Indlæg af Danemagic

    Det er et sandy-bridge bundkort (p67 chipset) og det giver vel grund til mistænksomhed. Der har været tilbagekaldelser af bundkort med sandy-bridge. Ikke fordi det ER det. Jeg ved det ikke. Det kan også være windows 7. Jeg er ved at udskifte et bundkort p.gr.a. samme fejl. Det er et AMD bundkort, som har kunnet lave suspend to ram (S3) i det første år, men nu vil det ikke mere. Når jeg vælger slumre, starter det efter kort tid på memory dump. Jeg har så prøvet med en linux-live-CD (at boote på den), og her virker slumre udmærket ! Men nu skifter jeg bundkort og CPU, så må jeg se, om det hjælper. Ja, jeg har skiftet PSU uden at det hjalp. Jeg har kørt med noget core-unlock i et års tid, en 2x til en quad. Derfor skifter jeg CPU nu.

    Man skal/behøver ikke at installere forfra p.gr.a. en ny harddisk.
    Der findes programmer som Acronis (og andre) der kan optage et image. Det restorer man så på den nye. Men det kræver nok, at C-partitionen er rimelig lille, for at man kan håndtere image-filen.
    Bare så du ved det.

    Hvis du skal overbevises om betydning af LED, skal du bare studere strømforbruget ! Det er det halve. Man kan regne på det !

    Ja, jeg må da sige, at det er godt gået til den pris. Har du virkelig ikke et kabinet og en dvd-brænder til genbrug ?
    Jeg synes ikke, at bundkort og cpu glimrer med noget, - men prisen er ultralav. Et bundkort, der kan tage enten DDR2 eller DDR3, - hvad skal man lige med det ? måske derfor den lave pris. Men det kan unlocke den 4. kerne på X3 450 ! se manualen side 6. Samt det kan tage 4 Gb ram klodser.
    http://forums.overclockersclub…ndex.php?showtopic=179577
    Du må nøjes med sata2 og usb2.0. Men hvad.
    Det må være klart, at med det grafikkort, skal du spille.

    Ja, dit bundkort kan bruge den ram, tør jeg næsten vædde med. Det er bare at prøve.
    Du behøver ikke at køre cpu-fsb synkron med ram, så du kan vel godt sparke ram op på 1600. Brug cpu-z til at aflæse kørslen med. Start med dit nuværende system, med at lære, hvad cpu-z siger om det.


    Skifte ud ? Jeg synes, at du skal køre med alle 4. Det kræver dog et 64 bits styresystem.

    Nej, det er alligevel ikke varm CPU, der er problemet. Jeg kan ikke få windows til at genstarte med et cpu-stress program (cpustabil). Jeg ved ikke, hvorfor den går ned hos den bruger. Jeg kan ikke få den til det. Hvordan er Jeres erfaringer med live messenger på XP ? det bruger da meget ram (ca. 256 Mb).

    Kigger på en ældre fujitzu-siemens med bundkort P5LD2-FM/S. Det er et OEM asus bundkort, noget lignende Asus P5LD2. Asus Probe siger, at den kun vil køre på asus bundkort. Men MBM5 kører og siger det samme som bios (winbond føler): ved opstart er bundkort 41 grader og CPU 52 grader. Efter 1 time er de i idle ca. 47 for bundkort og 60 for CPU. Kunden (en nabo) siger, at PC altid har genstartet ofte, siden den var ny. Jeg mener, at det skyldes dette manglende spillerum for temperatur. Den bundkort føler er galt kalibreret. Jeg har skiftet kølepasta og støvsuget køler. Det er kun håndlunt, og den følers kalibrering er helt ude i skoven.
    Hvad gør man ved det ? skifter bundkort ? Husker lidt om at nogle bundkort kører altså bare varmt.
    Det har chipset intel 945, socket 775, DDR2 ram. men jeg kan finde lidt på ebay af den slags med 'buy it now'.
    Har serienummer og kan finde drivere hos Fujitsu:
    http://vip.asus.com/forum/view…D2&page=1&SLanguage=en-us
    Så drivere er ikke problemet.
    Ville I satse på et nyt bundkort ?

    Tror at det er bedst, at du selv finder en person, du har tillid til kan balancere med dine penge og slippe godt fra det. Hvor godt ry har lige netdating og chat med små skolepiger, ikke !?

    Hej
    Det er en opfindsom testmetode, må jeg sige. Den har jeg aldrig hørt om før ! Lidt ligesom at pille motoren ud af en bil. Det hjælper på larmen.
    Nå, men jeg vil bare foreslå, at du låner en anden strømforsyning et eller andet sted og prøver om det hjælper.
    Hvis ikke så prøv med et andet grafikkort.

    Nu er et TV-stik i væggen jo mange ting. Vil du modtage digitalt eller analogt ? Kan du modtage krypteret, så der skal et smartcard i tuneren ? Det må du jo først lige finde ud af, før du køber et TV-kort. Det kan være indstikskort eller usb. Endvidere hvilket styresystem du har på. Windows, Linux eller OS/X (mac). Du kan såmænd også se TV over internet i streamed udgave uden tuner, med VLC player.

    Det vigtigste er at forstå, hvorledes en fladskærm er anderledes (end en CRT skærm).
    Den har et vist antal pixels. Hver pixel er en ventil, der kan være åben for lyset eller lukket.
    I en pixel er der ikke flere detaljer, det er ligesom et blandet badekar. Derfor er det vigtigt at bruge skærmen ved samme opløsning, som den har pixels. Så bliver det mest skarpt. En fladskærm har derfor ikke trinløs opløsning. Man skal gøre op med selv, om man er svagtsynet, og hvor store detaljerne skal være. Inden købet.
    Så skærmen er baggrundsbelyst med hvidt lys. Det kan være enten med en snoet neonrør (gammeldags) eller et system af hvide LED'er. Sidstnævnte giver det laveste energiforbrug og den bedste lukning (sort).
    Det var sådan set det vigtigste. Du kan glæde dig over, at fladskærme er billige i dag. Hvis det er en monitor, du søger, så er 24" standarden i dag. Med enten 1920x1080 pixels (fuld HD) eller 1920x1200 pixels. Sådan een fås for imellem 1500 og 2500 kr.