Indlæg af segl

    Jeg har ikke selv købt noget i Føniks, men kender flere, der har - og de har været godt tilfredse. Dog er de - som de fleste pc-butikker i Kbh.-området - lidt dyre at handle med. Plejer selv at købe komponenter i butikker i Jylland og på Fyn (lidt billigere)- og så selv samle skidtet.


    Fordelen for dig er, at du kun behøver at aflevere pc'en ét sted, hvis en hardware-del skulle vise sig at være defekt.


    Mht. ram, så synes jeg, du under alle omstændigheder bør vælge 4 Gb (2 x 2GB).´Vista 64 kan håndtere 4 eller mere - vista 32 (og Xp) op til 3 Gb

    Spiller jævnligt CS:S


    Af og til også stadig The Elder Scrolls IV: Oblivion. Det udkom i 2005, eller var det 2006? Anyway, der så så mange facetter i dette åbne spilunivers. Man skal dog langt (mange timer) ind i spillet, før det for alvor bliver interessant.


    Er lige gået I gang med Gears of War (til PC), meget hyggeligt spil ;)

    Hvis du vil have harddisk-box, skal du overveje Zalmans vibrationsdæmpende harddiskramme, som tilmed er en god passiv køler. Den hedder Zalman ZM-2HC2:


    Benytter den selv til begge mine harddiske (har også en anden pc med en 250 GB Samsung). Til den ældre pc er det dog en tidligere type af zalmans harddiskramme, men den virker lige så godt. Dvs. jeg hører dem set ikke, og temp. på dem er faldet 3-4 grader.


    Den koster omkring 180 kr. og kan bl.a. købes hos Studiedata.

    Ja, P35-baserede bundkort har langt større potentiale med med Core 2 Quad. En af mine venner skiftede netop et 650i ud med p35 for et par måneder siden (Asus P5K Premium - Black Perl edition), og så gik alt som smurt. Hans Q6600 (2.4 Ghz)kører stabilt ved 3.4 GHz (alm. luftkøling og godt airflow) Så du skulle måske overveje et skifte.


    Men jeg kan godt se, det kan være et problem, hvis du er i besiddelse af 2 Geforce-kort og gerne vil køre SLI :9xo

    Ked af at måtte sige det, men OC af quad-core på 650i og 680i bundkort er desværre en problematisk ting (men ikke med dual-core). Regn kun med et stabilt oc på omkring 2.8-2.9 Ghz, og bliv positivt overrasket, hvis du kan nå mere.

    Man kan ikke bare sige, at "400W er nok". Det er ikke alle 400W strømforsyninger, der kan levere 26A på 12v-linjen. Man mange af de nyere kan sandsynligvis. Men det kan du jo se på din strømforsyning (specifikationer står for det meste på dem). Well, det er muligt, at Nvidia overdriver dette aspekt, men jeg vil tage det seriøst, hvis det var mig.

    Har du prøvet med den seneste forceware driver? det er velkendt, at den du nævner i den gamle tråd (169.25) havde problemer med SLI.

    Når man ikke selv vil (eller kan) samle, så ligger de jo i de prisleje der. Gad godt se, hvor man kan få noget tilsvarende, der er mærkbart billigere. Husk på, det er indk. skærm og styresystem.


    Men det er da rigtigt, at du kan klare dig med mindre, når vi KUN og specifikt taler om de tre ældre spil: Wow, CS og BF.
    Vælg fx et af de systemer (bygget op omkring core due eller Quad core samt 8600Gt) hos topdata, som koster 4000-5000 kr. de burde ku' klare jobbet.

    Jeg kender ikke noget mmvision, men jeg har kun hørt godt om topdata. Begge pc'er er imidlertiid ganske hurtige og kan så nemt som ingenting klare de tre spil, du nævner.

    At vælge kabinet handler selvfølgelig meget om smag og behag, men for mig har funktionalitet og ariflow altid været det vigtiigeste. Mit efterhånden halvgamle Antec kabinet (til den primære gamer.pc) er skq ikke for kønt, men det gør dog jobbet - og det betyder mest for mig - også selv om det er sort og min skærm er hvid ;)
    Men prøv og tal med butikken, for 200-300 mere kan du måske få et kabinet, der falder mere i din smag

    De ser begge ganske gode ud, men umiddelbart vil jeg gå efter den første, du linker til. Dog vil jeg anbefale et skifte til hurtigere grafikkort: Et 8800 GT 512 MB eller 8800 GTS 512 MB i stedet, og så måske lidt mere lagerplads: 400-500 GB på harddisken. Det burde stadig kunne lade sig gøre for ca 6000 kr. Så vidt jeg er ved, skulle de være til at tale med hos Topdata, når det drejer sig om selv at konfigurere Pc'en