Indlæg af .mT::

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    øh en beskeden størrelse ....jeg har også en 226bw og er omkring 1,80, så det trick virker ganske fint..medmindre du er basketballstjerne...har en stående ovenover også..godtnok kun en 20" men den stod færhen bare på en papkasse bagved, nu har den fået en slags plastic firkant at stå på....har ikke oplevet problemer.


    Det er da også en beskeden størrelse ;)


    Jeg er 195 :)


    Men problemet er lige så meget at jeg har en tildens (hvordan fanden staver man det?!) til at tage
    hovedet ned i højde med skærmen. Som sagt går skærmen mig kun til hagen, selv med en bog under.
    Så jeg får tit ondt i ryggen hvis jeg ikke lige tænker over rette mig op/lægger mærke til at jeg bukker mig


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Krs
    Hvad med montering på væggen?


    Så kommer den sq for langt væk fra mig af...


    Men måske der finden nogen vægbeslag man kan trække ud fra væggen?
    Lige som til stue fjernsyn.


    Har du et link til nogen der passer til min skærm?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Jeg har det samme problem med min samsung 226BW. Jeg har dog bare midlertidigt smidt et par bøger under skærmen, kønt er det ikke.


    Det samme har jeg måtte gøre.. Nu Dansk Ordbog giver lige små 10 cm :P


    Men jeg tør ikke lægge flere under, af frygt for den skulle tippe mens jeg ikke lige er der til at gribe den
    eller jeg ikke når det.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    man hælder den da bare en smule bagover.....


    Hvis du har en beskeden størrelse er det sikkert nok...


    Med en bog under, går skærmen mig til et sted mellem næsen/hagen...
    Jeg syntes ikke jeg kan tage min stol længere ned, så sidder jeg dårligt med
    benene, da jeg enten bliver nødt til at strække dem frem af, eller sidde med dem på en
    anspændt måde...



    Jeg vil sq gerne have den op i ordenlig hoved højde, findes der ikke "fødder" til skærme.


    Hvad ville man kalde sådan en på engelsk? Lidt svært at google noget man ikke ved hvad hedder ;)

    Hov, havde da helt glemt det her topic :P



    Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK
    enten er det defekt temp sensor eller fordi du har 11.9% load på den core.


    har du evt en SS hvor du kører 0% load ?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Tjek om kølepastaen dækker 100% af cpuen evt.


    Som splatdk siger, test med 0% load, og test da også lige med prime95 stresstest og se hvad der sker.


    Jeg har testet lidt, og tror der er noget galt med sensoren, på ihvertfald den kerne...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bld
    Alligevel også en god måling på GPU :) Burde kontakte dit lokale fjernvarme anlæg, og høre om du kan få lavet en ordning med at du forsyner dem. :clap:


    Check næste varme regning, hvis du ser et pris fald kan du takke mig med en æske chokolade :)


    Lige pt køre jeg med mit gamle 8800 GT, som aldrig har kunne vise temp rigtigt. Pga jeg sendte mit 295 til rep da det hyler som en løs kilerem under pres, f.eks crysis på max eller fallout på max.
    Jeg har så fået en mail hvor de skriver at det er helt normalt at den siger sådan. 8o

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Enten er køleren monteret en smule skævt eller så er IHS en smule skæv


    Jeg er 99% sikker på at alle de dimser der skal holde fast i motherboardet sidder som de skal.


    Hvad er IHS?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    For det første hedder det Hz (hertz) og ikke mHz (mega hertz), der er en faktor 1000 i forskel.


    Opdateringshastigheden betyder ikke det store når den er under 8ms. Dit øje kan ikke opfange meget mere.
    Der er også stor forskel på hvordan producenterne måler. Hvis det skal gøres rigtigt måler man fra en hel sort skærm, til en hel hvid, og til hel sort igen. Nogle måler bare fra sort til hvis, og andre bruger lyse grå, og mørke grå farver.


    Hvis jeg skal anbefale én, må det være Xerox's skærme. De er fantastiske gode, og kan virkeligt anbafales(!)



    Har du prøvet at spille på en skærm med 5 ms, og så spille på en med 2 ms? Der er TYDELIG forskel.
    Man kan "mærke" det



    Dvs at man ikke skal bruge de der briller for at se 120 hz?! :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    umiddelbart vil jeg tro det er ganske normalt for et GTX295 at blive så varmt under load.. hvis du ikke har blæsere til at trække det varme luft ud af kabinettet, kunne det være en mulighed at anskaffe nogle kølere til det formål. en blæser til at suge ind og en til at suge ud, hvis det er muligt i dit kabinet, så placere blæseren som skal trække luften ind nederst i dit kabinet foran, og den der trækker luften ud placerer den øverst bagerst i kabinettet, det giver det bedste airflow :) . vil helt sikkert sænke temperaturen en smule.


    Tak for de gode råd, men jeg har et antec 900 kabinet, så der sidder 2 x 12 cm blæsere lige over hinanden foran og en øverst bag på, også 12 cm. Og så en 20 cm i toppen... :) Og en 12 cm på min cpu også. 295 blæser faktisk også meget af sin egen luft ud bag på kabinettet...



    Men jeg syntes 82 lød som meget, så ville lige høre hvad andre siger

    Quote

    Oprindeligt indlæg af .mT::
    Jeg checkede lige med gpu-z og den siger også at der kun er 896 mb ram...


    Mit nye bundkort understøtter crossfire, men ikke sli... Det er vel forhåbenligt ikke derfor? :(



    FYI: Det er åbenbart et marketings stunt at kalde det for 1792 mb ram. Den har de ram, men det er på samme måde som en C2D cpu har f.eks 6 ghz. Derfor der kun står 896 mb ram alle steder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Ja, jeg har VelociRaptor diske og de er dælme hurtige.


    Den venstra graf er 2 x WD RE 160GB SATA diske i RAID 0
    Den højre graf er 2 x WD VelociRaptor SATA II diske i RAID 0


    UPDATE: Nu har du vil ikke sat diskene i den Silicon Image controller som også er på dit bundkort.
    Jeg bruger ICH10R controlleren på mit X58 bundkort.



    Nej, det har jeg ikke... Gjorde jeg til at starte med, hvor jeg ikke lige kunne finde ud af det...
    Men nu sidder de i de alm sata stik...



    Kan du linke til de diske du har?

    Hey...



    Jeg kørte lige 3dmark vantage testen 2 gange, og min gpu kom op på 82 grader.


    Er det normalt?


    Efter testen var den hurtigt nede på 54 igen.



    Og mit kort viser kun 896 mb ram i windows, hvilket jeg har læst at det er pga
    windows ikke kan finde ud af at lægge begge cpu'ers ram sammen. Men vantage
    viste også kun 896 mb ram. Så er der noget galt?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Din bench ser da umiddelbart fin ud!


    Omkring load tider på OS, så er der mange faktorer der spiller ind. Det er svært at bruge load time som sammenligningsgrundlag.



    Din er jo helt oppe på omkring 225... Men du har måske 10000 rpm diske?



    Nu kan jeg ikke helt huske hans specs, men vi har samme bundkort og samme harddiske men han har så en E8500 cpu. Han har vidst omkring 2-4 gb ram der køre med 800 mhz.


    Alt det slår min jo. Hvad kan ellers påvirke det?

    Hey



    Tak for det kasper... Det svarede lige til mit niveau :)


    Men der er da vidst noget galt?
    [Blocked Image: http://www.mtfastdl.dk/atto.jpg]



    Jeg har brugt 2 af de her til raid0.



    Min kammerat som også lige har lavet raid siger han oplever meget hurtigere load tider når han booter. Hvor imod jeg ikke rigtig kan mærke nogen forskel...

    Jeg kan ikke finde ud af at bruge programmet.. Jeg har igen ide om hvilke parameter jeg skal bruge...


    Nogen der kender nogle mere bruger venlige programmer?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Én af metoderne kan være at benytte h2bench du kan finde her


    Når du har fået et resultat efter at kørt programmet kan du prøve at sammenligne med en række af de skemaer der er hos Toms Hardware


    Fx. den om [URL=http://www.tomshardware.com/charts/3.5-hard-drive-charts/Average-Read-Transfer-Performance,658.html]gennemsnittelig læsning[/URL] eller gennemsnittelig læsning af [URL=http://www.tomshardware.com/charts/raid-matrix-charts/Average-Read-Transfer-Performance,218.html]Matrix raid's[/URL]



    Tak for det daniel, det prøver jeg lige


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Også gør din cache størrelse altså heller ikke det store ved windows start.


    Da cache er noget der bliver genbrugt.


    /Thomas



    Det kan man bare se :)