Indlæg af Danemagic

    Det kan godt være vanskeligt at få et 'intel chipset' bundkort til at køre med 4 ram klodser, især hvis de ikke er helt ens. Ialfald skal du sætte det langsomme par i 1 og 3. Sådan er det normalt med dual-ram.


    Du kunne prøve med en kraftigere strømforsyning på mindst 600 watt.

    Indtil videre er det kun HD kanaler, du mister med dit TV. Med mpeg2 kan du modtage de andre digitale kanaler, og du vil hermed nok opleve den fantastisk kvalitetsforbedring, samt mulighed for Guide og Channellist (EPG). Jeg er ikke ret begejstret for YouSee's bokse. Jeg har haft lejet sådan en samsung med harddisk, der også kunne optage digitalt. YouSee reklamerer også med pause, video-on-demand, osv. Ting jeg ikke har brug for. Jeg skal remse op ulemperne ved den samsung boks: optagelser er krypterede og kan ikke bæres ud af apparatet, standby forbrug er 25 watt, hakkeri af og til.
    Jeg bruger nu en denver 108HD med en 16 Gb usb key på. Den er for så vidt som en digital VHS. Der kan være ca. 8 timer på (eller 4 timer HD). Det optagne kan tilgås på en computer også.
    Se evt. forum på http://www.recorder.dk under Kabel-tv.

    Det giver åbenbart ikke resultat at vælge een af de fejlsikrede tilstande ?
    Du får ikke meget ud af at sætte harddisken på en anden computer. Det er snarere sidste udvej, når og hvis du vil redde data fra harddisken.
    Proceduren for at redde den windows 98 er at finde 'windows 98 CD'en', boote på den, og vælge repair efter 'F8' har været der. Så bevares registry og alt installeret. Ulempen er, hvis CD'en ikke indeholder SP1, SP2 at de skal på igen. Men der findes windows 98 CD'er med SP1/SP2 slipstreamed i.
    God fornøjelse !
    De burde gå over til XP, mindst. Eller linux er iøvrigt nemt at finde ud af at bruge.

    Mediacenter i win7 understøtter ikke dvb-c, men kun dvb-t.
    Så du skal bruge et optageprogram/viewer.
    Jeg syntes ikke godt om den fra terratec (bruger H5). Men deres driver understøtter 64 bit og driver skal man bruge.
    Jeg købte så DBViewer, og det var jeg helt tilfreds med (30 euro husker ikke). Det har en wizard til YouSee, så det sætter sig selv op. Du skal dog vist vide netværksnummer, 00150 for København.
    Men jeg er faktisk blevet godt træt af det HTPC. Har også før det haft yousee harddiskoptager for digital modtagelse, og den blev jeg også træt af: hakkeri undertiden, 25 watt i standby.
    Så købte jeg en denver 108HD i Netto for 499. Satte en 16 Gb usb-key bagpå (så er der til 8 timer, eller 4 timer HD). Filerne herfra er ukrypterede, og jeg kan med ConvertXtoDVD brænde dem på dvd med menu. Den løsning er jeg bedst tilfreds med. Man kan også se filerne direkte på computer med VLC player, eller bruge denver apparatet med fjernsynet.

    Det er da et udmærket valg. 1366 x 768 på en 15,5" er ikke småt. Det er en LED skærm (lang batteri tid) og grafikkort er nvidia. Endvidere hurtigt netkort, 11n. Det eneste er lige vægten 2.5 kg. Jeg tror ikke, at jeg kan finde noget bedre til den pris. Tøv ikke med at få den leveret med 4 Gb ram.
    Men her er noget 1,8 kg, i3 CPU, 13", 4 Gb ra, win7 64:
    http://www.wupti.com/Produkter…er-TimeLineX-AS3820T.html
    i3 er en topmoderne CPU/GPU på samme chip.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cassandre
    men dit råd er en smule dyrt, jeg ønsker at købe en router, der har en høj værdi for pengene, jeg så måske vil købe Tinydeal


    Er 227 kr. for en router dyrt ?
    Sådan som prisudviklingen har været, er det en foræring. Jeg bruger en router til 6-700 kr. Den har også 2 usb-stik, så der kan sættes en printer på og en usb-harddisk. Herved får man et system som er med netværksprinter, NAS, ftp-server, download agent (uden pc). Jeg husker, at jeg gav 2400 kr. for min første zyxel router, sidst i 90'erne.

    Det der gaming OG studie. Dermed sætter du dig lidt imellem 2 stole. Du kan sagtens finde en god studie-bærbar til 5000 kr. Men det der gaming, det er det dyre. Skal du game siddende på en bænk i skolegården eller hvad ? er det fordi studierne er kedelige ?
    Bare så du har meningen fra en gammel dreng, der ville vælge en lille studiebærbar på 13-14" og meget gerne med linux.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Tweaker


    AGP slot version 3.0 var da vist den sidste version tror jeg. Du tænker da måske på AGP x4 og x8.
    http://www.nvidia.com/object/feature_agp8x.html


    Ja, det ER da også rigtigt. Alt i alt er kan den PC ret meget, - ombygget. 160 Watt PSU rækker dog ikke ret langt m.h.t. grafikkort. I AGP8X er der en del flere ATI kort. Et ati 3450 bruger 36 watt under load.
    http://forums.hexus.net/graphi…rofile-graphics-card.html
    og det skulle der være råd til.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535419

    Det står lidt kryptisk, sådan: afhængigt af kabinettype er der 2 eller 4 ram-sokler og een sokkel har max. modulstørrelse på 1 Gb (non ECC). DDR ram (2.5 volt). Det er mere interessant hvilken fsb bundkortet kører med. Download cpu-z og se, hvad det skriver, at celeron'er kører med af fsb og multiplier.
    Google: "gx270 upgrade cpu" så ser du at en 3 GHz P4 slet ikke er umuligt. Jeg tror, at northwood P4 gik til 2,8 GHz. Jeg har da een 2.4 GHz P4 til afhentning, om du vil.
    Grafikkort er lidt mere problematisk. Der står, at soklen er agp 3.0. Det er en meget gammel standard, som kører med høj spænding og kan futte af et agp 4.0 og 8.0 kort. Et gammelt voodoo 3000 agp vil kunne køre. Men det er vist ikke noget, 16 Mb ram.
    Man kan faktisk få et pci nvidia 8400GS grafikkort for ingen penge. Altså almindelig pci-slot, og ikke pci-express. Dit bundkort har nogle pci-slots.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=712933


    360 kr. er jo ikke alverden, og nvidia spiller ret godt. Problemet er bare om dit bundkort kan finde ud af at boote grafikken op med det. Men det kan vel komme an på en prøve. Det bruger kun 25 watt, og det går. Du har en meget klejn strømforsyning. Nærmest som en IBM desktop, hvorfra min P4 stammer (den bruger lidt strøm, som nævnt er det en northwood.

    Hvad med at geninstallere ?


    Kan også anbefale en quad.


    Jeg købte nu en phenom ll x2 550 og unlockede til quad med et asus M4a78-e bundkort. Begge dele er ret billige, så ialt kan det gøres for 1500 kr., hvis du har DDR2 ram. Det unlock har kørt perfekt for mig i 2 mdr. uden noget overspænding eller forceret køling. Det er simplethen en produktionsrationalisering, der er udnyttet. Jeg har også anskaffet en corsair 60 Gb ssd, som jeg har styresystemet på. Jeg synes nu ikke, at det har været meget mærkbart. Men lidt mere snabby er den nok.


    Jeg har undersøgt at: man kan ikke unlocke en Xll 250. Derfor forslaget.

    Jaah, jeg er også delvist tilbage til 2 stk. asus bundkort, som jeg bruger med amd quad. Men har også gigabyte (konens og mediacenter). Omtalte P35 chipset bundkort har jeg dog foræret væk.
    Mange P35 chipset bundkort havde problemer med at køre med 4 klodser, hvorfor ved jeg altså ikke.
    Men sådan noget som core-unlock af en X2 til en quad, - det overlader jeg helst til Asus. Og med held.

    Hvad med asus M4A78-E ? Det er ikke dyrt.
    Det har 2 stk. pci-e 16 slots for crossfire, og kan også crossfire med HD3200 onboard. Så der er visse muligheder for at parre 3 grafikkort.


    Jeg bruger selv bundkortet med et nvidia grafikkort. Jeg unlocker en 3.1 GHz X2 til en X4. Det kører død-stabilt (i 2 måneder), til jeg laver.

    Det der sker (da det er gigabyte bundkort) er, at bios kører en recycle, hvor den prøver at finde en egnet indstilling for ram. Bundkortet kan ikke lide din ram ! Check på deres hjemmeside, hvilken kompatibiltetsliste, der er.
    Jeg havde det sjov med et P35 chipset gigabyte bundkort for Core2, som var svært at få til at køre med 4 ram klodser. Med 2 bootede det fint. Det lykkedes til sidst at finde 2 (kingston value ram DDR2) som kunne køre sammen med 2 mushkin. 4 stk. mushkin ville den ikke tage.
    Når nu du kan starte med den cpu-ledning fra, så gå ind i bios og prøv nogle ting med ram:


    (Ctrl F1 for avanceret menu i bios)
    - forøget spænding, 0.1-0.2 volt
    - langsommere timings


    Google evt. følgende: "boot recycle" bundkortnavn

    Det lyder lidt varmt, efter min smag. Jeg ville ikke give CPU'en mere end højest 70 grader i længere tid, og under 60 ved fuld load plejer man at tilstræbe. Du må få mere kold luft ind.
    Rammen følger procentisk med op med fsb. Men du kan sætte ram multiplieren ned i trin. Det er nogle forholdstal. Bios plejer at skrive, hvad hastigheden på ram bliver, så man kan fortryde, inden man saver.
    Ram timingen med RAS og alt det der er for indviede.

    De 33% chance, du nævner må være et gæt. Mit budskab er, at moderne produktions-rationalisering foregår ved fælles produktion og efterfølgende 'plombering'. Der skal ikke tages forholdsregler som forceret køling og overspænding, men blot unlockes.
    Der er visse CPU'er f.eks. 1035T (95 watt 6x), der p.t. sælges som OEM til bl.a. Acer og Dell. Men det vides ikke helt, hvornår de sælges på det almindelige marked.

    Hej


    AMD producerer Phenom II X2 ved at sætte 2 cores ud af kraft på Phenom II X4.


    Nogle bundkort fra asus, gigabyte og biostar kan låse de disablede cores op. Ofte kører de udmærket.
    Phenom II X4 960T skulle endvidere kunne låses op til en X6. Men da 960T ikke kan købes i DK, kan det være lige meget.


    De mest oplagte X2 kandidater er Phenom II X2 550 (3,1 GHz, knap 700 kr.) og Phenom II 550 BE (3,2 GHz, knap 800 kr.).


    Man skal bruge et bundkort med en southbridge SB750 eller højere. Jeg har brugt Asus M4A78-E, der er med 790GX chipset, SB750 og tager DDR2 ram !


    Det gik fint med min CPU. Den kører 3,1 GHz som X4. Det er lidt svært at finde det i bios. Det hedder ACC, unleashed mode. Nederste menupunkt for CPU settings. Jeg bruger windows 7 ultimate 64.


    Med CPU-Z kan jeg se, at multiplier reguleres op til 15,5x og ned til 4x, når CPU ikke skal lave noget, så strømforbrug behøver ikke være stort.


    Bare til inspiration for andre evt.