Indlæg af Jacob

    Så snart jeg får mit system samlet på mandag, så skal jeg se hvad jeg kan få den til at rende. Har købt MSI's Z77I-53 og en i7-3770K.


    Håber på knapt 5ghz, stabilt på luft men er lidt i tvivl om jeg kan få den helt så højt op..


    Hvilke ram benytter I ?

    Jeg sælger mit NZXT Phantom Orange theme.


    http://www.edbpriser.dk/kabinet/nzxt-phantom-id-4940842.aspx


    Jeg har via min kontakt hos NZXT fået en ekstra top blæser så der er monteret 2x240mm blæsere. Der er orange lys i blæserne. De er ultra stille, men man har mulighed for at justere hastighederne på blæserne, samt de andre blæsere du monterer i kabinettet ved de "slidere" der er i toppen.


    Jeg har haft monteret vandkøling i kabinettet, og det er ideelt til netop det formål også.



    Der medfølger diverse skruer til kabinettet, blandt andet komplet omgang fingerskruer til udvendigt på kabinettet.


    Der er monteret afstandsskruer til bundkort tray.


    Der er trukket ledninger på bagsiden fra NZXT's side til blæserstyring.


    http://imageshack.us/photo/my-images/694/img2082ve.jpg/


    http://imageshack.us/photo/my-images/69/img2087qo.jpg/


    http://imageshack.us/photo/my-images/689/kabinet.png/


    Kabinettet er 1 1/2 år gammelt, og fremstår som nyt. Nyprisen på kabinettet er 1344,- d.d, priside er 700,-.

    Hm, har ændret min fremgangsmåde og købt et Bitfenix Prodigy i hvid, og vælger istedet MSIs ITX model med wifi.


    Køber så en core i5 3470, og et 660 TI og kaster i.


    Jeg har kigget på corsairs CX750M med modulare stik, til godt 680 kr. Nogle andre forslag med modulare stik.?

    Synes det lyder fornuftigt Pumadk, men jeg tager dog et billigere bundkort - synes det er overkill med et så dyrt kort til en kuffert pc der alligevel bliver pakket ind.


    Tror jeg bestiller delene tirsdag eller onsdag, også tager jeg dét derfra. Har kigget lidt på http://customcases.dk/cases/alu-cases/alu-box-20.html . Tror det kunne være fedt at man så åbner låget og sætter stik i, når man gamer også lukker den igen, når man transportere den..


    Så er det helt clean.

    Jeg står og skal bruge et microATX til en kuffertpc som udelukkende skal bruges til gaming. Jeg tror nok jeg vill have en core i5, for en 7'er er for dyr imo.


    Havde tænkt mig at gå efter et brugt 570 gtx, eller noget i den omegn - hvad tænker I om dét,?


    Hvad skal man gå efter, og hvilket chipsæt skal jeg vælge efter jeres mening ?


    Jeg er ikke hardcore gamer, og skal derfor ikke bruge den helt vilde maskine :)


    Forestiller mig at mobo skal koste mellem 3-600.kr

    Jeg har købt mig et varme legme til min pc ( en FX8120 ) og min lille Zalman CU7000 kan ikke håndtere temperaturen.


    Mit eneste krav er at det er en luft køler, og at prisen holdes under 500 kr. - Hvad skal jeg vælge?

    Jeg har et samsung TV der understøtter DLNA, og jeg har sat det til netværket og kan sagtens finde min PC.


    Dog kan jeg ikke se de .mkv filer som jeg har lagt i mappen, når jeg bruger TV'et.


    Der findes angiveligt et program fra samsung, som skulle hedde samsung media player, eller samsung media manager - som skulle gøre det lettere og hurtigere at bruge DLNA funktionen.


    Nogen der har erfaring med dette ?

    Damn - Hvor fandt du billederne henne af?.
    Det var sjove tider, og husker ret tydeligt den pot vi havde. Det var et gammel vandkølehoved fra et waterchill sæt, som jeg havde fået loddet sammen med et kopperrør.. Bunden var fandme næsten papirstynd, men hold kæft nogle fede resultater vi opnåede med den.. :T
    Tror lige jeg skal over min fødselsdag i morgen, også kigger jeg efter noget vandkøling.
    God weekend til alle :)

    Må jo indrømme tiden indhenter mig kan jeg se. Dengang havde jeg også udfordringer med at fjerne effektforbruget fra CPUen. Og nu når jeg ligger på 44/4500mhz så er temperaturen stadig den samme som ved normal hastighed.


    Jeg begriber ikke AMD har lavet en CPU der er så effektfølsom, så man bliver pulet og den reelt rammer næsten 150% forøgelse.



    Det var fedt ..! Har ikke kunnet finde nogle billeder nogen steder af dem, desværre.



    Jeg kan ikke få lov at få oprettet en profil derovre - uanset hvad jeg gør, så kan de ikke godkende mig.

    Ja det er mange år siden efter hånden. JEg fandt et par billeder fra way back med et intermistisk setup med en FX53 med min gamle container med lidt tøris, med blæsere og håndklæder. Norj hvor jeg grinte!.


    Jeg kigger på det, og ser om ikke jeg måske skal have fat i nogen af dem ovre på octeamdenmark.dk ?...


    Ja renegger, den bruger ret meget strøm og den udleder faktisk ekstremt meget varme ved bare en smule load. Og blære effekten er vild nok - men jeg synes det der er det fedeste med sådan en octo-core, er at uanset hvad jeg har smidt efter den af spil og diverse testprogrammer, så banker den bare der ud af.


    Jeg kom fra en 6000+ dual core 3 ghz, og nu kører jeg 4500 mhz med 8 kerner.. rimelig forskel :thumbsup:

    Det var dog sygt - har godt nok stadig en dejlig kærlighed for AMD og deres CPU'er. Det slipper jeg nok aldrig, slet ikke efter mine erfaringer med FX53-55. Damn de var sjove :)


    Men ak - som der også står forskellige steder på nettet, vandkølingen er et must hvis man vil køre højere clockfrekvens.


    Så er spørgsmålet så bare, hvad skal man dog kigge efter. Har ladet mig fortælle EK er prima kvalitet, men synes det ser noget klejnt ud ifht. så meget andet, som f.x Swifttech.


    Hvad synes du ?

    Ja jeg har også oplevet, efter jeg fik den stabil på omkring 4600, at temperaturforskellen v. load kontra idle, signifikant højere.


    Oplever idle temperaturer fra ca 39-45°. Når jeg gamer BF3 rammer den typisk 60-63°. Tror også der skal vand på - selvom jeg har en Thermalright monster køler på, med 2x120mm på, oplever jeg stadigvæk høje temperaturer.


    Det sjove er så, at temperaturerne ligger meget ens fra den er OC'ed til stock speed.

    Hejsa - Har 4 GB ram - 2x1 Gb OCZ reaper series 8500 og 2x1 gb Corsair Dominator 8500 :)
    Hvis de skal bruges til Oc, så kan de anbefales, de har kørt riiimelig stærkt her hos mig :)