Indlæg af Raptorrockwool

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Adata og Kingston value er dicideret low end ram. Ville vælge Crucial eller Ocz.


    Hvad er det der er så dårligt ved kingston ram ?
    jeg har 4 1gb hyperx pc-9200 i min og det virker da ok. men jeg er jo også langt fra at få dem til at ringe. de hedder 5-5-5-15

    Quote

    Oprindeligt indlæg af AK409
    men det vil de måske gøre om en 5 år?


    det er så om 2-4 processore.
    glem det.
    allerede nu er der spil der understøtter brug af flere kerner.
    om et halvt års tid tror jeg ikke man ser nye spil mere som ikke udnytter multikerne processore fra de seriøse udbydere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    Hvis man køber en billigt netkort kan du heller ikke med en antene skabe et særlig godt signal, du skal simpelthen have et nyt netkort


    Jo man kan.
    antennen er uhyre vigtig. hver gang du vinder 3dB gain på en antenne fordobler du følsomhed og sendestyrke.
    en proff link parabol har f.eks. et gain på 46dB med 100mW ind, svarer det til en almindelig pisk hvor fra der sendes med 2000W ind i antennen. Werp er så omkring 4000W

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon



    Tror han mener at komponenterne til cpu strømstyringen (mosfets, spoler og kondensatorer) er blevet halveret. Dem der sidder lige rundt om cpu socket.


    Bingo.
    spoler og mosfets er halveret. jeg mener at kondensatorne stadig sidder der på min.


    en dedikeret strømforsyning leverer kun strøm til en bestemt ting. det kunne være bios, NB, SB eller noget helt fjerde.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    700FSB = world record på et p35


    men nu skal vi ikke glemme den degraderet PSU - lol - degraderet ? mener du ikke dedikeret - lol - selv om det nok ikke gør den store forskæld - lol


    Nej faktisk ikke. så skal du noget højere op.
    søg på P35-ds4 og 700MHz så vil du se at det faktisk er muligt. hvis man kan stole på det folk skriver.


    og nej det er degraderet PSU.
    mit MB er nøjagtigt magen til DQ6 udgaven med den undtagelse at der kun er monteret det halve antal fetter i strømforsyningen til CPU'en.


    Men ja jeg kan gå ind og pille ved spændingen på nogle af de forskellige kredse, hvis det var det du ville vide.

    Hvis du nu løber hvor der er trafik kan du lettere blive kørt ned.
    Jeg var 2m fra at køre en cykelist ned idag.
    Cykelisten ænsede ikke at selv om der ikke er meget trafik på den vej hun kørte så skal man stadig kigge sig for inden man bare drejer til venstre. Hvor blev jeg tosset. hun lættede ½m da hun fik hornet. (ja det må man jo ikke over for cykelister. men ellers havde hun jo ikke opdaget en skid). Det var gode dæk og bremse assistenten der reddede hende.


    Sony laver nogle udemærkede høretelefoner. dem jeg tænker på har lige som en gummi kappe. De er faktisk helt gode når man sveder. og de klør ikke som dem med skum på.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    med x38/x48 skulle det ikke være noget problem, AMD er ikke min kop te


    P35 skulle da kunne op til 700MHz. eller det er i alfald hvad mit MB tillader. Men det er også et DQ6 med degraderet PSU.

    Nap en E8400 pga prisen.


    ellers bør du overveje q9450 istedet for q9300 pga. den større mængde L2 ram og så er prisen kun 200kr højere. og deal for fordoblet ram.

    Hvad er der ivejen med netværkskabel ?
    det er lidt besværligt et lave første gang. men så virker det også bare.
    Wlan er til bærbare computere.


    Hvis du vil have en anden antenne på kortet kan du enten købe den færdigtlavet eller du kan bygge en selv.
    Det er faktisk ikke så svært.
    Til dit formål ville jeg anbefale en retnings bestemt. enten en parabol eller en yagi. sidstnævnte kan man bygge selv.
    bare søg på 2.4GHz yagi DIY


    http://www.wlan.org.uk/antenna-page.html
    er der mange fede at vælge imellem.


    (HF/RF er mit arbejde)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Viking
    det kan ikke betale sig at vandkøle HDs en 120mm blæser på 5 volt er rigligt
    desuden vil du få problemer med at holde vandet stue temp med midre du køre med fuld skral dine blæser på radiatoren


    hvis man som mig er støj følsom som mig, så pakker man sine hdd's ind så man ikke kan høre dem. og så er væske den eneste måde at få varmen væk på.
    jeg kører 4,8V ind på mine 3 120mm blæsere på min radiator (de hygger med små 700rpm). og mit vands tempratur er lidt under 28 grader.
    Det er en misforståelse at vandet skal være stue tempratur. det er helt ok at køre med 35C varmt vand

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Raid 5 er en del hurtigere end en disk hvis du har købt en seperat controller dem der er onboard yder meget dårligt. de kan læse ret hurtigt men er er sløve til at skrive ofte langsomere en en disk


    så hvis man har 1500-2000 kr. til en controller er raid 5 en fin løsning


    Den ICH9R der sidder på mit mb klarer det da fint. en skrivehastighed på 160mb/s er da hurtigere end hvad en disc kan præstere.

    jeg læste meget om det på nettet. og var nede og snakke lidt med Dan fra studie data. og fik forklaret lidt hvordan og hvor ledes.


    Jeg fandt ud af at den eneste pumpe der rigtigt giver mening er laing ddc+ pro. og så en styring på den så man kan skrue ned.
    test og måling på h2o køling overbeviste mig. og så er den stille når den står på et stykke skum.


    jeg besluttede mig så for EK waterbloks. de er "billige" og har en god kvalitet. samtidigt kan man få dem med dæksel i deldrin (sort plast) som er noget bedre end hvad andre kan finde på af narestreger.


    Radiatoren der ville jeg gå efter en XSPC RS360 som fås hos coolerkit.dk den er billig. ellers er der thermaltake og HW-labs.


    HDD køling der byggede jeg noget selv. jeg var ikke tilfreds med det man kunne købe. det var for dyrt og fyldte alt alt for meget. den køler jeg lavede har plads til 6 HDD'er


    og så kan det ikke siges højt nok. man skal have et stort kabinet. alt mit er stoppet ind i et CM stacker 810. og intet stritter ud fra kabinettet.

    Det ser rimligt fornuftigt ud.
    og prisen er god.
    Men jeg ville nok se at kyle den pumpe ud. den larmer. en laing ddc må ind. om det skal være standart eller plus udgaven og om den skal være med modificeret top eller standart top er op til din tegnedreng.
    Man kan let spare noget lyd ved at montere papst 4412 f/2gl på køleren. og ved at montere dem på ducts får man endnu støre luft flov ved samme antal omdrejninger.