Indlæg af .mT::

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj
    hmm ang. hvilke socket man sætter sine ram i, er det så ikke bare i den samme farve og så køre det tri eller?



    Jeg kapre lige tråden lidt, i stedet for at lave en ny om det samme :)



    Hvis jeg har 4 slots til ram, og 4 ram klodser, kommer det så ikke til at køre ved fuld hastighed?
    OCZ pc-8500 1066 mhz, 5-5-5-18

    Hej



    Jeg har lige fået de 2 harddiske jeg har bestilt fra getmore, men de gav mig ikke noget kabel med... ... ...


    Jeg ved sq ikke så meget om det, så jeg er ikke sikker på at det er det rigtige jeg har fundet...


    Jeg har købt dem her:
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408569 og
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ducts&Soegeord=WD2500AAJS


    Den på 250 skal sidde i raid med en magen til.


    Jeg har fundet det her kabel:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…Soegeord=Serial+ATA+kabel


    Er det den rigtige type?


    Og i så fald, er der gode og dårlige mærker inden for kabler?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Tror skam også det er nok, mener bare at det ikke kan skade at være i overskud :D


    Nåå, på den måde... :)



    Jamen så holder jeg mig bare til den 650W jeg har kig på nu. Jeg skal til og studere igen, så jeg får ikke råd til at opgradere noget alligevel.



    Tak for hjælpen alle sammen...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Mit system bruger lidt over 300W oc til 4,0ghz og gfx 702/1458/124. Men tror nu nok at du skulle kunne klare dig med de 650W. Men 750W koster kun 175kr mere, så det er vel op til din penge pung :D


    Jamen er der brug for 750W, ifølge psu calculator lite bruger jeg jo kun 536W? Medmindre jeg har udfyldt noget forkert, pga manglende viden om hardware. Måske der var en der ville regne efter. Eller skære ud i pap hvorfor det ikke er nok med 650, da jeg desværre ikke forstår det helt...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Det passer fint sammen, og 650W burde være nok, men der sker selvfølgelig ikke noget ved at have lidt kraft overskud til evt senere opgraderinger.


    Hvad bruger du din maskine til?



    Jeg gamer, pt er det mest css. Hvilket jeg godt er klar over er overkill. Men GTA IV, som jeg også har ser
    simpelthen for grimt ud til at jeg gider spille det, på min nuværende comp. E6850, 8800GT 512, 8 gb ram.


    Og jeg kunne godt tænke mig at spille nogen af de nye spil der er kommet. Lidt godt til øjet... :)



    Hvis jeg ikke gør noget forkert, så kommer mit system til at bruge omkring 536W i følge en
    psu calculator jeg fandt via google igår efter jeg postede...


    Jeg har 3x 120mm og et sound blaster kort der også tager strøm.

    Hej



    Til at starte med skulle jeg bare have et nyt grafik kort, men jeg lod mig vidst rive lidt med :S




    Det her er hvad jeg køber/har



    Bundkort: ASUS P5Q PRO
    CPU: Intel Q9550
    HDD: Samsung 1TB + en 250 gb WD jeg allerede har
    PSU: Corsair TX650W
    RAM: 8 gb pc-8500 OCZ Reaper (Dem har jeg allerede, fra min nuværende comp)
    Graphic: Gainward radeon 4870x2



    Da jeg aldrig før har sammen sat en computer selv ved jeg ikke kom alle delene er kompatible. Er de det?


    Er der en ting jeg burde skifte ud med en anden (bedre/billigere) tilsvarende del?


    Tror i 650W er nok?


    På forhånd tak.

    Men først lidt spørgsmål... :)



    Pt ser min comp således ud:


    CPU: Intel E6850
    Motherboard: GA-P35-S3G.
    HDD: 250 gb 7200 rpm WD
    PSU: Point of view, 500W
    Grafikkort: Inno3D 8800GT
    Ram: 4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500 CL5


    Der sidder også 3 x 120mm blæsere som tager strøm fra PSU'en




    Jeg pønser lidt på at købe 4870x2.
    Men kræver det crossfire? Det er jo et kort, så det gør det vel ikke?
    Hvor stor en strømforsyning skal jeg have?
    Og vil min cpu være så stor en flaskehals at jeg ikke vil få noget ud af det?

    Hey...



    Er der nogen der har erfaring med real temp 3.0?


    I følge den ligger min idle temp på 10-20... Kan det virkelig passe? :)


    Hvis jeg genstarter og går ind i bios siger den nemlig 3x grader



    Hvis realtemp ikke er et godt/brugbart program, er der så nogen der har
    et link eller navn på et andet jeg kan bruge i stedet for?


    Det var vidst alt jeg havde brug for at vide, tak for det :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Eller du kan bare også gøre som jeg skrev tidligere oppe og kigge i cpu-z under fanen memory så får du at vide hvad din ram køre af hastighed og med hvilken timing.


    Den post var usynlig indtil du skrev denne... Eller noget...



    Her er er dump af den tab... Alt ser da rigtigt ud?
    [Blocked Image: http://www.mtfastdl.dk/memory-1999.jpg]



    Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Kig evt. i min tråd, havde samme problem men fik det fixet ved hjælp af OC!


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=110229&sid=


    Vh Runnerkid


    Jeg prøver at kigge på den, tak

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    ]Det har da ikke noget med en discountløsning at gøre, de kører da bare med boxkøler "standard", som er ganske udmærket.
    hvis man vil have oc´potentiale må man selv finde de enkelte dele og så snakker vi en helt anden pris ;)
    Desuden er 40 gr da ikke helt vildt!!!


    Når den bare står i windows og intet laver?
    Den stiger så til 50-60 når jeg gamer... Og så vidt jeg har forstået så brænder den af ved 72...



    Min kammerats køre på 25 grader, og 30 når han gamer...


    Det var måske lidt hårdt sagt, men når man køber en "special" bygget pc, så regner man da med at det er kvalitets dele der kommer i... De ram der sad i har jeg aldrig hørt om før, og jeg kan heller ikke finde dem på google, og så den køler som ikke holder cpu'en ordenlig kold...




    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    altså.. min Corsair Dominator PC2-8500 2x2gb DDR2, kører jo PC8500.. men CPU-Z (1.50) siger de kører PC6400.. men det tager jeg mig ikke af, for ved de kører 8500.. kan se det i bios..


    men nå.. om man kører 1-1 eller 1-2 kan være ligegyldigt.. du vil ikk kunne mærke nogen performance forskel.. det har jeg dokumenteret igennem OC..


    Der står 1066 mhz i bios, dvs at de faktisk køre som pc8500?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Forkert det du også skriver. Din cpu er quad pumpet dvs den kører fsb 333. Dine ram kører fsb 400 lige nu derfor blir de registreret som PC2-6400 som er 800 mhz. Som fragman skriver skal du oc din cpu for at udnytte dine ram fuldt ud. Op på fsb 500 med den det skal dine ram sagtens kunne klare bare du har god køling på din cpu. :)



    Jeg har måske givet et forkert indtryk af mig selv, jeg er noob :) Men så kraftig tilhænger af RTFM (read the fucking manual), og "læs og forstå princippet" at jeg kan gøre det meste selv. Selv om jeg ingen ide har, om hvad der er jeg laver :)



    Jeg tror jeg venter med at OC til jeg har en ordenlig køler. Min cpu er omkring de 40 grader bare den står i windows, uden at lave noget specielt.


    Hurra for topdata og deres discount løsninger :/

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ja du har spildt penge hvis du har opgraderet ram.....hurtigere ram vil ikke betyde noget før du overclocker, da der er båndbredde nok når de kører 1:1 ...og nej en fsb på 1333 (opgivet) vil betyde at rammene ved 1:1 kører 666 mhz .....grunden er at din cpu er quad pumpet så den reelle fsb er 1/4 af 1333 , dvs 333 mhz. ddr2 ram skal du så gange med 2 i forhold til for at få samme hastighed at sammenligne med....eller dividere den quadpumpede hastighed med 2 hvis man er ligeglad med den tekniske sammenhæng.....og FSB hænger sammen med rammenes hastighed, men der er også en ramdivider i bios der kan sætte rammenes hastighed op uden at pille ved fsb....det giver bare som sagt ingenting sålænge du ikke ocer.....



    Dvs det er derfor der står Pc-6400?