K: Raptor harddisk asap Odense

  • Mangler en harddisk til mit kommende Vista OS. Søger da en raptor, ved intet om OS harddisks har altid bare brugt partitioner som nu er fucked up i mit XP...
    Andre muligheder eller alternativer? Søger brugt da 800 bobs for en 36gb er lidt i overkanten på edbpriser :s
    - Jonas


    Råd er velkomne!

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Jeg har 2x36gb raptor i raid0, som jeg skal have solgt. De befinder sig i Odense, men er igang med afgangsprojekt så havde først regnet med at de skulle sælges når jeg er færdig d. 18. Så det kommer jo lidt an på hvor hurtigt du skal have dem :P


    Men hvad ville du give for sådan to?

  • Havde lidt håber på idag.. :clap: men ellers venter jeg på tilbud. Har du link til harddiskene fra edbpriser? Raid0 hvordan fungere det? - jeg har tænkt mig at købe en 750gb's at smide i raid0 med min eksiterende af samme slags, ved bare ik hvordan jeg gør det og hvad det hjælper, men da mangler jeg stadig OS harddisks...
    Jeg ved ikke hvad en fair pris for sådan harddiske, alder, kvittering - så nogle for et par måneder ryge for 250-350/stk 10.000 rppm - hvilket var den prisgruppe jeg søger.
    Det var lidt rodet men håber at få svar på noget af det..

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pythonas
    Havde lidt håber på idag.. :clap: men ellers venter jeg på tilbud. Har du link til harddiskene fra edbpriser? Raid0 hvordan fungere det? - jeg har tænkt mig at købe en 750gb's at smide i raid0 med min eksiterende af samme slags, ved bare ik hvordan jeg gør det og hvad det hjælper, men da mangler jeg stadig OS harddisks...
    Jeg ved ikke hvad en fair pris for sådan harddiske, alder, kvittering - så nogle for et par måneder ryge for 250-350/stk 10.000 rppm - hvilket var den prisgruppe jeg søger.
    Det var lidt rodet men håber at få svar på noget af det..


    Idag kan jeg sku ikke klare desværre ;) Men det er to af dem her:
    http://edbpriser.dk/Products/L…=products&Soegeord=raptor


    De sidder i maskinen så kan ikke lige tjekke hvornår de er fra. Men der er jo 5års garanti på disse diske, så der er vist nogle år tilbage endnu ;)


    Lidt om Raid0:
    RAID 0 (striping) Data fordeles skiftevis fra disk til disk. Kræver minimum 2 diske. Dvs. når du gemmer en fil, så gemmes halvdelen af filen på begge diske. Så hvis en af diskene går i stykker, så mister du alt dataen ;)


    fordelen er, at det giver højere læse/skrive hastigheder. Du kan læse i manualen til dit bundkort hvordan det sættes op.

  • Hvornår vil det være muligt og hvilken pris har du i tankerne?
    Men ville det da være dumt at sætte 2 x 750 GB Samsung Spinpoint F1 i Raid0? Jeg mangler pladsen og 1 TB ekstern går simpelthen for langsomt...

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pythonas
    Hvornår vil det være muligt og hvilken pris har du i tankerne?
    Men ville det da være dumt at sætte 2 x 750 GB Samsung Spinpoint F1 i Raid0? Jeg mangler pladsen og 1 TB ekstern går simpelthen for langsomt...


    havde regnet med at de skulle gå for de der 250-350/stk, men tror hellere du må finde nogle andre, som kan sælge nu :) Kan ikke give afkald på dem lige foreløbig.


    Altså hvis du har en god backup løsning til dine vigtige filer, så ville jeg sætte de 2 x 750 GB i raid0. Ellers hvis du spørger mig er det lidt farligt at have så meget data liggende i et raid0 system. Med mindre det er mindre vigtige filer, og ikke dine personlige billeder fra hele dit liv :P Men der er nok nogle andre som er bedre kvalificeret til at sige hvor meget du vil få ud af at sætte de to diske i raid0

  • Hvilken pris havde du i tankerne? - tænker hvis de er et år eller 2 gamle, 800nypris er 300 vel en fair pris/stk ?

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af trh55
    :cheers:
    Jeg har en 150 Gb WD Raptor, med kvittering, knap 2 år gl., helt perfekt, (er i Vanløse).


    Hvad skal sådan en fætter stå mig i?

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm


  • Ville være helt perfekt.. svar lige tilbage med kvittering og alder.

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af trh55
    :cheers:
    Jeg har en 150 Gb WD Raptor, med kvittering, knap 2 år gl., helt perfekt, (er i Vanløse).


    Har ikke hørt pris på denne..


    Så den her er teh shit so far..

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • så luk det ? :P

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m