Indlæg af segl

    Enig med Fragman. Glem både 9600 GT og 9800 GTX.


    Prisen på Geforce 9800 GTX er markant højre end end på 8800 GTS 512 - men man får bare ikke ret meget mer-ydelse for de penge, thi 8800 GTS 512 ligger overraskende tæt på 9800 i hurtighed. Så gå efter GTS'eren., her er forholdet mellem pris og ydelse forrygende.

    Jeg var ude for noget lignende sidste år. Benyttede dengang "Search and destroy", men det kunne deværre ikke få has på svineriet. Så fandt jeg frem til "SUPERantispyware" (gratis og anbefalet på spywarefri.dk), og det klarede sagen :) Det bedste antispywareprogram jeg har prøvet. Bruger dette og AVG Free (virusscanner) til mine 2 stationere og den bærbare. De klarer ærterene.


    Superantispyware kan hentes i denne sektion:


    http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

    AGP x8 er bagudkompatibel med x4, så der burde ikke være problemer, hvis du vil skifte grafikkort - for nu lige at gentage, hvad der er blevet sagt :oops:


    Der er nærmest ingen målbar ydelsesforskel mellem x8 0g x4 - under 2 %

    Jamen så skriv dog hvor mange penge, du ca. har til rådighed. Ellers får du næppe nogen til at komme med bud på en pc-sammensætning.

    For så vidt betragter jeg det som et luksusproblem, at jeg evt. ikke kan nå stabile 3. Jeg er ikke specielt interessert i overclockning. men når man nu kan få lidt ekstra ydelse uden de store armbevægelser, siger jeg da ikke nej. 2.85 Ghz på quaden er nok cpu-kraft for mig. Og her kører den som sagt helt stabilt.


    SLi kan måske også betragtes som luksus :) - men jeg spiller i 1600x1200 med AA og AF, og i nyere spil som Lost Plannet og Need for Speed ProStreet kan jeg virkelig mærke, at jeg får noget ud af 2 stk. 8800 GT i stedet for et enkelt. Og i Crysis (som jeg endnu ikke har prøvet) bliver der så sandelig også noget at hente.

    Når det gælder nividia grafikkort i 8800 serien, ser jeg egentlig ingen grund til at favorisere en producent fremfor andre, fordi de alle anvender støjsvage standardblæsere (bortset fra 8800 Ultra, som larmer en del).

    Jeg har en Q6600 på et P5N32-E SLi PLUS. Det er med nforce 680i SLI Hybrid chipsæt. jeg går ud fra, det er det board, du mener.


    Det kører fint, men, men: til OC af Quad er nforce chipsæt ikke uden problemer, her er Intel p35 meget bedre, men så er SLI jo udelukket.


    Jeg har fået min 6600 op på 2,85 Ghz. Her kører den klippefast derudad (timevis af gaming, Prime 95, 3dmark-test's osv.) :)


    Jeg skulle dog lige prøve ved 2.9 i dag. Her genstartede den ved cpu-test i 03 X(


    Men med lidt justering i bios er 3.0 GhZ vel ikke umuligt (med bios 0801). Det er dog langtfra alle ejere af p5n32, som har nået længere end 2.8

    Lige præcis. jo hurtigere grafikkort desto bedre - gerne SLi. Need for Speed prostreet er voldsomt grafikkrævende.


    SLi er jo så ikke muligt for dig, men et 8800 Gt med 512 Mb ram vil give en hel del. Om du så vil kunne køre alt på højeste i den nævnte opløsning, ved jeg ikke.

    Kan se, at dit bundkort er med integrereret grafikkort, men der skulle imidlertid også være en ledig PCI-E port til grafikkort, så det geforce kort du henviser til, burde du kunnne benytte.


    Ps. er der god luftgennemstrømning i dit kabinet? For geforce-kortet, du linker til, er med passiv køling, hvilket kan betyde at det bliver meget hot under load.

    Venter stadig på min comp xD, har lige forudbestilt Crysis Collectors Edition mums...


    Mht. til bundkort; ASUS P5N32-E SLI Plus er en 650i northbridge der ikke bliver ligeså varm som en 680i northbridge... så tror godt jeg kan klare mig uden en chipset køler, og der sidder jo en 25 cm fan i siden og puster ind på bundkortet.


    Det er korrekt, at både N650i og N680i ikke er vildt gode til at overclocke Quad Core Cpu'er, men jeg er næsten helt sikker på at 2.8 GHZ - 3 GHZ vil være muligt og stabilt - husk min cpu er en G0 og at der et godt airflow i mit kommende kabinet.


    Faktisk har jeg googled og de fleste jeg har set kunne nemt få den op på de 300-333 fsb, så tvivler på det bliver et problem.


    Anandtech fik en Q6700 (multipler 10x) med et P5N32-E SLI PLUS MB op på 366 mhz stabilt.
    Link: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2958&p=5


    Og her et link til forum hvor flere folk sagtens kan komme på 333 fsb med overstående setup: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=131452


    Og endnu et link: http://forums.slizone.com/lofiversion/index.php?t8149.html


    Sååå :)


    Ser ud til at man i hvert fald bare skal have den 2. nyeste bios version (0801), istedet for 0805. og så spiller det, med en CPU Voltage på 1.400 og en zalman 9700NT.



    Forresten, hvor langt kan et 8800 GT med standard køler komme op på i Shader Clock ?


    Hvad er bedst til at stress teste en 4 kernet cpu? Orthos x 2 eller hvordan man nu gør det?
    Glæder mig til at benchmarke i 3dmark06 :d


    CPU-Z er fint nok ik?


    Nå ja, tror i at med de ram jeg har valgt at jeg vil kunne køre dem med disse settings:


    5-5-5-15 1T 2.0 volt ? Bundkortet tillader jo rimelig aggresive timings..

    tak for svarene :)


    nah, ved godt at jeg ikke får ægte DX10 med XP... men efter Crysis er kommet ser det ud til at man ikke får særlig meget extra guf med DX10..


    btw nice setup der Svan, volt 1.2 på ram? uh


    når man tænker på at GT SLI koster 3600 kr. og GTX SLI koster 7000 kr. og der tilsammen kun er 10-15 % forskel i fps så vil jeg sige det er lidt overkill :), okay vil man op i 2000x1600 (eller hvad den der kanon høje opløsning hedder) og med masser af AA (de 2 ting der suger meget GFX ram) jaah, så skal man jo ha GTX med 768 mb ram kontra de 512 på GT



    1. CPU? Det er en G0, ikke noget problem. Bundkort? Det skulle sq overclocke fint i alle de test jeg har set. Ram? Rammene kører pc5400 (337,5 mhz) ved 1.8 volt C4. 333 fsb x 9 = 3 ghz, 1:1.. skulle da være fint nok? Og hvis de ikke gider det, kan jeg da bare skrue en tak op for volten og evt. sætte CAS til mindre stramme timings (cas5)... det er trodsalt Cosair, rimelig kvalitet og funker ved alle bundkort..


    dog, er rammene ikke SLI mærket, såå måske har du ret. tjekker lige om SHG har nogle SLI mærket ram på lager, måske kan jeg nå at få dem byttet..


    2. Ja Penryn er lige om hjørnet. Men efter alle de tests jeg har set er Penryn kun 1-5 % hurtigere end Kentsfield og det er i små opløsninger. De nye Penryn giver dog mindre varme og strømforbrug, men det er jeg ligeglad med, jeg skal trodsalt ikke op og lave et sindsygt overclock. Nah, nej tak, giv mig en kentsfield nu så jeg kan spille :D


    3. Ja har overvejet det, men ikke nødvendig og desuden er northbride et 650i ikke et 680i (hybrid blanding)... der er trodsalt en udmærket copper heatpie kølerløsning på chipsettet, og desuden har det kabinet jeg køber et fantastisk airflow... den store i siden skal sq nok køle både ram, grafikkort, northbridge, cpu nolge grader extra ned..


    4. IMO = nej.. SLI ULTRA/GTX er overkill, men ikke GT.. men det er jo som man ser på det.. gider ikke vente til februar/marts hvor nvidas nye gfx kommer. Hvis Crysis skal se godt ud med flydende fps er 1 x 8800 GT lige akkurakt ikke nok ;)


    5. Alle 4 gb ram bliver alligevel ikke fuldt udnyttet i 32 bit, og XP sluger slet ikke så meget ram som vista. XP med 2 GB ram er rigeligt til Crysis, flere ram vil kun forbedre loadetiden. Derfor ikke pengene værd lige pt., selvfølgelig; havde jeg valgt vista skulle der 4 gb i maskinen..


    og btw, til nogle af jer andre: plz, hold jer til topic, eller start jeres eget topic