Vandkøling-newb

  • Hej!


    Jeg har søgt på "vandkøling" på google og ja, der er jo nok sider om det. Alligevel vil jeg gerne vide, om I kender nogle sider, der forklarer ideen helt fra bunden - f.eks. hvad fordelen er og hvilket udstyr man får brug for. Jeg er netop ved at kigge på et Thermaltake Armor+ kabinet med indbygget kølesystem, men jeg ved ikke, om alt det nødvendige grej er der. Man skal jo også vide, om det udstyr, man køber, passer til ens hardware. Vil nok bygge en ny computer om to måneder, og det skal være en spil- og billedredigeringsmaskine.

  • jeg læste meget om det på nettet. og var nede og snakke lidt med Dan fra studie data. og fik forklaret lidt hvordan og hvor ledes.


    Jeg fandt ud af at den eneste pumpe der rigtigt giver mening er laing ddc+ pro. og så en styring på den så man kan skrue ned.
    test og måling på h2o køling overbeviste mig. og så er den stille når den står på et stykke skum.


    jeg besluttede mig så for EK waterbloks. de er "billige" og har en god kvalitet. samtidigt kan man få dem med dæksel i deldrin (sort plast) som er noget bedre end hvad andre kan finde på af narestreger.


    Radiatoren der ville jeg gå efter en XSPC RS360 som fås hos coolerkit.dk den er billig. ellers er der thermaltake og HW-labs.


    HDD køling der byggede jeg noget selv. jeg var ikke tilfreds med det man kunne købe. det var for dyrt og fyldte alt alt for meget. den køler jeg lavede har plads til 6 HDD'er


    og så kan det ikke siges højt nok. man skal have et stort kabinet. alt mit er stoppet ind i et CM stacker 810. og intet stritter ud fra kabinettet.

  • det kan ikke betale sig at vandkøle HDs en 120mm blæser på 5 volt er rigligt
    desuden vil du få problemer med at holde vandet stue temp med midre du køre med fuld skral dine blæser på radiatoren

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Viking
    det kan ikke betale sig at vandkøle HDs en 120mm blæser på 5 volt er rigligt
    desuden vil du få problemer med at holde vandet stue temp med midre du køre med fuld skral dine blæser på radiatoren


    hvis man som mig er støj følsom som mig, så pakker man sine hdd's ind så man ikke kan høre dem. og så er væske den eneste måde at få varmen væk på.
    jeg kører 4,8V ind på mine 3 120mm blæsere på min radiator (de hygger med små 700rpm). og mit vands tempratur er lidt under 28 grader.
    Det er en misforståelse at vandet skal være stue tempratur. det er helt ok at køre med 35C varmt vand

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    hvis man som mig er støj følsom som mig, så pakker man sine hdd's ind så man ikke kan høre dem. og så er væske den eneste måde at få varmen væk på.
    jeg kører 4,8V ind på mine 3 120mm blæsere på min radiator (de hygger med små 700rpm). og mit vands tempratur er lidt under 28 grader.
    Det er en misforståelse at vandet skal være stue tempratur. det er helt ok at køre med 35C varmt vand


    NEMLIG......Ups Capslock.