Indlæg af Raptorrockwool

    Det du efterspørger lyder som et vandkølet system.
    man får god køling og lavt støj niveau.
    Men det fylder :-(
    stabilitet fås ved at vælge komponenter af god kvalitet og holde tempraturen nede på dem.
    vandkøling af et mb koster fra 600kr til 1400kr afhænigt af model.
    vandkøling af cpu koster fra 300 til 500kr
    vandkøling af grafikkort koster fra 500 til 1000kr
    en radiator koster fra 300kr til 900kr
    en pumpe koster fra 400 til 800kr
    køling til to hdd'er koster ca 500kr.
    der til kommer blæsere fittings og slanger for ca 700kr
    Hvis du skal have en blæser styring fås de fra 250kr til 1200kr. selv om aquaero er dyr kan jeg godt anbefale den.


    jeg har god erfaring med ek waterblocks, laing pro pumpen og 360 radiator med dual flow. jeg kører med 10mm ID slanger fra tygon.


    det hele kan vist fås hos coolerkit.

    Tager man stemningsbilleder kan man bruge blitzen til opblødning. Men slår blizen ikke til skal man lade være.
    et stativ og en fjernudløser/timer er et must hvis man tager aften billeder.

    Kan du ikke lige forklare mig hvad meningen med lys i computeren er (jeg kan forstå UV i et reservoir da det slagter bakterier) ?
    Hvorfor valgte du ikke et kabinet der udelukkende benytter 120mm blæsere mere luft igennem og mindre lyd ?


    Jeg har fin erfaring med noctura blæsere. de siger ikke så meget.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Det er da vist lige lidt under prisen.
    Et Hd3870x2 koster de billigste steder 2800 kr
    Tror de ryger et lille stykke over 3 kilo sådan et 9800


    Så sker der nok heller ikke noget med priserne på et GF der koster det halve og kan 75%

    Jeg kan ikke gøre for det. arbejdsskade. Jeg forventer at alle ved et minimum om el og elektronik.


    din pumpe sidder på et stik magen til det man jokker ind i en gammeldags ata hdd.
    de to midterste ledninger er 0V. den ene af de yderste er 12V og den anden 5V.
    så det du skal gøre er at flytte det ben der sidder i en af de to midterste huller ud til 5V forsyningen.


    http://pinouts.ru/Power/BigPower_pinout.shtml


    Nu håber jeg du forstår.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84


    Okay, tak for svaret :) Så køber jeg nok det, men de falder vel yderligere i pris, når 9000 serien kommer, tror I ikke?


    ja når der kommer en afløser/bedre model i 9000 serien der kan leveres og som koster under 2500kr.

    Jeg bruger denne http://www.coolerkit.dk/produc…product=324&sub=23&page=1
    Jeg har vist så forholdsvist meget vand i mit system i forhold til at det er aktivt.
    det er en fordel at beholderen altid er næsten fyldt. det larmer mindre, risikoen for luftbobler er mindre osv.


    Nu ser jeg lige de sælger dobbelt destileret vand.
    forskellen på det og destileret vand er den samme. såsnart vandet kommer i kontakt med et andet stof begynder det et tiltrække ioner. så ingen pointe i det. Deminiraliseret vand er lige så godt.

    hiver en slange af et sted og lader det løbe ud.
    almindeligt vand indeholder bla. kalk. derfor er det ikke godt. Men kører man kobber kan en lille omgang eddikesyre fjerne lidt kalk. og så ellers bruge demi vand igen. og husk et gå væk alger addektiv.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Samler lige det meste færdigt så prøver jeg.
    Regner også med at bestille en liter vand mere har allerede tømt en dunk :crazyeyes:
    Nogen som kender et sted hvor man kan få billigt demeniraliseret vand (staves)
    Kan nede på min skole men tror ikke de gider og sælger nogle liter :D


    Prøv supermarkeder, silvan og tankstationer.

    fyld din beholder næsten helt. den skal lige kunne ånde.
    Hvilke slangediameter og hvilket flow kører du med ?
    Når jeg lufter ud klammer jeg en slange sammen og slipper. det gør jeg til jeg ikke flår flere luftbobler løs når jeg slipper slangen. og så gør jeg det lige et par gange mere.
    Dit system skal være helt tæt og slangerne sikret før man benytter denne metode. ellers kan der ryge en slange af eller sive væske ud.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mandag
    Forstår ikke helt spørgsmålet, men...


    Nej, jeg kan bedst li Gigabite fordi, jeg har haft flere gode erfaringer denne producent og kan li deres pedagoiske opbygning af bundkort.


    Men jeg ved at ASUS også er et godt produkt og har længe været fremme i foreste række. Derudover kender jeg ikke rigtig til andre bundkort.


    Så køb en gigabyte, de har flere fede features som jeg ikke har set andre steder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Ja, det er en omgang møg med Q9450. Det ser ud til at den først kommer til april, og den er ikke engang meget hurtigere end Q6600. Kan godt forstå, at folk køber Q6600 nu. Det er jo trods alt den bedste quad-core til en fornuftig pris.


    SSE 4 er rigeligt til at jeg vil vente. og den er hurtigere end q6600 bare ikke gigantisk meget. 5-10% flere points i benchmarks


    Det ser fint ud.
    Hvad for noget blæserstyring og kølere har du bestilt ?




    Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    det ser alt sammen ganske fint ud... det eneste jeg kan se, som jeg synes er dumt gjort er at du har valgt et E6600 quad, der er jo kommet de nye 45nm fra intel som kan fåes i omkring samme prisleje som den E6600 quad...


    Nej de er ikke frigivet endnu :-(
    Møg iriterende. i november besluttede jeg at jeg ville have en q9450 og jeg venter stadig.