :(


    Hvilke spil ser I tweakere frem til?

    Hvad mener du, når du siger, at det lagger? Har du høje pings (så er det din netforbindelse, den er gal med) eller har du generelt lave fps - eller pludselige fps-drop? Tjek lige din billedrate og meld tilbage.


    Ikke for at være grov, men din Celeron Cpu er ikke verdens hurtigeste, og cs:s suger hårdt på cpu'ens kræfter - meget mere end de fleste regner med.


    Det er faktisk sådan, at jeg vil sige om CS:S : hellere meget kraftig cpu og melleklasse/lowend grafikort (såsom Radeon 9800 pro eller Geforce 6600 GT) end det omvendte: Lille/mellem Cpu og meget hurtige GFX


    Men okay, nyere maps som Nuke, Inferno og Militia er suger også hårdt på på grafikkortet, det skal indrømmes.


    Hvilke grafik-indstillinger anvender du i cs:s?

    Quote

    Originally posted by chratjin
    har du tænkt på at slå din lodret synkronisering fra? når man gør det bliver pfs'en næsten altid automatisk 100.. spiller selv på en af verden dårligste computere med 100 fps..



    Næ, det gør du ikke, for det kan ikke simplethen ikke lade sig gøre på "verdens dårligste computer" - dvs. i det gamle counter-strike (CS 1.6), kan det godt, og mon ikke det er det, du tænker på.


    Til scizo: som Fragman er inde på, er CS:S også meget cpu-krævende, så det ville hjælpe en del med en Athlon64 3500+ eller bedre. Nyere maps som Nuke, Militia og inferno kræver også ret hurtig GFX.

    Ok, Google er som bekendt en god ven :))


    Det er lige ud ad landevejen: Gå ind i spillet - gå ind i "Favorites" - gå ind i "Change filters" og marker Secure i "Anti-cheat" (efter en opdate sættes den nemlig nogen gange til "not secure") - gå derefter ud af spillet - derefter ind igen og ind i favorites: klik "refresh" og alle ens yndlingservere er der igen :D

    De servere jeg har lagt i "Favorites" forsvinder - uvist af hvilken grund. Det er sket før, men så er de kommet igen efter en dag eller to. Sådan er det imidlertid ikke denne gang- og hver gang jeg prøver at adde en til favorits, ja, så vil den ikke. Hamrende irriterende X(


    Nogen der ved, hvad problemet skyldes og hvordan man løser det?

    Serious Sam 2, som udkom i oktober sidste år - hvis I altså kan lide urealistiske, arkadeagtige 3d-shootere.


    Jeg spillede det i co-op mode for et stykke tid siden: det var fedt :T

    Ja, vi er for alvor ved at komme i skudlinjen. Og mediehysteriet vil sikkert kun gøre situationen værre:


    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=433442


    Jeg er enig med Bentzin. Abu Laban og hans følgesvende har et medansvar for den aktuelle uro. Før i tiden havde jeg ingen sympati for Pia Kjærsgaards synspunkter, men udviklingen i den senere tid har bragt mine holdninger i nærhedens af hendes. Hun har faktisk ret i, at det er en slags 5. kolonne virksomhed, det Det Islamiske Trossamfund bedriver: Misinformation, manipulation og løgn til skade for det danske samfund

    Blev fanget af det for 6-7 år siden, da jeg skulle samle en pc, der kunne spille half-life. Var blevet meget grebet af dette spil, da jeg prøvede det et par timer hos en ven, så nu skulle jeg hurtigst muligt have et system op at stå, så jeg kunne gennemføre spillet.


    Hvis det ikke var for de gode spil, der med jævne mellemrum udkommer, ville min interesse for hardware nok falde drastisk.

    Fra i dag skulle man kunne købe Serious Sam 2 i de danske butikker. Er der nogen Tweak-folk, der har anskaffet og evt. prøvet det?


    Regner da med at købe det i morgen, men det ku' være man lige skulle tjekke et par anmeldelser af spillet først-

    Det er svært at komme nærmere ind på, hvad det skyldes. Hvordan kører det i diverse programmer og spil?


    Har du haft et ATI-kort i maskinen før? I så fald kan det skyldes, at der stadig er stumper af ati-software, som skaber konflikt. Brug evt. et driver-cleaner program for at fjerne ati-drivere 100%. installer derefter den rette forceware-driver fra nvidia.

    Jeg har også oplevet lag på de par opdaterede servere, jeg har været inde på. Men det værste er, at jeg bliver smidt af og får følgende besked:


    "HL2 exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ;(


    Håber det har noget at gøre med den nye opdate, så det kan blive rettet af Steam/Valve hurtigest mulligt. Jeg har i hvert fald aldrigt tidligere været ude for denne grumme bug X(

    Oplever samme problem her til aften. Steam har lige hentet den nye opdate - til begge mine computere. Ingen af dem kan joine. alle servere "is out of date". Men dette retter sig nok i morgen, når alle får opdatet. det håber jeg i hvert fald. Typisk steam, at skabe sådan et problem en fredag aften, når alle vil spille.

    Djævelsk god demo :evil:


    Har ikke været så underholdt siden jeg spillede Far Cry og HL2 sidste år. Jeg tror, Fear kan gå hen at blive årets spil 2005.


    Spillet udkommer i løbet af efteråret, men der er ikke sat dato på endnu. Håber, det bliver i september.