Indlæg af jomo_88

    Så er weekenden begyndt herhjemme, og har lige fået sat mit ny erhvervede Panasonic TX-P42S10 til :clap: Jeg har så købt et rimeligt godt HDMI kabel og sluttet det til min computer. Nu er mit spørgsmål så bare hvordan jeg skal indstille fjernsynet, og evt. gfx for at få det bedste billed. Jeg syntes det lige pt. ser lidt grumset ud, og nogle af bogstaverne er ikke helt lige så tydelige som de er på min gamle skærm.


    Kan godt være at det bare er mig der er vant til at se på bogstaver der er en del mindre. for jo mere jeg leger med det, jo mere naturligt virker det.


    Men uanset hvad, virker det lidt som om der er en lille skygge rundt om nogle af tingene på skærmen :S

    Nu er jeg blevet pisseforvirret.. Men hvor mange fps kan man kører med, hvis man kører 120Hz, hvor der for 60 Hz ikke kan vises mere end 60 billeder i sekundet?


    Og hvad med en plasma skærm hvor de oplyser 600Hz? Hvor mange billeder kan den så vise i sekundet?


    Bare forvirret :S :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sb1097
    Har rådspurgt mig før i dette forum ang. en saml-selv stationær til ca. 4000 kr.


    Havde egentlig skudt mig ind på den første med CPU i5, men fik så et mail med AMD-processeren, som vedkommende mente ikke kunne matche intels, men var god til prisen.


    Mine behov er powerpoint, alm. tekstbehandling, surfing og spil som WOW, civilization, LOTR, etc. Vil også gerne kunne have computeren i de næste 4-5 år uden at bruge alt for mange penge på opgradering.


    Jeg ville som alle de andre også siger gå efter AMD systemet, men hvis jeg må komme med en lille rettelse, vil jeg mene at hele systemet er overkill i forholds til GFX.


    Jeg ville helt klart gå efter et 5750 eller noget i den stil istedet, da du så, først og fremmest får DX11 understøttelse til senere hen, nok lidt lavere strømforbrug, især i idle, og bedre gennemsnitlig performance. Med et GFX fra den nye serie vil du altså være "en smule" mere fremtidssikret, ud fra mit synspunkt :)

    Ok.. Jeg tænker lidt over det så, inden jeg indelig bestemmer mig for om jeg skal købe et plasma istedet for LCD.


    Er billedet bedre på en plasma skærm frem for en LCD skærm, eller hvorfor er det i foreslår det ene frem for det andet?


    Bare så jeg kan argumenterer for hvorfor jeg har valgt netop denne type :P


    Og nu har jeg kigget lidt, og ville jeg få noget ekstra WAU effekt hvis jeg købte dette panasonic fjernsyn istedet. Er det virkelig de ekstra penge værd? http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498903

    Men hvilket fjernsyn vil i så foreslå? Hvilket prisleje skal jeg op i ved LCD, og hvilken størelse kan jeg få et Plasma i?


    Skal jeg vælge LED frem for de "gamle dags"?


    Da jeg har et lille værelse ville et 42" være alt for stort.. Jeg kan ikek få så stor afstand til skærmen, da det ellers ikke kommer til at passe med surround sound :/

    Hvad mener du med, "til de penge"? Mener du jeg skal bruge mere på en skærm for at få noget ordentligt.


    Jeg mener bare at have hørt noget om at plasma og computer ikke ers å godt sammen. Noget emd at billedet brænder sig fast :(

    Hej Alle på Tweak


    Jeg skal til og købe nyt tv og havde i tankerne at det skulel være et 26-32 tommer fjernsyn, som hovedsageligt bliver brugt til fjernsyn, men også en hel del til computer. Jeg har kigget lidt på dette http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=538334, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter, når det skal sættes til en computer.


    Kan det også lade sig gøre at bruge et LCD-fjernsyn til gaming? Eller skal jeg bare holde mig til min gode gamle Asus skærm til det?


    Ellers har jeg kigget på et samsung EL32B655 tror jeg nok det hedder. Faldt jeg lidt for også :P

    Hej Tweakere


    Jeg er jo så heldig at jeg sidder inde med en OCZ SSD, og jeg kunne nu godt tænke mig at forsøge mig med en firmware update, så jeg kunne få TRIM med i windows 7.


    Eneste problem er at jeg henter en ISO fil ned, og jeg ved så ikke hvordan jeg skal loade den.


    der er en metode beskrevet til USB, men jeg står ikke lige inde md en 2GB pen.


    Jeg har prøvet at brænde den direkte ned, men jeg skal åbenbart først have gjort cd'en til boot-klar først, og det kan ejg ikke finde ud af :(


    Er der ikke en der kan hjælpe mig med at forstå???


    http://www.ocztechnologyforum.…um/showthread.php?t=63498 Her er linket til OCZ, hvor de forklarer lidt mere om metoden :P


    På forhånd tak

    Jeg er meget enig i alt det Foxx siger. Især det med at samle selv.. Men hvis du håber på at skulle bruge den i ret meget mere end et års tid, og med stadig rimelig ydelse, ville jeg klart anbefale skridtet op til en Quad core.


    Det er godt nok minimalt i nogle spil. Men til gengæld får du lidt ekstra i fremtiden, hvor jeg selv har oplevede at jeg med min gamle E8400 var tæt på at nå grænsen før jeg skiftede for et års tid siden :/


    Det var op imod 80-95% af ydelsen der blev udnyttet når jeg havde overclocket til 3.6GHz. Men ellers er en C2D virkelig en dejlig og kølig cpu. kræver ikke det helt vilde køling til OC

    Det er helt klart din windows det er galt med. Enten er harddisken stået af, og så skal du have fat i en ny, ellers er det boot-filen den er gal med. Hvis det er den sidste kan du prøve at indsætte windows cd'en og vælge reparer i install menuen..


    For at være sikker på at det ikke er din harddisk, kan du tjekke om du kan se din harddisk i hendholdsvis bios og ved at gå videre til install af windows via CD. Kan du se din harddisk der, er der ikke noget galt.. Bare vær sikker på at du ikke får trykket på enter alt for mange gange, for så mister du nok en del filer når den installerer forfra :(

    Det er skam ganske simpelt. Hvis det er Vista der ligger, skal du blot lave en partion mere, så de "virtuelt" kører på hver sin harddisk.


    Så installerer du XP.


    Starter op på ny, og indsætter vista CD'en. Når du så får startet op for installations menuen, vælger du reparer, og så kører det helt af sig selv :D


    Held og lykke til..

    God weekend til alle.


    Jeg søger et program eller noget andet der kan hjælpe mig med at lukke min pc ned.


    Det skal helt eksakt kunne slukke min computer eks. 2 timer efter jeg har bedt den om det. Eks. Jeg ligger og ser film og sætter computeren til at slukke 2 timer efter, så jeg ikke skal op og slukke computeren inden jeg falder i søvn.


    Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Har prøvet med indstillingerne i windåse, men vlc går på en eller anden måde indover og fortæller computeren at den ikke skal lukke ned så længe programmet er åbent. Så skal bare have en ned tælling som overstyrer alt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacob92
    Haiiyaa:
    er ikke den store fan af ATI
    Men kan du linke det evt.?
    og hva ligger det på kant med Nvidia Geforce serien?


    Mvh Jacob Lundgaard


    Hvis du ikke er intra i Ati, så er der jo reelt set ikke brug for 2xPCI-E x16, for du kan jo ikke kører sli på C2D bundkortene.


    Jeg ville sige at et 4850 lå mere i nærheden af et GTS250 eller lidt lavere. Det er lige under et 4870 som ligger og kæmper med et GTX260 i ydelse, og så er det ellers bare prisen du skal kigge på ;)