LAN problemer... igen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    Så fik jeg også et screen shot af den øverste del af cmd
    http://www.imagebam.com/image/3af86280112151


    Og et af Ipconfig /all på en anden maskine dog med XP
    http://www.imagebam.com/image/e6eb0880112153


    EDIT. Jeg venter med at geninstallere drivere osv. til jeg lige har fået et par råd mere ;)


    yep... en ip adresse i 169.254.0.0/16 ranget, er såkaldt link local IP, noget man bruger når man forsøger at forbinde flere computere på et netværk hvor der ikke er en DHCP server.


    Så uanset hvad du gør med det trådløse skal du have fikset problemerne med det netkort for at få forbindelse.


    Marvell yukon er absolut ikke det mest problemfri netkort ud fra hvad jeg har hørt fra andres oplevelser, så jeg vil gentage mig selv og anbefale at reinstallere netkortet, især i windows vista/7 er det meget smertefrit, fordi computeren stadigvæk har driveren på computeren, så den finder typisk selv ud af at reinstallere kortet.


    Som jeg nævnte tidligere så kan det også være symantec/norton software der eventuelt giver problemer.


    Men... hvis du vil teste om det skulle være noget software, så kan du jo eventuelt starte med at hente en linux live cd ned og boote fra den. Så kører du med en helt anden software stak, hvis det virker, så kan du gå ud fra at hardwaren i det mindste ikke fejler noget.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    Altså jeg skal geninstallere driveren og hvis det ikke virker evt prøve med en anden og hvis det heller ikke virker så slå kortet helt væk og slå det til igen?


    /yarr


    ja, slette driveren og installere driveren igen.. tror personligt ikke på det vil hjælpe, men er vel et forsøg hver :)


    er der foresten lys i netkortet?

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • En helt andet ting der nok er værd at tjecke først. Når du kommer stikket i netkortet, kommer der så lys i "link" lampen (den grønne)? Hvis ikke, så er det fordi der slet ikke er forbindelse mellem netkortet og "netværksenheden" i den anden ende, og så er det enten kablet eller tilslutningen den er gal med.


    /ask

  • Lyset i lampen er orange og laver tre koete blink med et mindre mellemrum. Jeg prøvede med driveren... Virkede ikke. Jeg har været inde i enheds håndtering og deaktivere kortet og aktivere det igen, heller intet skete

  • hvis du prøver at åbne din browser, kan du så forbinde til "192.169.1.1" ??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Som jeg nævnte før, så kan du også forsøge at downloade en linux live cd, brænde den på en cd og boote din computer op fra den.


    Hvis det ikke virker der, så vil det sandsynligvis ikke nytte noget at ændre nogen indstillinger på softwaren af din computer, så er det hardware fejl, dvs. kabel eller netkort.


    Har du i øvrigt afprøvet netkortet andet steds? f.eks. direkte på den enhed den er forbundet til nu, bare med et andet kabel.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    Jeg kan ikke logge på 192.169.1.1 uden WLAN... Så næste skridt er at installere linux? eller vil en opgradering til 7 virke?


    /yarr


    Det kan være at Win 7 vil virke, men jeg vil alligevel anbefale dig at prøve linux live cd'en først.


    Men det er ikke nødvendigt at installere linux på din computer.


    En linux live cd, er en cd man kan boote computeren op fra, som så loader et komplet styresystem direkte fra CDen, det skal ikke installeres (selvom man ofte kan gøre det, hvis man kan lide det).


    Jeg håber du kan se det smarte i det, der findes masser af linux live cder, her er et link til en engelsk udgave af live cd distributionen Knoppix: LINK


    EDIT: opdaterede link til ikke blindevenlig udgave...

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • hmm downloadede linux softwaren fra linket, og smed den over på en go gammeldags cd slukkede min pc og bad den om at boote fra cd-drevet, MEN! den startede windows..?


    EDIT... havde glemt at trykke brænd... phail

  • Saa sidder jeg paa linux og proever med lan om lidt


    Og nu er jeg væk fra Linux, det virkede heller ikke der... Hvad kan ellers være et problem, hardwaren i min pc virker, kablet virker, men ingen forbindelse :s

  • Uden at kende de fulde detaljer over hvordan netværket er opsat, så vil mit bedste bud være at det er kombinationen af kabel, netkort og enhed i den anden ende, der gør at de ikke kan arbejde ordentligt sammen.


    En ide kunne være at prøve et andet kabel mellem pc og enhed i den anden ende.


    Eventuelt et andet netkort hvis du har et liggende, som kan smides i en pci slot.


    Du kan også forsøge at tvinge netkortet til en lavere transmissionsrate, f.eks. 10mbit HalfDuplex, gøres under indstillingerne for kortet igennem enhedshåndteringen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Du kan også forsøge at tvinge netkortet til en lavere transmissionsrate, f.eks. 10mbit HalfDuplex, gøres under indstillingerne for kortet igennem enhedshåndteringen.


    FREMSKRIDT!!! Den finder nu navnet på netværket!! :D men det er desværre også alt, so far so good


    EDIT!!! :D Få sekunder efter virkede lortet sgu !!! :hb: :goodpost:


    Tusinde tak til alle jer som har hjulpet mig med at komme så langt :D:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yarr
    FREMSKRIDT!!! Den finder nu navnet på netværket!! :D men det er desværre også alt, so far so good


    EDIT!!! :D Få sekunder efter virkede lortet sgu !!! :hb: :goodpost:


    Tusinde tak til alle jer som har hjulpet mig med at komme så langt :D:D


    Det er godt at høre at det endelig virker :9xo


    Du kan evt. langsomt prøve at forøge transmissionsraten, for at se hvor den går galt.


    Rækkefølgen af hvad der er lavest er:
    10HD
    10FD (full duplex)
    100HD
    100FD
    osv..


    Det skal siges at enheden i den anden ende skal naturligvis også kunne understøtte transmissionsraten for at det giver mening at forøge.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.