forsøg på oc igen

  • hej alle


    har prøvet at oc min e6600 igen, mit asus kan oc automatisk op til 2.87, men når jeg prøver manualt kan jeg ikke hæve cpu multiplier, den kan kun sænkes fra 9.0 og ned! ?? er det ikke der man normalt oc? kan kun hæve mzh ved at hæve fsb memory ratio (tror jeg nok det hedder) den er oppe på 1330 nu og min e6600 køre nu core speed 2992 mhz- multiplier 9.0 - bus speed 332,5 mhz - rated fsb 1330 mhz.....


    bundkortet er et asus p5n-e sli med 8800gtx som køre 630 core clok og 1000 memory clok - er det ikke mere end standart? har købt det her inde brugt


    ved godt det var mange spørgsmål oven i hinanden, der er størrer køler på både cpu og graffikort


    mvh bjarne

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Alle 775 cpu er låst,undtagen extreme modellerne,men i modsætning til amd vinder du en masse ved at oc fsb,som du så også har gjort,du øger ikke kun cpuéns mhz,men booster hele systemet.

  • okay...gg så var jeg på rette spor så :hb: kan jeg ødelægge noget vet at skrue for højt op? lige nu går den ca op på 63 grader ved fuldload i ca 7 minutter..
    skal jeg ændre timming på ram? det har jeg aldrig prøvet før, eller stiger de i takt med at jeg hæver fsb?


    tak for hurtigt svar

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Det lyder lidt varmt, efter min smag. Jeg ville ikke give CPU'en mere end højest 70 grader i længere tid, og under 60 ved fuld load plejer man at tilstræbe. Du må få mere kold luft ind.
    Rammen følger procentisk med op med fsb. Men du kan sætte ram multiplieren ned i trin. Det er nogle forholdstal. Bios plejer at skrive, hvad hastigheden på ram bliver, så man kan fortryde, inden man saver.
    Ram timingen med RAS og alt det der er for indviede.