Krise - skift til I7...

  • Hey


    er lige skiftet til I7 920


    dog når jeg trykker på on knappen så køre den 3-4 sek og går så ud igen og starter så igen.


    tager jeg de 8 polet stik af der går til CPUen så starter den fint.


    er det fordi at PSUen er for lille?? syntes bare det lyder lidt mærkeligt.


    for det er en Corsair HX620W som godtnok er et par går gammel men kan det have noget at sige??


    mit setup


    I7 920
    GIgabyte GX-H58A-UD3R
    Gigabyte 9800GTX+
    6 GB ram..



    har prøvet at tage en ram blok ud. hjalp ikke. har kørt uden GFX .. hjalp ikke.



    og i det gamle C2D 3 ghz for 1 time siden kørte den fint..



    men c2den bruger 65Watt mens I7 bruger 130Watt.


    så kan det være det? at selve kredsen som går ned til Cpuen /mobo ikke kan levere så meget pga den er for gemmel eller?? for psuen er vel stor nok?

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Strømforsyningen kan fint trække det setup.


    Prøvet at resette CMOS?


    Prøv at montere alt hardwaret på et bord eller noget i den stil for at tjekke at der ikke er noget i kabinettet der kortslutter systemet så det ligger ned.

  • Det der sker (da det er gigabyte bundkort) er, at bios kører en recycle, hvor den prøver at finde en egnet indstilling for ram. Bundkortet kan ikke lide din ram ! Check på deres hjemmeside, hvilken kompatibiltetsliste, der er.
    Jeg havde det sjov med et P35 chipset gigabyte bundkort for Core2, som var svært at få til at køre med 4 ram klodser. Med 2 bootede det fint. Det lykkedes til sidst at finde 2 (kingston value ram DDR2) som kunne køre sammen med 2 mushkin. 4 stk. mushkin ville den ikke tage.
    Når nu du kan starte med den cpu-ledning fra, så gå ind i bios og prøv nogle ting med ram:


    (Ctrl F1 for avanceret menu i bios)
    - forøget spænding, 0.1-0.2 volt
    - langsommere timings


    Google evt. følgende: "boot recycle" bundkortnavn

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Det der sker (da det er gigabyte bundkort) er, at bios kører en recycle, hvor den prøver at finde en egnet indstilling for ram. Bundkortet kan ikke lide din ram ! Check på deres hjemmeside, hvilken kompatibiltetsliste, der er.
    Jeg havde det sjov med et P35 chipset gigabyte bundkort for Core2, som var svært at få til at køre med 4 ram klodser. Med 2 bootede det fint. Det lykkedes til sidst at finde 2 (kingston value ram DDR2) som kunne køre sammen med 2 mushkin. 4 stk. mushkin ville den ikke tage.
    Når nu du kan starte med den cpu-ledning fra, så gå ind i bios og prøv nogle ting med ram:


    (Ctrl F1 for avanceret menu i bios)
    - forøget spænding, 0.1-0.2 volt
    - langsommere timings


    Google evt. følgende: "boot recycle" bundkortnavn[/quot]


    okay prøver jeg :)



    men lige igår mener jeg at have prøvet uden strømmen til cpu kom der intet billede men kan godt være jeg ikke fik det tjekket :) men prøver lidt det med rammene..


    men de køre 1.5 V og mener at det engang var et problem at de ikke kørte med rigtig spænding og kan ikke finde et sted hvor det står hvad bundkortet køre med af spænding


    Edit -
    har lige hevet alle ramene ud og kun køre med 1. mens stadig ellers alt som det skal være.
    men rammene er Kingston KVR1333d3n9k3/6G 1.5 V


    og kan finde den på kompital listen dog uden det k3 tekst. men ved ikke om det har noget at sige?


    og efter lidt søgen på nettet om rammene kan jeg se den kan køre
    http://www.ec.kingston.com/eco…tributor=0&submit1=Search


    har smidt en film op på youtube hvordan den køre


    http://www.youtube.com/watch?v=qRT1b8ZDejg

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

    Rettet 3 gange, sidst af Eth0 ().

  • nyt...


    ja jeg kørte så 150 km og hentede et Asus Formula II extreme og gæt hvad.


    nu spiller musikken sku bare :)


    så ja nu tror jeg at jeg er færdig med gigabyte :) selvom jeg altid har været glad har den dog altid haft noget underlige problemer.. så ja nu tror jeg det er slut. :)

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU


  • Det skal du ikke være ked af, jeg har haft samme problem med Asus board, og jeg går aldrig tilbage dertil igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jaah, jeg er også delvist tilbage til 2 stk. asus bundkort, som jeg bruger med amd quad. Men har også gigabyte (konens og mediacenter). Omtalte P35 chipset bundkort har jeg dog foræret væk.
    Mange P35 chipset bundkort havde problemer med at køre med 4 klodser, hvorfor ved jeg altså ikke.
    Men sådan noget som core-unlock af en X2 til en quad, - det overlader jeg helst til Asus. Og med held.