Indlæg af jomo_88

    Hvis du hovedsageligt bruger din com til at game wow, kan jeg ikke se nogen grund til at overclocke din I7. Den er så rigeligt kraftig til det efterhånden aldrende spil. Har du fået noget performance ud af det ellers.


    Men hvis din load ikke bliver værre, er det i orden. Men jeg tvivler på at den er stabil hvis du stresser den lidt mere. Det er ikke just en god køler der følger med fra standard. Du kan jo prøve at teste den med prime, eller et andet stresstest program.

    Jeg ville allerførst råde dig til at investerer i en bedre køler. Den fra standard er ikke den allerbedste, så du ville rimeligt hurtigt opnå at din PC begynder at genstarte efter lidt hård load af cpu.


    Men du kan jo lege lidt med det indtil kølingen er der. Jeg vil råde dig til at lave al overclocking i bios. Du genstarter din com, trykker [del] og så skal du gå ind i "AI Tweaker".


    Din CPU kører med 1333MHz FSB, eller 333MHZ som der står i din bios. Det hedder FSB Frequence. Du kører ned på den og trykker på [+]. Man tager altid kun et par trin ad gangen, og gemmer indstillingerne og ser om den kan boote. Tilbage og tweake lidt mere og se om den kan boote.


    Hvis du løber ind i en mur, og din com kan ikke starte, skal du nok ind og indstille lidt på CPU voltage. Af andre ting er det også en god idé at sætte ramene til den hastighed de er sat til som standard, og pci-Frequence til 100MHz.


    Men igen, du vil nok få en dårlig oplevelse ud af det, med std. køling på cpu. Du kan hurtigt ramle ind i Idle stabil, men gaming ustabil.


    Og pas på med volt. Din cpu kan brænde af ved for stor spænding. Så være lidt varsom.

    Hejsa.


    Jeg fik vidst gjort et fejlkøb, for jeg kunen godt tænke mig at prøve at komme tilbage i Nvidia Lejren, og jeg vil derfor gerne bytte mit GFX ud.


    Mit kort: Sapphire HD4890. Det er købt hos Komplett den 18. maj, og der medfølger en elektronisk kvittering (jeg sender den pr. mail). Kortet fejler intet, jeg har selv haft overclocket det til 950MHz på kernen, men jeg har ikke haft noget behov for det performance mæsigt, så det kom hurtigt tilbage til stock igen. Der medfølger alt originalt.


    Det jeg søger er et Nvidia GTX275, eller GTX285.


    Jeg bor på langeland, men kan da komme til svendborg med kortet hvis det har interesse.


    P.S Komplett har ikke længere kortet, men specifikationerne er magen til denne, og samme køler, bare et andet klistermærke: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446317

    Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke du kommer af med maskinen herinde. Maskinen er vidst skabt til nogle andre ting end største delen herinde er interesseret i.


    Hvis der var nogen havde de nok allerede meldt sig, i løbet af tiden den har været til salg. Det er jo ikke lige frem en gamer maskine, med det GFX, som er mere direkte designet mod grafisk arbejde.


    Derfor har folk nok svært ved at se sammenhængen mellem prisen den har kostet en gang, og prisen du vil forlange for den nu, kontra performance, især i spil, hvor billigere maskiner fra ny kan give flere FPS.


    Og så lige til sammenligning: http://www.stikc.com/Dell-Prec…-GHz-4GB-RAM-2x-250GB-HDD


    Ved godt det ikke er helt samme harddiske, men til gengæld sidder der 2 lidt mindre cpu'er i..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Holder mig til den almindelig så, vil hellere være på den sikre side. så er den også lettere at sælge hvis man skal det på et tidspunkt :P


    Lige et hurtigt spørgsmål nu når jeg har jer her. Kan man kører dual channel ram i et x58 mobo eller skal det være triple?


    Du kan ikke kører med almindelige dual channel ram, da den nye klasse ram/tripple channel, er født til kører med en lavere volt, grundet strengere krav fra intel og deres nye core I 7 setup. De er bygget til inden overclock at kører med 1.65V, og derefter begynder cpu at tage skade :( ældre dual channel kører vidst nok ofte med 1.8V

    Quote

    Oprindeligt indlæg af danni
    mulig at det ikke er fair med 5k men du kan vel godt selv se at en comp mus tastetur og skærm ikke kan sælges for 2000 nu må du sku tage dig sammen mulig du ved mere om lortet end mig men er sku ikke født i går....!!!!
    mulig 3,5k er en fair pris


    Du kan jo bare lade være med at sælge, hvis du ikke er tilfreds med prisen de andre vil byde dig. Der er jo ingen der har sagt at du skal sælge, bare hvad de selv ville gi, i følge med hvad hardware af samme kaliber ville koste i dag. Så må du selv vurderer om det er rigtigt eller ej.


    Jeg vil dog holde med de andre om at du nok skal sætte computeren til salg på QXL, DBA eller et andet sted for at få den høje pris. Men måske du kan prutte lidt om prisen med dem der nu byder. Hvis du da er villig til at gå lidt ned i pris.


    Til sammenligning har jeg lige solgt et dengang entusiast bundkort med tilhørende core2Duo og 1066MHz DDR2 ram(2 GB), for 1500 kroner. Så kan du lægge gfx psu og kabinet oven i+skærm og alt det der. Men jeg var måske også heldig at få 1500 :P Det ved jeg ikke noget om. Du kan evt. prøve at skille den og sælge den i dele. Det plejer gerne at give lidt højere pris :D

    Hvis du gerne vil have dem til at skrue op når der er mest brug for det, vil jeg råde dig til bare at sætte føleren så tæt på, eller direkte på cpu køleren. Så længe din køler så er kølig, er der ikke så stor brug for så meget udluftning, men i det øjeblik at der har været lidt pres på den et stykke tid, bliver den varmere, og det er vel først der du får brug for at der skal skrues op. Badabim badabum.


    Det med programmet. Jeg tror du forveksler noget der. Der er noget med et kabinet med indbygget fan controler, som man tilslutter bundkortet, og så kan man styrer blæserne efter gamer og silent, men jeg tror ikke det er det du har der. Hvis det er, burde der være en cd med, som giver dig programmet til styrer det.


    Men jeg kan se at du kan indstille din TR-5 lcd, til at kører efter temp, så den kan du jo lege lidt med. Men der er vidst heller ikek noget med gamer osv. Men generelt er det vel samme forholdsregler under gaming og alm. brug. Den skal bare holdes kold så den ikke brænder sammen og samtidig larme mindst mulig. Du får ikke bedre gaming ud af at den er koldere. Bare sørg for at den ikke låser/fryser/BSOD.


    Edit: Du skal jo nok sætte en min. temp der er lige en grad under din stue temp, og så op til 35-40 grader. Blæserne skal jo bare sørge for at der er så lav temp i kabinet som muligt, med så lidt støj som muligt.

    Budet på 1500pp fra Luffe2805 forblev højeste bud, så han/hun vinder. Jeg sende rdig en pm med min mail, så kna du sende din adresse og en kvittering på at penge bliver overført, så sender jeg tingene med det straks! :)


    Hvis du skynder dig kan jeg nå at sende dem idag ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    jeg håber da stadig du har din faktura liggende på delene, jeg vil i hvert fald gerne have den med hvis jeg "vinder" cpu'en...


    lige en anden ting, du har vel stadig alt originalt til cpu'en ???


    Jeg har original blæser og æske til CPU. Og jeg mener bestemt at jeg har faktura liggende på mail, som jeg kan printe ud.


    Jeg er blevet budt 1250pp på alle delene på Tweakup, så det er der vi forsætter budene. Det er stadig mere end jeg er blevet budt for delene hver for sig.


    Er der slet ingen der kan bruge et par billige ram?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    first lidt OT jeg har ikk haft problemer med RMA hos SHG efter de er blevet et "nyt" firma


    E8400 425,- pp :) så starter vi da et sted :)


    Budet er noteret.


    :offtopic: Min liste med Hardware jeg har købt hos SHG er forsvundet under min profil, så jeg kan ikke længere reklamerer der. Hvordan har du haft gjort det?

    Det var meningen jeg ville bruge min gamle com til de lidt mindre opgaver i det daglige, men da den ikke er meget mere besparende end min nuværende sætter jeg den til salg istedet.


    Jeg bor på langeland, så jeg vil formode at i gerne vil have delene sendt, så må vi finde ud af det med prisen osv.


    De dele der er til salg er:


    Asus Maximus Formula
    http://www.edbpriser.dk/Produc…&Soegeord=maximus+formula


    Intel Core 2 Duo E8400 (Stepping C0)
    http://www.edbpriser.dk/Produc…earchArea=&Soegeord=E8400


    Kingston 2x1 GB HyperX 1066MHz, CL5 (Vejledende pris for et kit magen til på EDBpris: 203 af ny)
    KHX8500D2K2/2G(kan desværre ikke lige finde dem selv)


    Der er ingen startpris. Men jeg sælger self ikke for underpris (hvilken jeg selv bestemmer, så en 20 for cpu gælder ikke).


    Der er ikke nogen form for garanti fra sælger af. Jeg har købt tingene hos SHG et par måneder før de gik konkurs, så de har droppet alt der hedder RMA på tidligere varer(gæt hvor jeg er færdig med at handle :finger: )


    Edit:
    Delene er også sat til salg på tweakup.dk, hol.dk og hwt.dk

    endnu et tip er at du, hvis du kører med ATI grafikkort, kan du vælge via deres catalyst control center at sætte skærmen til altid at følge ratio. Dvs, hvis det er en 16:10 skærm, og et 5:4 spil, så skalerer kortet billedet til at det ser rigtigt ud. Der bliver nogle sorte kanter i siden i stedet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    jamen uanset hvad du synes, så skal jeg nok selv bestemme om jeg gider spille det ;) diablo3 hedder spillet...ergo er det ikke et NYT spil men en efterfølger....og efter videoerne man har set er der ikke sket meget siden d2, udover de har smidt det bedste væk.......hvorfor skulle man fx spille det istedet for wow ? hvilket nok er det de fleste gamle diablo fans spiller lige nu.....salgsmæssigt virker det ikke gennemtænkt.


    Jeg er har da selv efter hånden spillet en del diablo 2, og jeg har da ikke mistet lysten til 3'eren fordi at der sker lidt forandring. Jeg er til gengæld ikke hoppet på wow vognen, da jeg selv syntes der er for meget at sætte sig ind i, og det er ikke spor som diablo, hvor man sidder sig ved computeren og trykker lidt på venstre og højre mussetast, og så nakker man bare løs. Ingen irriterende unger der sidder og gamer det 20 timer om dagen og nakker en med det sammen de ser en, eller noget andet bøvl med at sidde og vente. Man kan bare have action på hele tiden. Nice.