Indlæg af RTM

    Hvordan er det jeg smider screenshots ind her ?


    Min umiddelbare anbefaling vil være at uploade det på et billed dumpsite som f.eks. peecee.dk og så linke til dem (det er muligt at smide dem ind direkte, men det er virkeligt irriterende at loade billeder hver gang tråden indlæses).

    Med 4GB RAM og overordnet forbrug på 35%, burde det ikke være manglende RAM der er en del af problemet.


    Når man tænker på dit problem med ikke at kunne afinstallere firefox, syntes jeg næsten det lyder som om du har et større problem end bare Firefox.
    Personligt ville jeg overveje at geninstallere Windows fuldstændigt, men du kan eventuelt prøve at køre et program som CCleaner, tanken er at det måske kan finde nogle problemer i Windows' registreringsdatabase.


    Ellers kan du prøve at google manuel afinstallation af Firefox, men jeg har bare svært ved at se at det skulle være nødvendigt.

    Det lyder som NAS-brug du har gang i, derfor ville jeg tage WD red, da de netop er beregnet på det brugsmønster.


    Med hensyn til den disk der er beregnet på videoovervågning, så mindes jeg at have læst et eller andet sted at diskene har slået noget fejlkorrigering fra, hvilket skulle gøre dem knapt så velegnede til almindelig brug. Naturligvis vil jeg anbefale dig at undersøge det selv, men det er umiddelbart hvad jeg husker at have hørt om den slags diske.

    Eftersom de RAM du køber nogenlunde skal passe til de RAM der sidder i maskinen allerede, vil det hjælpe betydeligt hvis vi kan få noget information om hvilke RAM du har i forvejen.


    Du kan få en del information ved hjælp af værktøjet CPU-Z, hvor du meget passende kan tage screenshots af de informationer der står på Memory og SPD tabene.

    Generelt set har jeg heller ikke nogen problemer med Firefox, men jeg har dog lagt mærke til at den kan æde ret meget RAM, hvis man lader den stå lidt tid.
    Har du en meget lille mængde RAM i maskinen eventuelt?


    Du siger i øvrigt samtidigt at du ikke har nogen plugins, men det har man ofte alligevel, så som adobe flash, oracle java, pdf reader osv.
    Du kan meget passende opdatere dem hvis de ikke er det allerede.

    Først og fremmest: din tråd er i det forkerte forum, eftersom det tydligvis er et software problem.


    Så vidt jeg kan google mig til kan det være relateret til bullguard og asus data security manager.
    Det kan også være forårsaget af Evernote.


    Du kan prøve at kigge lidt i denne tråd: LINK

    RTM, hvor mange meter snakker vi om?
    Jeg har nemlig selv en HTPC i stuen og på den anden side af væggen er mit soveværelse hvor der er lavet hul i væggen så jeg også kan bruge den til tv'et i soveværelset, men kan den "skyde" igennem en væg? Vi snakker mursten så ikke noget med et metalskellet eller noget af den slags =)


    Min RF transmitter sidder i en android boks som sidder på bagsiden af mit TV, TVet står ved fodenden af min seng, jeg kan lige akkurat få signal igennem dér, så umiddelbart tror jeg ikke at du (uden videre i hvert fald) kan få signalet til at gå igennem væggen.


    I samme ombæring vil jeg i øvrigt nævne at det bestemt ikke er optimale vilkår for et radio signal, så med nogle tricks kan den nok godt nå lidt længere.
    Oveni det kommer at det bestemt er muligt at den skod strømforsyning der fulgte med min Android boks, muligvis kan påvirke signalet negativt (til dels pga. den driver android boks og via den, en usb hub, RF transmitteren og en USB ethernet dongle).

    Den chill innovation RTM snakker om må være denne: http://www.edbpriser.dk/tastat…sk-24-ghz-id-5492237.aspx


    Jeg har flere venner der har den samme og er godt tilfredse med den.


    /ask


    Ja det er præcist den, hvis jeg selv skal sige det, så foretrækker jeg klart den over dinovo mini (ikke kun pga. prisen), selvom rækkevidden kunne være bedre.
    Af forskellige årsager valgte jeg RF udgaven, men der findes også en bluetooth udgave, det kunne også være et fornuftigt bud, men jeg mener at have læst at rækkevidden heller ikke er for god, hvorfor folk åbenbart udskifter bluetooth donglen med en bedre class 1 dongle(tanken er her, at med anden dongle er rækkevidden måske endnu bedre end RF udgaven, men undersøg det selv :thumbup: ).

    Mig bekendt er Dinovo mini udfaset, umiddelbart syntes jeg i øvrigt at det ville være et skidt valg.


    Jeg har selv haft en dinovo mini og der er ikke nogen tvivl om at produktet kan bruges, desværre har det også nogle irriterende problemer.
    Først og fremmest er touchpadden ikke super responsiv når man sammenligner med en almindelig touchpad fra en laptop.
    Den skal ret ofte genstartes.
    Derudover bør det nævnes at den opfører sig lidt mærkeligt når der ikke er god rækkevidde, så det kan hjælpe at smide en USB forlænger mellem modtager og computer.


    Pt. anvender jeg en lignende enhed(dog med RF i stedet for bluetooth) fra chill innovations(kan ikke lige huske model nummeret), som fungerer rigtigt fint, dens rækkevidde er dog en smule kortere og så er den betydeligt billigere.

    Så vidt jeg kan læse mig til på transcends hjemmeside, så understøtter den eksterne disk du har købt kun USB, du kan så måske finde en thunderbolt til USB konverter dims, men så kan du jo lige så godt slutte den til en USB port i din computer.

    Hvis jeg skulle komme med et bud på hvor fejlen ligger, vil jeg gætte på bundkortet eller strømforsyningen.
    Hvis det er bundkortet og du er lidt heldig kan det være at en BIOS opdatering kan løse dit problem.


    Ellers helt generelt, så er det en god ide at minimere antallet af mulige fejlkilder, ved at fjerne alt hvad der ikke er absolut nødvendigt, dvs. 1 grafikkort, 1 stick ram, ingen optiske drev, ingen harddisk osv., samtidigt er det en meget god ide at fjerne eventuel overclock, da det også kan være en mulig fejlkilde.

    Man kan nemt overse noget. Prøv at hive alt fra hinanden og sæt det sammen på ny. Måske får du noget med anden gang, som du overså den første :)


    Det er en fornuftig ide, når du samler computeren igen så vil jeg anbefale dig at du kun slutter det til som er absolut nødvendigt, dvs. ingen drev, intet grafikkort (udover indbygget intel), kun 1 stick RAM osv., på den måde kan du minimere antallet af mulige fejlkilder.
    Altså du burde kunne reducere det til CPU, mobo, RAM eller PSU.


    Har du eventuelt mulighed for at prøve computeren med en anden strømforsyning?


    Aaahhh skal vi nu ikke lige spise brød til :oops: .
    Jeg har da på min anden maskine en DVI/VGA adapter sat på og det fungerer fint :D , altså mellem GFX incl adapter og til en analog skærm( Acer P223W).
    Jeg har så været ude for at der er forskel på adaptere, da den jeg fik med GFX(asus) havde ikke nær så mange ben(til DVI delen), som den normale, så den skulle lige skiftets ud så var der hul igennem.


    Mvh
    Sam


    Det er to forskellige ting i snakker om, du har en DVI-I udgang på dit grafikkort (som også inkluderer et analogt signal), du anvender en DVI til VGA konverter(simpel passiv, som virker fordi DVI-I også har et analogt signal).
    Han har en VGA udgang på hans bærbar, som i sagens natur ikke har et digitalt signal ved siden af, derfor kan han ikke anvende den samme type konverter som dig, da signalet ganske enkelt ikke kan konverteres til et digital DVI signal uden at en chip omsætter det analoge VGA signal til DVI.

    Nu ved jeg ikke hvilken dvi til vga adapter det er du har, men generelt så kræver konvertering fra vga til dvi en aktiv adapter(det vil sige en adapter med en chip i).


    Det vil sige at hvis den adapter du har kun er passiv, vil det ikke fungere.
    De fleste skærme har også VGA, har du prøvet at forbinde skærmen med et almindeligt vga kabel?

    Jeg har valgt Samsung tableten, mest af alt fordi jeg ikke syntes specielt godt om apple, så det er ikke nogen specielt god årsag :pinch:


    Så vidt jeg kan se, så ligger priserne mellem 2.5k og 3k for de to tablets, indenfor den prisramme er der også et par andre alternativer som burde være hurtigere fordi de begge anvender nvidias Tegra 3 quad core SoC (hvor de to du nævner begge anvender dualcores).
    Asus Transformer pad TF300Ttil ca 2850kr
    Acer Iconia A210 til ca 2400kr


    Umiddelbart ville jeg i hvert fald overveje Asus tableten, da komponenterne ser fornuftige ud.
    Men husk naturligvis at læse nogle anmeldelser :9xo

    Hvis du er i tvivl omkring topologien af dit netværk, kan du meget passende starte med at køre en traceroute fra din computer mod google f.eks..


    I windows gøres det ved at åbne en konsol (windows tast + r og skriv cmd), i den skriver du så f.eks. tracert google.com
    Så vil den fortælle dig noget om hvor mange routere der er mellem dig og google, hvis du kigger på IP adresserne vil du se at i hvert fald det første hop er jeres egen router, ofte vil ip adressen hedde noget ala 192.168 osv.


    Den første ip adresse som tilhører internet udbyderen er internet udbyderens egen router, du kan teste om en ip adresse tilhører din internet udbyder ved at kopiere den ind i en RIPE whois forespørgsel: LINK

    Errr... WD laver normalt ikke NAND flash diske i elements serien, 1TB ville sandsynligvis også være absurdt dyrt, så ærligt talt så tror jeg det er en almindelig harddisk allerede.


    Som førnævnte link nævner, så er det du ser de forskellige controllere på dit bundkort som initialiseres, hvilket du kan slippe for hvis du ikke anvender de pågældende controllers.
    Så vidt jeg kan se, har du to (e)SATA controllere på dit bundkort, som du sandsynligvis kan slippe af sted med at deaktivere(noget du skal gøre i BIOS).
    Kravet for at du uden videre kan deaktivere Marvell controlleren er at du ikke anvender de grå SATA porte på bundkortet, tilsvarende kravet for at du kan deaktivere jmicron controlleren er at du ikke anvender en af de 2 ESATA porte fra bundkortes I/O panel.


    Hvis du ser en besked om noget netkort halløj, burde det hjælpe at slå netkortets boot ROM fra også.


    En sidste mulighed som kan hjælpe dig, er at opdatere BIOS, det er altid en mulighed at Asus har optimeret boot processen


    Når du siger at både din og fruens mobil gør det samme, så syntes jeg det er oplagt at spørge om i har identiske mobiler?
    Mange telefoner henter tiden fra netværket (dvs. i jeres tilfælde Telmore/TDC), så det kan være dér problemet ligger (altså udenfor jeres rækkevidde).


    Som Bubbi er inde på, burde i kunne sætte telefonerne til IKKE at hente tiden fra netværket, samtidigt kan i prøve at se om der noget sted er sat en tidszone, hvis tidszonen er sat forkert, kan det være en del af årsagen.