Indlæg af Rainwolf

    lidt for meget OT :)


    well jeg har prøvet at søge lidt rundt på google, men der er temmelig meget information og det virker lidt som om at values er forskellige fra person til person


    indtil videre har jeg bare brugt ASUS AI suite til at clocke den med, hvad er fordelen ved at sætte det hele manuelt i bios fremfor at sætte CPU frequency op i AI suite ?


    indtil videre ser det sådan her ud og kører stabilt under prime (har dog kun testet med 3,6 GhZ fremfor de 4 GhZ som er mit mål)


    http://i474.photobucket.com/albums/rr102/necrozit/OC.jpg

    nu har jeg ikke den store erfaring med overclocking men kunne godt tænke mig at få min E8400 til at køre hurtigere men stadig stabilt.


    har sat mig et mål på 4 GhZ, men ved ikke om det er realistisk på luftkøling(mere eller mindre passiv)


    det skal lige siges jeg ikke har rodet med overclocking siden min gamle AMD Athlon så det er temmelig lang tid siden.


    så ville hører om i havde nogle gode råd eller guides til hvordan man kommer igang med overclocking, da jeg godt vil være sikker på at jeg gør det rigtigt samt har et stabilt system.

    ja jeg har også overvejet vand jeg har bare ikke de store erfaringer mht vandkøling


    passer det sig selv eller skal det skiftes ofte ? hvor meget fylder det ?


    og hvad pokker skal man vælge hvis man vil have noget der er effektivt, totalt støjsvagt og samtidig kvalitet da jeg ikke ønkser vand udover hele min comp :)

    ja jeg har prøvet at prime den, første gang skete der intet med mine temps.
    men var inde og kigge i min bios og så CPUID var disabled, ved ikke om det er et tilfælde eller om det hjalp men da jeg primede hele natten idag fik jeg presset mine temps op på 51 grader :)


    og nej eg bruger en TRUE køler med en silverstone blæser på


    synes dog stadig 42 grader er meget under idle

    ups det glemte jeg :)


    jeg mener det er de forkerte temps. da de står fast på enten 37 eller 42 grader (afhængigt af program, men altid 1 af de to) uanset hvor længe computeren har været tændt og uanset hvad jeg laver

    well ved ikke om dette er det rette sted at skrive?


    men jeg kan simpelthen ikke få nogle programmer til at vise den rette temp, så ville høre om nogle af jer evt. har et forslag til hvad problemet kan være? er det noget der evt ikke er samlet korrekt eller er det en software fejl?


    jeg har prøvet flg. programmer:


    coretemp (2 versioner)
    hwmonitor
    realtemp (2.60 + 2.70)


    (min E8400 er en E0 revision)


    håber der er nogen der kan hjælpe, for tør ikke rigtig clocke den uden at kunne se mine temps

    nej det gør jeg heller ikke men indtil videre har jeg prøvet flg. programmer:


    coretemp (2 forskellige versioner)
    cpu-z (1.45 + 1.47)
    hwmonitor
    real temp (2.60 + 2.70)


    og samtlige programmer står enten fast på 37 eller 42 grader fra jeg starter til jeg slutter (kan være et forløb på 8-16 timer)


    (ser btw ud til den ryger op på 3,1 GhZ ved 25% load så det er vel ok)

    jeg har bios 1104, og jeg kan se i CPU-z at den nogle gange ryger op på 3,1 GhZ så er nok som i siger bare de strømsparende funktioner der går ind over


    ang at klokke den på luftkøling så tør jeg ikke pille mere ved den før jeg ved hvad mine temps er og har ikke set et program der kan aflæse dem korrekt endnu :/

    stepping står der bare A


    og hvor slår jeg EIST fra henne ? har ikke rigtig set noget der hedder EIST nogen steder


    men jeg har noget EPU engine som måske ikke står rigtigt ? ved ikke helt hvordan det skal stå derinde

    age of conan er ret krævende og 60-70 er i crowded areas jeg ligger på 100-120 når der ikke er så menneske fyldt


    jeg ved ikke hvad stepping den er hvor tjekker jeg det ? bios eller et program ?