Indlæg af RTM

    Det er sådan set ikke nødvendigt at have UPNP aktiveret i din router for at få PS3en til at kommunikere med PS3 media server.


    Det jeg kunne forestille mig gav problemer er en firewall på windows 7 maskinen eller hvis TDC modemmet giver eksterne IP adresser til dine 2 enheder.


    Hvilke IP adresser har dine enheder fået tildelt?


    Du kunne eventuelt prøve med en beta build af softwaren her: LINK


    Har du også den nyeste udgave af Java Runtime Enviroment (Java 6 update 20)?

    Det er ikke umiddelbart noget jeg er bekendt med.


    Men du kan jo eventuelt prøve at opdatere drivers til dit chipsæt, evt opdatere BIOS på dit bundkort og eventuelt geninstallere computeren, hvis nu det skulle være noget vira af en art der gør det der....

    Uden at kende de fulde detaljer over hvordan netværket er opsat, så vil mit bedste bud være at det er kombinationen af kabel, netkort og enhed i den anden ende, der gør at de ikke kan arbejde ordentligt sammen.


    En ide kunne være at prøve et andet kabel mellem pc og enhed i den anden ende.


    Eventuelt et andet netkort hvis du har et liggende, som kan smides i en pci slot.


    Du kan også forsøge at tvinge netkortet til en lavere transmissionsrate, f.eks. 10mbit HalfDuplex, gøres under indstillingerne for kortet igennem enhedshåndteringen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    Jeg kan ikke logge på 192.169.1.1 uden WLAN... Så næste skridt er at installere linux? eller vil en opgradering til 7 virke?


    /yarr


    Det kan være at Win 7 vil virke, men jeg vil alligevel anbefale dig at prøve linux live cd'en først.


    Men det er ikke nødvendigt at installere linux på din computer.


    En linux live cd, er en cd man kan boote computeren op fra, som så loader et komplet styresystem direkte fra CDen, det skal ikke installeres (selvom man ofte kan gøre det, hvis man kan lide det).


    Jeg håber du kan se det smarte i det, der findes masser af linux live cder, her er et link til en engelsk udgave af live cd distributionen Knoppix: LINK


    EDIT: opdaterede link til ikke blindevenlig udgave...

    Som jeg nævnte før, så kan du også forsøge at downloade en linux live cd, brænde den på en cd og boote din computer op fra den.


    Hvis det ikke virker der, så vil det sandsynligvis ikke nytte noget at ændre nogen indstillinger på softwaren af din computer, så er det hardware fejl, dvs. kabel eller netkort.


    Har du i øvrigt afprøvet netkortet andet steds? f.eks. direkte på den enhed den er forbundet til nu, bare med et andet kabel.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    Så fik jeg også et screen shot af den øverste del af cmd
    http://www.imagebam.com/image/3af86280112151


    Og et af Ipconfig /all på en anden maskine dog med XP
    http://www.imagebam.com/image/e6eb0880112153


    EDIT. Jeg venter med at geninstallere drivere osv. til jeg lige har fået et par råd mere ;)


    yep... en ip adresse i 169.254.0.0/16 ranget, er såkaldt link local IP, noget man bruger når man forsøger at forbinde flere computere på et netværk hvor der ikke er en DHCP server.


    Så uanset hvad du gør med det trådløse skal du have fikset problemerne med det netkort for at få forbindelse.


    Marvell yukon er absolut ikke det mest problemfri netkort ud fra hvad jeg har hørt fra andres oplevelser, så jeg vil gentage mig selv og anbefale at reinstallere netkortet, især i windows vista/7 er det meget smertefrit, fordi computeren stadigvæk har driveren på computeren, så den finder typisk selv ud af at reinstallere kortet.


    Som jeg nævnte tidligere så kan det også være symantec/norton software der eventuelt giver problemer.


    Men... hvis du vil teste om det skulle være noget software, så kan du jo eventuelt starte med at hente en linux live cd ned og boote fra den. Så kører du med en helt anden software stak, hvis det virker, så kan du gå ud fra at hardwaren i det mindste ikke fejler noget.

    Nu er jeg ikke bekendt med om TDC skulle køre med en betydeligt anderledes firmware, end den originale fra Netgear, men jeg syntes ikke det ligner et standard netgear interface


    Hvilket et billede jeg fandt via google lader til at bekræfte link


    Kunne det tænkes at din ven måske har en anden router på i mellem hans pc og netgear routeren? (få ham til at følge kablet).

    Ud fra de oplysninger der er postet indtil videre, er der to ting der springer mig i øjnene.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    ....Er der nogen der evt kan hjælpe mig da det trådløse er forbandet langsomt....
    /yarr


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    Nu har jeg lavet en ipconfig /all og så sagde CMD dette: http://www.imagebam.com/image/9b491180000838


    Det billede viser ikke noget om dit marvell yukon netkort, så scroll op og tag et screenshot, af informationerne fra det.


    Det interessante kunne i øvrigt være om der overhovedet er link på mellem din pc og netværksenheden for enden af kablet, hvis der ikke er det, kan det være hamrende ligegyldigt hvad indstillingerne for at hente IP er. ;)


    Som udgangspunkt skal du sørge for at i tcp/ipv4 indstillingerne er den sat til at hente IP adresse og DNS servere automatisk, det er sjældent at DHCP ikke fungerer korrekt på et hjemmenetværk, derfor bør du ikke tænke på at sætte IP adressen til noget andet end automatisk sådan som det er nu.


    Desuden, hvis du forsøger at bruge det kablede netværk, skal du ikke samtidigt være tilsluttet det trådløse, så det er en god ide at deaktivere det forinden.


    Ting du ellers kunne prøve at gøre er at geninstallere netkortets driver da nogle netkort kan "hænge" i perioder (hader nvidia nforce...), (gøres ved at fjerne netkortet igennem enhedshåndteringen) og eventuelt afinstallere det Norton du har på din computer.

    Jeg ville umiddelbart prøve at opdatere netkortets drivere, med de nyeste fra fabrikanten først, opdatere windows og evt. reinstallere windows dernæst.


    Hvis der ikke er noget af det der hjælper, så kan i kigge på et andet netkort.


    De nyere USB nøgler skulle være bedre end meget af det tidlige ragelse der var på markedet, men jeg har ikke afprøvet dem, så kan være en god ide at læse anmeldelser.


    Når det så er sagt så ville jeg også umiddelbart selv vælge et indstikskort, da jeg heller íkke har meget fidus overfor netværkskommunikation over USB.
    Hvis det er en nyere laptop, så har den muligvis bærbar udgaven af pciexpress (expressgate eller sådan noget...) ellers er det et PCMCIA(cardbus) kort.


    Et alternativ hvis man er lidt "handy" kan være at skifte det trådløse netkort i selve den bærbare, men der er ingen garanti for at det kan tilgås, eller at BIOS ikke er låst til det eksisterende,


    Jeg kan desværre ikke give et godt forslag til et kort.

    Så vidt jeg kan se er de ram du har fundet DDR2 ram, hvor processoren kræver DDR3, så det vil ikke fungere.


    Det er i øvrigt ikke alle i7er der kører tri channel kun dem der benytter socket 1366.
    De bundkort der har socket 1366 benytteri øvrigt det dyre chipset x58.


    Derfor vil jeg i stedet anbefale dig at en intel i7 860 - socket 1156 og et bundkort baseret på intels P55 chipset, det er trods alt noget billigere.


    Det kræver heller ikke triple channel, så du kan nøjes med 2 stik DDR3 ram.


    Og ja kom med et budget, det gør det noget nemmere at hjælpe dig 8)

    Jeg vil umiddelbart sige at så længe dit 9800gtx+ ikke giver dig problemer med de ting du laver på din computer, eller der er nogle funktioner du absolut skal have fra et nyere kort.


    så spar dine penge og vent, med mindre de klør i lommen og bare skal bruges :razz:

    Jeg kan fortælle dig hvad jeg ville gøre.


    1. Opdater drivere til nyeste fra fabrikanten af den chip der sidder i den bærbare.


    2. Skift lidt rundt på kanalerne, evt. prøve 5GHz båndet som dine nye router kan finde ud af at benytte, dette kræver at dine bærbare kan dette også, det gælder især for Intel netkort(at de kan altså).


    3. Trådløst kryptering skal være WPA2(PSK/personal) med AES kryptering, det er den bedste type kryptering og der er en del routere der giver bedre performance med denne form for kryptering (er en længere sag i øvrigt).


    4. Deaktiver strømsparings features i den bærbare, så de altid kører på max power.


    5. Opdater routerens firmware med den nyeste fra Cisco

    Så kan jeg ikke lige komme på flere indtil videre :)


    EDIT: kom lige på en ting til


    6. Sørge for at windows er fuldt opdateret, det gælder i sær XP, der var vist et par wifi fixes i SP3

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Gert
    Byder 100 kr. afhentet for 1 stk Antec earthwatts PSU på 380W


    100 kr er efter min mening lidt lavt for en 80 plus certificeret, men 150 kr. så er den din :9xo

    Nu har jeg ikke selv Vista, så kan ikke svare direkte på det desværre.


    Men udover størrelse ser det da vist også ud til at der er blevet ændret skrift type fra noget sans serif (eks. Verdana, Arial) til noget serif agtigt (eks. Times new roman).


    Så måske skal du søge på det også?

    Nu er anmeldelsen trods alt ikke helt ny og det bør nævnes at han testede rev. 1 af routeren(der er vist også en rev2.), så de problemer kan være løst.


    Han har dog skrevet andet steds at han ikke mener at der er grundlag for at teste rev. 2 da der ikke skulle være ændret så meget igen.


    Så du kan jo se :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fedder
    Som jeg læser det har den 1 Gbit?


    Men nu har jeg bestilt den. Men ville gerne høre om nogen har erfaring med Dual-N - er det noget som rykker?


    Eller skal jeg sende den retur? :-)


    Dualband skader i hvert fald ikke, det betyder bare at der sidder to trådløse netkort i routeren som så kan fungere som trådløse netværk på forskellige frekvenser.


    Fordelen er så at brugere kan bruge forskellige trådløse netværk, uden at de direkte påvirker båndbredden for det andet netværk, men typisk kan man dog ikke få lov til at benytte 2 netværk på 2.4GHz frekvensområdet(med standard firmware), så det kan være svært at få mulighed for at benytte 5GHz netværket.


    I øvrigt kan du læse en anmeldelse af den WRT610N router du har købt her: LINK


    Alt i alt skal den nok kunne udfylde dit behov fint.

    Foxx det er mere eller mindre rigtigt med bridge mode, den bridger to forskellige netværk ethernet og ADSL med PPPoE (så vidt jeg husker for fullrate).


    Så vidt jeg er bekendt så kan du hverken hos Telenor eller fullrate nøjes med kun et ADSL modem, da der skal køres noget genkendelse af brugernavn adgangskode.


    Men de leverer begge to en router som i hvert fald i Fullrates tilfælde kan slås over i bridge mode, der skulle gerne være de nødvendige kabler til at du kan tilslutte den i pakken.


    Hvis du ikke har PSTN (gammeldags fastnet telefoni) så har du i øvrigt ikke brug for en ADSL splitter(skillefilter er et andet navn), da der ikke er noget signal at splitte fra.


    En ting jeg i øvrigt har googlet mig er desuden at Fullrate måske ikke kan tilbyde at du sætter deres router i bridge mode afhængigt af hvilken central du sidder på. Hvis jeg skulle gætte så er det sandsynligvis når kunden er på en central hvor fullrate ikke har udstyr stående, men lejer sig ind på TDC udstyr i stedet (ironisk eftersom TDC ejer Fullrate, men Fullrate har afaik stadigvæk deres eget udstyr på visse centraler).


    Uanset hvad, så har du hos både Fullrate og Telenor fuld adgangs til den router de har leveret, så du kan portforwarde osv som du nu har lyst. Så bare for at yderligere besværliggøre valget, så kan du jo vælge at lade deres router route og så lade din egen router fungere som "dum" switch/AP ved at deaktivere DHCP på den og forbinde udbyderens router til en switch port på din wrt54g2.


    Med hensyn til perspektiv bredbånd, så bruger jeg dem faktisk selv og er glad for forbindelsen (havde ikke set at de også tilbyder andet sted end i københavn nu), de er OK, jeg har aldrig selv haft problemer med dem og deres kundeservice, men jeg kender alligevel en del som har været knapt så tilfredse med deres service.
    Perspektiv bredbånd kører i hvert fald hos mig med et dumt ADSL2+ modem og IP adresse tildelt fra dem via DHCP, men jeg ved ikke om det er det samme hos dig, da der kan være forskelle fordi perspektiv sandsynligvis "bare" vil leje sig ind på TDCs udstyr.


    Uanset hvad, så er det en god ide at kontakte de forskellige udbydere for at høre dem nærmere om det specifikke, de kan slå adressen op og se hvad de kan levere til dig på den adresse, antag at hvis den ene siger at de maks. kan levere så og så meget pga afstand, så kan de andre ikke levere meget bedre, der er desværre nogle sælgere som vil sige at de kan levere alt, uden at de rent faktisk har nogen fornuftig ide om det tekniske grundlag.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Får man ikke som standard en dynamisk IP hos stort set alle internet udbydere?


    Det du vil have er vel en fast IP, altså en statisk IP, og ikke en dynamisk...
    Eller hvad?


    Jeg ved at hos Telenor der er der tildelt en IP adresse fast til din forbindelse, som du ikke kan ændre, den er tilknyttet ens bruger i deres systemer. Med telenor kan du ikke nøjes med kun et modem.


    Jeg mener det samme gør sig gældende for fullrate, men jeg kan ikke liiige finde noget information på det (udover at fullrate seperat sælger offentlige IP adresser). Med fullrate agerer deres router stortset som modem hvis det sættes i bridge mode.


    Du skal regne med at du ikke helt kan gå udenom at få leveret en router fra den udbyder du vælger, hvis der er problemer med forbindelsen vil du blive bedt om at bruge deres, så de kan udelukke at det ikke er dit eget udstyr der fejler, dette gælder især kabler hvis du bruger f.eks. forlængerledninger til kablet fra telefonstikket så bliver signalet ringere og der skal desværre ikke så meget til.


    Men jeg skal lige forstå det ret, tænker du på at købe en router med adsl2+ modem i?
    eller tænker du mere i at have en forbindelse hvor du har en "dum" boks fra udbyderen og så din egen router på direkte efter?


    Hvis der er Stofa TV i bygningen skal du ikke regne med at kunne få yousee, da det typisk er lukkede net, så kun leverandøren af TV kan tilbyde internet via de ledninger.