Indlæg af sponix

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Sker dette også hvis du bare afspiller på din PC skærm? Kunne jo være afspilleren/codec der gør det.


    Jeg havde et GTX 260 før mit nuværende grafikkort, og den gjorde det ikke på min pc skærm, men har ikke prøvet med mit nye 5850.

    Hej.


    Jeg har fået koblet min pc til mit tv via. et 5m HDMI kabel, men når jeg ser HD film, så hakker det lige hurtigt hvert 5/10 min. ca. ligesom den lige skal buffer/opdatere... :s ? Og det varer kun lige 2 sek, også kører filmen normalt igen, men det er nok til at ødelægge en hel film.


    Kan også sige det sådan; det ligner den kører med lavt FPS i de 2 sek.


    Jeg har desværre ikke afprøvet med en anden afspiller endnu.


    Nogen der ved hvad det kan være?


    System info:
    Core i7 920
    AMD HD 5850 1GB
    6GB RAM
    Windows 7
    Afspiller: VLC Player
    TV: LG 42LD750N


    Skriv endelig hvis I skal vide mere...

    Quote

    Står i manualen, som du bl.a. kan finde hos Bredbåndnord.dk


    log ind på routeren via 192.168.1.1
    - gå ind i advanced.
    - inde i advanced vælger du templates


    Mener der er templates til forwarding


    Kan ikke lige finde manualen der inde, kan se nogle vejledninger, men de hjælper ikke rigtig. Og ja, der er nogle templates som jeg også har afprøvet, men uden held, de er til nogle spil og andre programmer... :/

    Hey guys..


    Jeg har sådan en Tilgin HG1311 router fra Waoo, men kan ikke få den til at forwarde nogle porte.


    Selve interfacet på routeren ser således ud; http://peecee.dk/uploads/112010/tilgin.jpg.


    Det jeg ikke ved er, hvad der skal stå i hhv. source ip og dest. ip, og det samme med port?


    Det der skal bruges:
    ip: 192.168.1.127
    port: 3784


    På en gammel linksys router jeg havde, var det bare ip, og port range... ganske nemt.


    Håber nogle kan hjælpe. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    jeg havde det gamle HDMI kable før jeg købte HDMI 1.3 mit lyd funkede ik altid og skærmen blinkede af og til men med HDMI 1.3 som jeg købte da jeg havde et HD5770 1GB stoppede det og blev da kun bedre da jeg fik et GTX460 1GB :D


    Okay, tak tak :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    det var så lidt sponix, ved godt det ik er faldt el. noget men det funker fint plus det er HDMI 1.3 så skulle gerne funke med dit HD5850 os :razz:


    Apropos 1.3 - hvad har det at sige? For kan se de har et andet 5m HDMI, det er dog ikke 1.3 (det står der hvertfal ikke)..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    alle de nyere ATi/AMD & Nvidia har indbygget lyd chip og jeg synes mit på mit Philips 32tommer LCD TV lyder fint med dens egne højtalere samme på min fars Philips 42tommer LCD TV.


    Okay, tak for det :) - glæder mig til at afprøve det når jeg engang får fat i et 5m HDMI kabel, de er sku lidt dyre i butikkerne, så må have fat i en online shop..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    det var så lidt damness du er ik den eneste som har spurgt efter det, så viste hvor jeg skulle finde det, mange har før hen spurgt :razz:


    men jeg siger bare fuck det er nice jeg ik behøver sådan et kable til mit GTX460 1gb :razz:


    Eftersom du skriver sådan, så går jeg ud fra at det går over PCI porten? Hvordan fungere det, og kan et hvert bundkort med PCI klare det?


    - Jeg har lige købt et HD 5850, og den har nemlig ikke et Spdif stik, så jeg går ud fra det også køre over PCI.


    Mvh. spo

    Nice, skulle lige til at lave et topic ang. sådan et program :)


    Nogen der kender andre programmer som gør det samme? - altså så man har msn, facebook etc. i ét program, for jeg hader virkelig det nye msn.


    Som jeg skriver, så sælger han det billigt :) (5850) .....

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Så vidt jeg lige kan se yder 5850 en smule bedre end 6850, så ville nok vælge 5850 af de to. Men personligt ville jeg gå efter 6870 eller det kommende 6970, men det kommer selvfølgelig også an på ens behov og størrelsen på pengepungen.


    Er helt enig, men ja..... pengepungen er desværre kun til enten 5850 eller 6850.

    Hey :)


    Ja, topic siger det meste.


    Skal jeg købe et "billigt" 5850, dette http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=580103
    - der er en der sælger det uåbnet til måske billige penge.


    Eller vente på 6000 serien?


    Jeg skal primært bruge grafikkortet til følgende ting:
    3 skærme (2 pc skærme, 1 tv med lyd via HDMI)
    Gaming


    EDIT: Efter lidt søgen kan jeg se at man allerede kan få hhv. 6850 & 6870, men her er det så 6850 jeg er på udkig efter, så 5850 vs 6850, hva synes I?

    Jeg har både net og tv fra profiber (også waoo).


    I starten havde vi en del bøvl, tror vi har haft 3-4 forskellige routere fra dem, før de fandt en der virkede optimalt.


    Til at starte med virkede telefonen ikke når næsten hele båndbreden blev brugt, men det er fikset. Så har vi haft nogle problemer med tv'et, at det hakkede lidt nogle gange, der har vi så fået skiftet den der tv-box ud et par gange, og om det kører 100% pt. ved jeg ikke, men tror det :)


    Synes bare det er en ulempe at man absolut SKAL bruge den der tv-box for at få HD kanaler, mener den første er gratis (er ikke sikker) men hvis man skal have en mere til et andet tv, så koster den vist 1500,- 8o


    Udover det, så kører det skam fint :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Plasma buzz er noget du hører når TV'et på Mute og du står mindre end en ½ meter fra det og lytter efter det, bae du har det mindste lyd på og sidder 2½-3meter væk, som man typisk mindst gør på sådan et TV så hører du absolut intet efter mine erfaringer, har som sagt G10 og kan derfor ikk sige med sikkerhed at det gælder for G20, men skulle undre mig meget hvis det larmede så det var noget der irriterede.


    Find som sagt en butik hvor de har det og spørg om de kan indstille det efter det som flatpanels er kommet frem til i deres målinger og se hvad du synes om billedet.. =)


    Jeg prøvede og finde det igår, men hverken Elgiganten eller 2x expert butikker havde det stående fremme, kun G10 :(

    Nu har jeg undersøgt G20 lidt nærmere, og har læst noget med "plasma buzz" altså, at der er lidt konstant støj ved G20 (og sikkert andre plasma skærme).


    Er det noget at tage højde for, eller...... ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice
    Så lige at Sony'et lå på de 8000-9000 på nettet :)


    Tjek i øvrigt denne test på LG 42SL9000 som Hifi klubben har det til omkring 9000kr, LCD LED kan altså også:


    http://www.flatpanels.dk/test.…on=showfull&id=1258376207


    Det bliver næsten for dyrt :p Så skal jeg vente et par måneder ekstra, så pengene er til det - også kan jeg lige så godt tage samsungs LED, hvilket jeg synes er det flotteste billede i butikkerne, når man ser div. TV ved siden af hinanden.


    Meeeen, tror jeg holder mig under de 8000,- helst.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice


    http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex700


    PS: Hva angår plasma snak, så kan de godt kan brænde fast.. Så hvis du lige skulle falde i søvn i en brandert eller game PS3 i en 8-10 timer kan det godt sætte sig..


    Ja, en af mine kollegaer sagde også at de give en hel del varme fra sig, og mit "værelse" er ikke det største...


    Nu var jeg ellers blevet hel "hyped" på det plasma, efter at have læst flatpanels test af den. :)