Indlæg af Pythonas

    Kernerne ligger alle fra 40-70 grader. Lige pt, 62-63 grader på alle 4. De veksler aldrig med mede end én grad imellem.
    De 3 andre temperaturer skulle stå for noget northbridge/southbridge, CPU og noget andet jeg ej heller er helt inde i.

    Nu har jeg smurt kølepasta på, og temperaturen i Core 0-1-2-3 er faldet til 40-53 grader.
    TMPIN0 40
    TMPIN1 95 (skulle denne ikke indikere CPU temperaturen?)
    TMPIN2 54


    Ville være taknemlig med hjælp til det sidste her.

    Jeg har afinstalleret alt og installeret K-Lite nu.
    Den afspiller betydeligt bedre end før, men kan ikke 'spole'/springe i filmene i 1080p film så forskubbes lyden, det kan jeg fint i 720p film.
    Den lader til stadig at hakke tilfældigt når jeg sender TV-out i 1080/24p.

    I CPUID Hardware Monitor viser den følgende temperaturer:


    Temperatures:
    TMPIN0: 42 C
    TMPIN1: 102 C
    TMPIN2: 85 C


    Hvad står disse temperaturer for, og hvad gør jeg for at sænke de to sidstnævnte.
    Min Fanspeed står på 1800 RPM, kan den øges?
    EDIT: Så i Bios min fan var sat på system fan og ikke CPU fan, nu kører den med 3000 RPM.


    Men mine Core 0-1-2-3 temp er stadig 80+- C.

    Det lyder meget rigtigt, da jeg tog køleren af sidst(måske ½-1 år efter jeg samlede den) var der et gråt lag som lignede fast støv hvilket nok tyder på et lag kølepasta fra fabrikantens side som ikke var blevet skiftet..

    Nu du er så barmhjertelig at hjælpe med diverse problemer jeg sidder med ... kan du hjælpe mig til at kunne få brundkortet til at makke ret mht h.264 video decoding?
    Alle players jeg har prøvet afspiller Full HD lidt forskelligt, men ikke perfekt. Der er altid et eller andet, forskudt lyd, forvrængede farver osv.
    Hvad andet er, når billedet sendes til fjernsynet, hakker billedet tilfældigt ved 60 hz. Sættes computeren til de ønskede 24 hz (for 24p) kan man ikke flytte musen på computeren uden billedet på fjernsynet hakker.
    Alt i alt, kan jeg ikke få det til at køre smooth, det ville jeg utrolig gerne have hjælp til.
    Er det et problem at jeg kører Windows Vista Ultimate?

    Jeg har brug for hjælp til flere 'problemer'.


    1. Jeg mangler en ny computer, som skal kunne spille nyere spil på højeste opløsning, såsom Starcraft 2 og diverse shooter spil. En all-round stærk maskine som ingen problemer skulle få med diverse spil.
    Prisklasse tænkte jeg på 5-6.000. Jeg ved ikke om det er for optimistisk men håber det kan lade sig gøre.


    2. Jeg sidder med en computer jeg tænker på at ombygge til mediecenter. Dertil skal den kunne afspille Full HD film, hvilket den ikke gør som det ser ud nu.
    Computeren lyder som følgende:
    MB 775 GIGABYTE GA-MA78G-DS3H AMD 780G / 2600 MHz
    CPU AM2+ PHENOM X4 9850 2.5GHz QUAD-CORE 2MB(4x512
    2 x RAM Kingston HyperX x 2 GB 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL
    KABINET ANTEC NEW SOLUTION NSK4000 ATX - INGEN PSU
    HD SATA2 750 GB SAMSUNG SPINPOINT F1 32MB 7200RPM
    STRØMFORSYNING 550W LC-POWER SUPER SILENT 120mm
    Der er intet grafikkort kun det onboard, bundkortet er 1. Edition af hvad jeg har læst mig frem tid, hvor der intet er nævn om den kan afspille Full HD film. Der skulle være en 2. Edition af bundkortet hvori der nævnes at den skulle kunne afspille disse film.
    Hvad kunne et godt svar på et lydløst og 100% fungerende MediaCenter være? Og vil nogle af tidligere komponenter gå igen?

    Yes ingen kølepasta.. har aldrig brugt det, ingen har gjort mig opmærksom på at det var en nødvendighed. Troede det var til folk som tweakede og overclockede deres computere. Men kan man bare gå efter den billigste at finde? Må jo ned og finde en imorgen kan jeg forstå.
    Er der noget at vide udover hvadend må stå på pakken?

    Der er intet kølepaste brugt. Siderne og toppen er afmonteret og grafikkortet er korrekt antaget det onboard fra bundkortet.
    Vil kølepaste bringe den fra 80-90 grader ned i en mere cpu venlig temperatur?
    Er helt blank har aldrig haft et sådan problem før ved computere..

    Jeg er helt tabt bag en dør, alligevel samlede jeg en computer for 2 år siden som har gjort vrøvl lidt on-off på det sidste. Støv i køleren osv har gjort den har lukket ned flere gange. Det har før virket bare at støvsuge grundigt og sætte en stor fan til at blæse ind i kabinettet.
    Nu har jeg fået installeret noget CPUID så jeg kan se temperaturen på skidtet, og den ligger i windows efter opstart på 77-83-89 grader. 77min 83value 89max.
    Det er uden den har arbejdet. Går jeg ind i et gammelt ikke-krævende spil går den i sort skærm, afventer et minuts tid og genstarter da.
    Mit system ser således ud fra fakturaen:


    MB 775 GIGABYTE GA-MA78G-DS3H AMD 780G / 2600 MHz
    CPU AM2+ PHENOM X4 9850 2.5GHz QUAD-CORE 2MB(4x512
    RAM Kingston HyperX x 2 GB 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL
    KABINET ANTEC NEW SOLUTION NSK4000 ATX - INGEN PSU
    HD SATA2 750 GB SAMSUNG SPINPOINT F1 32MB 7200RPM
    STRØMFORSYNING 550W LC-POWER SUPER SILENT 120mm


    Har så efterfølgende sat 2 gb ram, en Raptor harddisk til styresystem samt endnu en harddisk i computeren. De 3 harddiske ligger over hinanden med 2 cm imellem og virker varme når fan'en(en stor fan til at have stående på bordet eller gulvet) ikke køler, men selv med fan'en på genstarter den som beskrevet før.


    Har ikke experimenteret med kølepasta, men med en temperatur på 80+ grader i 'hvile' må der vel være noget galt?


    Håber lidt på hjælp eftersom jeg er totalt rookie i sådan noget her.


    Imens jeg sidder her i Windows stiger den til 89 grader...

    Sælger min godt et år gamle HTC Diamond Touch mobil.
    Købt 28/8-08, og har fået skiftet skærm via reklamationsretten for et par måneder siden.
    Dvs ingen ridser i skærm what so ever. Den har meget lidt slidtage på bagsiden og ellers ingen skrammer, eller bulede kanter og lign.


    Evt bytte for en velholdt Nokia E66 eller andre 'tynde' mobiler.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af trh55
    :cheers:
    Jeg har en 150 Gb WD Raptor, med kvittering, knap 2 år gl., helt perfekt, (er i Vanløse).


    Har ikke hørt pris på denne..


    Så den her er teh shit so far..


    Ville være helt perfekt.. svar lige tilbage med kvittering og alder.

    Hvornår vil det være muligt og hvilken pris har du i tankerne?
    Men ville det da være dumt at sætte 2 x 750 GB Samsung Spinpoint F1 i Raid0? Jeg mangler pladsen og 1 TB ekstern går simpelthen for langsomt...

    Havde lidt håber på idag.. :clap: men ellers venter jeg på tilbud. Har du link til harddiskene fra edbpriser? Raid0 hvordan fungere det? - jeg har tænkt mig at købe en 750gb's at smide i raid0 med min eksiterende af samme slags, ved bare ik hvordan jeg gør det og hvad det hjælper, men da mangler jeg stadig OS harddisks...
    Jeg ved ikke hvad en fair pris for sådan harddiske, alder, kvittering - så nogle for et par måneder ryge for 250-350/stk 10.000 rppm - hvilket var den prisgruppe jeg søger.
    Det var lidt rodet men håber at få svar på noget af det..

    Mangler en harddisk til mit kommende Vista OS. Søger da en raptor, ved intet om OS harddisks har altid bare brugt partitioner som nu er fucked up i mit XP...
    Andre muligheder eller alternativer? Søger brugt da 800 bobs for en 36gb er lidt i overkanten på edbpriser :s
    - Jonas


    Råd er velkomne!