Indlæg af Jacob

    Asrock Z77 Extreme 4
    Intel Core i7 @ 2600K - 3.4Ghz
    Corsair 4x2GB XMS3 1600MHz
    Asus GTX 760 2GB
    OCZ 256 GB SSD
    Seagate Barracuda 250GB Sata
    Coolermaster 212 Hype Evo
    Corsair TX650 M
    DVD/R/W i sort.
    Alt sammen pakket i et CoolerMaster Silencio 550.
    ( Kabinettet er brugt, men ikke mishandlet og derfor i pæn stand. )


    Motherboard & Grafikkort sprit nyt fra oktober 2014 og kvitteringer haves herpå.


    Resten ca 2,5 år gammelt.


    Pris - 4500,- - befinder sig i køge. Giv et bud ?

    Der er en overvældende interesse for maskinen - hvilket i min optik er lækkert.


    #X. Maskinen befinder sig i Køge. :)


    #Shark. Ift den laptop du har beskrevet, så tror jeg at jeg, respektfuldt afslår - den tiltaler mig umiddelbart ikke. Der skal noget mere kraftfuldt til :)


    Dog vil jeg lige høre om det er en SATA disk eller en SSD?

    Maskinen er som følger :


    Bitfenix Prodigy Hvid Mini ITX - købt 21.03.2013.
    i7 3770K 3,5 GHz ( Løber 5Ghz ) - købt 02.04.2013.
    Coolermaster Hyoer 212 Evo - købt 01.01.2013.
    MSI Z77IA-E53 Mini ITX - købt 02.04.2013.
    Gainward Geforce 570 GTX 1248 GDDR5 - Min. 2 år gammelt.
    Corsair Dominator GTX8 8 GB ( 4x2 ) - Min. 2 år gammelt.
    Corsair Enthusiast seires Modular TX550M - 27.03.2013.
    Corsair ( Something ) 128GB HDD - Min. 2 år gammelt.


    [Blocked Image: http://hwbot.org/image/949123.jpg]


    Maskinen trækker BF4 uden udfordringer i 1680x1050 med "high" settings uden AA - Har aldrig brokket sig over nogle games, og den er kun brugt til gaming.


    Maskinen står stille så derfor jeg sælger den - og med mindre du vil bytte med en laptop af en anstændig standard, så er jeg kun interesseret i kontanter.


    Der er kvittering på det der står købsdato på.


    Jeg sælger den som udgangspunkt samlet.. Jeg havde en ide om at tage ca 2500 for den.

    Tak for dit svar - Lækkert site, med sammenligninger på de forskellige M-kort. Det kunne jeg virkelig bruge! :thumbup: Synes ikke helt jeg kan finde en i7-laptop med HD8970 overhovedet.


    Skal man "nøjes" med en AMD Quad-core eller betaler man bare 2,5x mere for en i7. ?


    #3.


    Nej, det er et "almindeligt" 570GTX - Warum?

    Hej Tweakere.


    Jeg skal ud og kigge mig om efter en bærbar computer, som skal erstatte min gaming rig. Jeg har på nuværende tidspunkt en 3770K i7, med et Gainward 570GTX siddende i maskinen, som så selvfølgelig skal sælges - men det er en anden snak.


    Mine overvejelser går på om det kan betale sig, med performance for øje, at investere i en SLI-laptop med 2x G760M. Eller hvad skal man kigge sig om efter ?.


    Jeg købte en T520 fra Lenovo, til arbejdet som jeg er jævnt tilfreds med - og synes faktisk at det skal være en lenovo til privaten også. Har kigget på denne her : http://www.edbpriser.dk/baerba…pad-y510p-id-7325516.aspx men ved ikke om det er overkill med et SLI-setup i en bærbar.?


    Nogen ideer - alt modtages gerne :)

    Et aflyst bryllup betyder min bror står med en betalt bryllupsrejse, der ikke kan refunderes uden betydeligt tab.


    2 Personer - 3+ stjernet hotel, med All-inklusive – værelset er med tagterrasse.


    http://www.startour.dk/rejse/t…hotel/?season=sommer-2013


    Mad på flyet tur/retur.


    Udrejse:
    Afrejse fra København d. 25/08 kl. 17.10
    Ankomst Tunesien kl. 19.25.


    Hjemrejse
    Afrejse d. 01/09 kl. 20:25 lokaltid
    Ankomst Kastrup kl. 00.45


    Nypris 9.991,-


    Sælges for 7.000,-


    Prisen er ikke til diskussion, med mindre der snakkes om et seriøst bud der ikke latterliggør situationen, eller rejsen.. :pokey:

    Jeg havde oprindeligt sat mig for at vandkøle min maskine med et færdigt kit som f.eks H100. Men nu vil jeg hellere selv bygge det, og har fundet mig disse dele fra EK.


    Er der nogen der har specielle erfaringer med evt sammensætningen af dele, eller blot ydelsen på de enkelte dele ?




    EK - Supremacy - Acetal.
    EK - DCP 4.0
    EK - Coolstream RAD XT.
    EK - Reservoir Combo 4.0
    EK - FC570 GTX SE ( Rev 1.0)


    Det skal sidde, som førnævnt, i et BitFenix Prodigy og køle en i7 3770k som skal clockes, også skal jeg også have vand på grafikkortet med et fuldcover. Jeg har valgt at køre EK's serie da jeg synes det ser skide godt ud - også har jeg orange kølervæske jeg vil benytte.


    Tips, tricks eller råd ?

    Tror sku jeg sammensætter ét selv - har et lækkert kølehoved, og mangler så bare "resten". Kan godt lide EK's produkter, så har sammensat dette :



    EK - Supremacy - Acetal.
    EK - DCP 4.0
    EK - Coolstream RAD XT.
    EK - Reservoir Combo 4.0
    EK - FC570 GTX SE ( Rev 1.0)


    Hvad synes I, i forhold til at det skal sidde i et BitFenix Prodigy og skal være et system der skal køle en i7 3770k og et GeForce 570 GTX.

    140 mhz, hm - ja selvom jeg ellers igår for åbnede vinduet og benchede ved 4988,00 så rykkede det ikke ved andet end clockspeeden. Har dog et par spørgsmål.


    1. Jeg oplever at busspeeden er 99.7mhz, så de hastigheder jeg oplever er ikke "rene". Ift det så har jeg ingen mulighed for hverken at justere den eller låse den ved 100.00 mhz som i "gamle" dage. Så det spring jeg tar er ved hver multiplier, så den hedder 100 mhz pr gang, og ikke små nøk. Måske fordi jeg kører på et mini-ITX board fra MSI, dog med z77 chipsettet ( måske man bare ikke kan rører ved busspeeden (?)


    2. Ram timings er da en by i Rusland med DDR3 ram - og i den forbindelse søger jeg en mulighed for at kører stærkere på rammene men kan ikke selv fastsætte hvordan ram bliver linket op mod resten ( 1:7 eks). Så vidt jeg kan se på mit board så kan jeg vælge at køre ddr1800, 2000, 2200 osv.. Det virker som om de med tiden har gjort det mere stereotypt at overclocket så det er gjort mere intuitivt?


    Oh yes - og jeg kæmper med at følge med !!! Tror jeg skal have fundet mig et ordenligt board og en kraftigere PSU før jeg kaster den for løverne, også skal jeg have styr på hvilket OS der er bedst til benching med super_pi pg 3dmark.. Kan godt mærke jeg nok ikke skulle have sluppet det helt.. :whistling:


    Perfomance - den har jeg ikke hørt før, er det bare en indikation af hvor hurtig maskinen er eller hvordan?.

    Min løber nemt 4.7 GHz med 1,350vCore med Stock Intel køler. Glæder mig til at få vand ( og frost :whistling: ) på.


    Ved ikke helt med mine corsair ram, og hvad de kan rende - må jeg se på i aften. Hvad render du i superpi?.. Prøver pifast senere også!

    Fedt - tillykke med det!


    Sidder med tanken om at købe 2 h100i, også pille kølehovedet af og montere et lækkert fullcover til gpuen - så skal vide om pumpen sidder i radiatoren eller i kølehivedet?


    Tror det kunne være fedt med 2 8-)

    Nå, nu fik jeg samlet systemet og ligenu så booter jeg på 5.2ghz men jeg har ikke fået lagt windows på endnu - forventer jeg at gøre i aften, så må vi se hvad den kan rende på "luft" ;-)

    Er der nogen her på forummet der har Corsair's Hydro H100i og som ved om man kan skifte blæserne til nogle andre der ikke larmer så meget. Har læst mig frem til at blæserne larmer med 37,9DBa ved load, og har en masse af Noctura's lownoise blæsere som jeg ville bruge.