Indlæg af jaNz

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du sat rammene i de rigtige slots , og har de fået de indstillinger de skal bruge....begynder man at sætte fsb op vil den automatisk også sætte ram op, og så skal de måske have mere i ram eller timings skal sættes løsere.


    Rammene består af 2 sæt 2*2 - så der er vel ikke mulighed for at sætte dem forkert, er der?


    Angående fsb har jeg ikke stødt på det i min bios tror jeg, så har ikke ændret på det :D - har bare loaded den profil rammene har

    Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    jeg havde samme problem med mit nye setup dengang.. vidste sig at det var mine ram der ikke var kompitabel med det nye chipsæt.. købte da nogle nye ram der var garanteret kompilatet og hopsa så var den skid slået..


    prøv at gå ind og reset bios til standard husk at gå ind og lave indstillinger som ahci osv om igen til det det sakl være. hvis ikke det hjælper kan du manuelt prøve at sætte volt på dine ram ned til 1.5 og se om ikke det skulle hjælpe.. gjorde det ved de gamle ram jeg havde..


    Det prøver jeg lige, så vender jeg tilbage :)

    det var ikke længe det holdt, desværre, den er begyndt med det samme igen men kommer med en ny fejlkode. Den siger i følge manualen "no console input device are found" - hvad end det så betyder?


    Hvad kan det evt. være fordi ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    en anden gang, så start med at køre med 1 ramstang og kun den hdd du vil installere win på indtil det er ordnet...det hjælper ofte på småproblemer :)


    Tak for rådet, det skal jeg huske til fremtidig brug :)

    Så har jeg updatet BIOS og umiddelbart ser det ud til at virke som det skal!!! :) - så det er helt kanon, du har været en stor hjælp, det lige før jeg skylder en øl - vi bor trods alt begge i aalborg ;)


    venlig hilsen


    jaNz

    Den gider godt starte nogle gange, men det er specielt hvis den rebootes at den nogle gange prøver at starte og ikke lykkes og så prøver den så igen.


    Det kan da godt ske jeg skal prøve at hente en ny BIOS update hvis jeg kan finde en :)


    Jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det og testet :)

    Halløj igen


    Nu er det hele samlet og køre egentlig meget godt, men der er dog en ting som driller. Nogle gange når jeg prøver at boote op, så starter den, blæseren køre og så slukker den. Så prøver den igen hvor det så lykkes. Når jeg så fx er inde i BIOS, gemmer indstillinger og lukker BIOS - så køre den men der kommer intet skærmbillede.


    Håber i kan hjælpe mig med problemet.
    Venlig hilsen


    janz

    Så dukkede der en ny ting op, nemlig det med blæsere. Indtil videre har jeg bare monteret dem alle på bundkortet, men er nu kommet i tvivl. Burde jeg installere dem via PSU'en i stedet, eller hvordan og hvorledes er det bedst at gøre?


    jaNz

    Ja okay, god morgen :P.. Men kan du evt. svare på det med IDE stikket og mit bundkort? - Det ser ud til der kun er lokaliseret et floopy stik på bundkortet, IDE og floopy deler vel ikke samme stik :) ?

    Hej


    Jeg har for første gang bevæget mig ud i selv, at samle en computer. Computeren består af


    i5 2500k
    8gb mushkin redline
    1tb samsung f3
    cm 690 ii
    msi 84xx (køber nyt næste måned)
    Asrock extreme4 gen3


    Mit problem er følgende: Pt er der sat, bundkort, ram, cpu, psu og harddisk i kabinettet. Jeg har så prøvet at tænde for at se om jeg nu nogenlunde have placeret kablerne hvor de skulle (Det er jeg ikke færdig med endnu). Det viser sig så, at den siger harddisken ikke er bootable og jeg skal reboote og prøve med en bootable enhed. Er det simpelthen fordi harddisken er fuld af tom, eller er det mig som har koblet den forkert til?.


    Spørgsmål 2: Jeg har også prøvet at tilslutte dvd drevet, dog uden held. Jeg ved godt det er en simpel process, ikke desto mindre er det lykkes mig at fejle :D. Kan det passe man skal bruge sådan et IDE data kabel for at det virker, fordi sådan har jeg ikke fået med bundkortet - kun sådan et floopy stik. Endvidere ser det ikke ud til, at et IDE datakabel kan forbindes på bundkortet, der er kun til floopy stikket.


    Jeg ved ikke hvordan og hvorledes, om jeg bare har tabt sutten. Håber i kan forstå som jeg har forklaret det, ellers skriv, så skal jeg se om jeg kan uddybe det.


    Håber i kan hjælpe


    Venlig hilsen


    jaNz