Media center samt køb af ny computer

  • Jeg har brug for hjælp til flere 'problemer'.


    1. Jeg mangler en ny computer, som skal kunne spille nyere spil på højeste opløsning, såsom Starcraft 2 og diverse shooter spil. En all-round stærk maskine som ingen problemer skulle få med diverse spil.
    Prisklasse tænkte jeg på 5-6.000. Jeg ved ikke om det er for optimistisk men håber det kan lade sig gøre.


    2. Jeg sidder med en computer jeg tænker på at ombygge til mediecenter. Dertil skal den kunne afspille Full HD film, hvilket den ikke gør som det ser ud nu.
    Computeren lyder som følgende:
    MB 775 GIGABYTE GA-MA78G-DS3H AMD 780G / 2600 MHz
    CPU AM2+ PHENOM X4 9850 2.5GHz QUAD-CORE 2MB(4x512
    2 x RAM Kingston HyperX x 2 GB 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL
    KABINET ANTEC NEW SOLUTION NSK4000 ATX - INGEN PSU
    HD SATA2 750 GB SAMSUNG SPINPOINT F1 32MB 7200RPM
    STRØMFORSYNING 550W LC-POWER SUPER SILENT 120mm
    Der er intet grafikkort kun det onboard, bundkortet er 1. Edition af hvad jeg har læst mig frem tid, hvor der intet er nævn om den kan afspille Full HD film. Der skulle være en 2. Edition af bundkortet hvori der nævnes at den skulle kunne afspille disse film.
    Hvad kunne et godt svar på et lydløst og 100% fungerende MediaCenter være? Og vil nogle af tidligere komponenter gå igen?

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Det 780g chipsæt der sidder på dit bundkort, burde være i stand til at hardware accelerere h.264 video decoding, det er bare vigtigt at opsætte codecs osv til benytte hardware decoding


    Jeg tror du vil kunne genanvende mange af de komponenter som du har nu, men helt lydsvagt tror jeg ikke det bliver, i hvert fald ikke med den CPU, men hvis du kan få hardware h.264 decoding til at virke, så burde der ikke være noget problem i at benytte en mindre dualcore CPU i stedet i det bundkort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu du er så barmhjertelig at hjælpe med diverse problemer jeg sidder med ... kan du hjælpe mig til at kunne få brundkortet til at makke ret mht h.264 video decoding?
    Alle players jeg har prøvet afspiller Full HD lidt forskelligt, men ikke perfekt. Der er altid et eller andet, forskudt lyd, forvrængede farver osv.
    Hvad andet er, når billedet sendes til fjernsynet, hakker billedet tilfældigt ved 60 hz. Sættes computeren til de ønskede 24 hz (for 24p) kan man ikke flytte musen på computeren uden billedet på fjernsynet hakker.
    Alt i alt, kan jeg ikke få det til at køre smooth, det ville jeg utrolig gerne have hjælp til.
    Er det et problem at jeg kører Windows Vista Ultimate?

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Det burde ikke være et problem at du bruger vista, men de problemer du oplever kan være relateret til de andre problemer du i den anden tråd.


    Det første du skal gøre er at sørge for at du har den nyeste driver til grafikkortet, det kan tænkes det ikke er nødvendigt, men det er nu alligevel et godt udgangspunkt.


    Det jeg plejer at anbefale hvis man vil have hardware acceleration til at virke, er at hente k-lite codec pack (herfra)(minimum burde være standard udgaven), sørg for at der ikke er andre codecs og/eller codecspacks installeret i forvejen.


    Under installationen vil den spørge dig om du vil bruge de internet DXVA decoders i Media player classic homecinema(mpc-hc, hvis du aktiverer den for h.264 vil den forsøge at bruge DXVA til at hardware accelerere afspilningen når du bruger mpc-hc.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Vil anbefale det modsatte,at du fjerner alle video codecs og players,henter mpc,afspiller en mkv fil,og kan du det i dxva er der hw understøttelse,det skal du ikke bruge codecs til.Kan du ikke,vil et passivt kølet hd5450 nok være sagen.

  • Jeg har afinstalleret alt og installeret K-Lite nu.
    Den afspiller betydeligt bedre end før, men kan ikke 'spole'/springe i filmene i 1080p film så forskubbes lyden, det kan jeg fint i 720p film.
    Den lader til stadig at hakke tilfældigt når jeg sender TV-out i 1080/24p.

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Jeg har ikke direkte erfaring med det desværre, men hvis du har sync problemer kan du prøve at hente programmet reclock (fra slysoft), det kunne måske løse nogle af de problemer du har.


    Dog inden du gør noget af det, har du tjekket at du har den nyeste driver til grafikdelen på bundkortet, det er mindst lige så vigtigt som at du har det rigtige værktøj til at afspille dine film.


    Du bør have den nyeste catalyst driver, de kan findes her: 32bit 64bit
    Sørg for at du henter den rigtige udgave af driveren, i forhold til den windows udgave du har, dvs 32bit eller 64bit.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.