Hjælp til bygning af computer

  • en anden gang, så start med at køre med 1 ramstang og kun den hdd du vil installere win på indtil det er ordnet...det hjælper ofte på småproblemer :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    en anden gang, så start med at køre med 1 ramstang og kun den hdd du vil installere win på indtil det er ordnet...det hjælper ofte på småproblemer :)


    Tak for rådet, det skal jeg huske til fremtidig brug :)

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • det var ikke længe det holdt, desværre, den er begyndt med det samme igen men kommer med en ny fejlkode. Den siger i følge manualen "no console input device are found" - hvad end det så betyder?


    Hvad kan det evt. være fordi ?

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • har du taget bios disken ud igen osv (er nødt til at spørge, det er sket folk har glemt det) ellers tyder det på at du har en defekt ramstang, eller noget er undervoltet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja disken er taget ud hehe :)..
    Bios ser/genkender alle ramstængerne - så er de vel ikke defekte når den kan identificere dem?


    Jeg tjekker hardware volt så vender jeg tilbage

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • jeg havde samme problem med mit nye setup dengang.. vidste sig at det var mine ram der ikke var kompitabel med det nye chipsæt.. købte da nogle nye ram der var garanteret kompilatet og hopsa så var den skid slået..


    prøv at gå ind og reset bios til standard husk at gå ind og lave indstillinger som ahci osv om igen til det det sakl være. hvis ikke det hjælper kan du manuelt prøve at sætte volt på dine ram ned til 1.5 og se om ikke det skulle hjælpe.. gjorde det ved de gamle ram jeg havde..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    jeg havde samme problem med mit nye setup dengang.. vidste sig at det var mine ram der ikke var kompitabel med det nye chipsæt.. købte da nogle nye ram der var garanteret kompilatet og hopsa så var den skid slået..


    prøv at gå ind og reset bios til standard husk at gå ind og lave indstillinger som ahci osv om igen til det det sakl være. hvis ikke det hjælper kan du manuelt prøve at sætte volt på dine ram ned til 1.5 og se om ikke det skulle hjælpe.. gjorde det ved de gamle ram jeg havde..


    Det prøver jeg lige, så vender jeg tilbage :)

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • har du sat rammene i de rigtige slots , og har de fået de indstillinger de skal bruge....begynder man at sætte fsb op vil den automatisk også sætte ram op, og så skal de måske have mere i ram eller timings skal sættes løsere.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du sat rammene i de rigtige slots , og har de fået de indstillinger de skal bruge....begynder man at sætte fsb op vil den automatisk også sætte ram op, og så skal de måske have mere i ram eller timings skal sættes løsere.


    Rammene består af 2 sæt 2*2 - så der er vel ikke mulighed for at sætte dem forkert, er der?


    Angående fsb har jeg ikke stødt på det i min bios tror jeg, så har ikke ændret på det :D - har bare loaded den profil rammene har

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • hvis du kun har 2*2GB ram, så kan de godt sidde i de forkerte slots......de skal næsten altid sidde i den nærmest cpu og så nummer 3 slot i forhold til den....tror ikke du kan presse rammene forkert i ellers, uden der sker fysiske skader :D.....men check lige at klodserne vænner rigtigt, og sidder i de rigtige sokler.


    bruger du 2 sæt med 2*2gb skal de faktisk måske have 0,1 eller 0,2 v mere til rammene....og er rammene ikke bygget til samme timings, kan man godt få problemer, selvom de er lavet af samme fabrikant...man kan dog sætte ramtimings til det, den laveste har ved fx 400FSB ... det kan fx være nødvendigt at sætte timings til 5-5-5-18 istedet for 4-4-4-12...men det står som regel i bios hvad de kan klare de forskellige ramklodser.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg køre med 2 sæt af 2*2 = 8gb i alt.. og har resat bios og sat volt ned og indtil videre virker det, sjovt nok :9xo

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • dit system skal køre ved 1,5 volt til ram og de kører sikkert på 1.65 volt er ikke expert i området og kender ikke hetl baggrunden men jeg prøvede det på mit og virker åbenbart på dit så nok der problemet ligger.. jeg købte ripjaws til min da de garanteret kompilatet med de nye chipsæt..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1