Indlæg af Brammer

    Mit kommende system bliver nok:


    MoBo: ASUS P5N32-E SLI PLUS LGA775 pris kr. 1.000,00
    CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz pris kr. 1502,00
    Harddisk: 320GB Maxtor 7200rpm SATA2, pris kr. 638,00
    RAM: Nok 2x 1gb Kingston ca 1000 mhz, pris kr. 737
    PSU: Ved ikke lige hvilken en det er, men det er 550 watt.
    Grafikkortet er jo så dilemmaet.

    ja okey.....


    Ifølge den chart overruler 8800 GT helt vildt 8600'en. Nu var GTS'eren der jo ikke, ikke den nye i hvert fald. Er GTS super meget bedre til en GT'er?

    Altsår det skal jo nok være LGA775 og ligge omkring de 1000 mhz. Jeg kører selv med Kingston nu, og synes altid det har fungeret fint, og så er der jo livstidsgaranti.

    Hvis vi nu stiller 8800GTS 512 mb op mod ASUS EN8600GT SILENT 512 mb. Hvor får man mest for pengene i forhold til performance.. Det skal lige siges at 8600 får jeg for 750, og 8800 får jeg for 1872.


    Hjælp mig lige en gang..

    Jeg skal have en ny computer, og står med et valg. Crucial Ballistix eller Kingston.. Hvad er jeres generelle holdning, for selvfølgelig kan det varierer fra klods til klods.

    Du går ind under kontrol panelet og derefter under printere. Så burde du kunne finde printeren og på den måde dele den på netværket. Det er ret simpelt!


    Ellers kan du også købe noget der hedder en printer server. En lille dims du sætter i computeren, og så kan du probbe et LAN stik i. Sådan en printer server er bare ret dyr, men er en mulighed.

    På min nuværende (og gamle) computer er HDD'en i stykker. Dvs. at den nogle gange siger en høj klikke lyd, og skærmen fryser. Nogle gange genstarter den også og siger at den ikke kan finde boot drevet. Jeg skal have ny HDD i morgen, men har lige nogle spørgsmål ang. det.


    Kan min gamle sløve HDD, sløve hele computeren ned. Lige som en flaskehals?
    Er det dumt at skifte til den nye HDD, hvis jeg snart køber ny computer, og ville sætte den i der?


    nogen der ved sådan noget?

    Ja. HDD'en er det stadig samme problem stilling. Og den pris jeg har her, var det billigste i en butik, som jeg lige kunne finde. Og nu ved jeg ikke hvilken PSU han har forslået, men vil tjekke op på det.


    Jeg læste lige et review af GeForce 8800 GTS 512mb på HotHardware. Uhh hvor jeg glæder mig til at få det.. :D

    HDD er ikke gennem ham. er noget jeg køber i en butik, fordi det er en gave fra en ældre onkel, og han tror nok at det der internet er fandens værk.. :D

    Jeg har snakket med min computer mand, og har fået priser på de dele jeg har fundet, med hjælp fra denne thread.


    Motherboard: Asus P5K SE: 607,-
    CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz: 1502,-
    Grafikkort: Asus 8800GTS 512 mb (Den nye chip): 1872,-
    PSU: 550 watt: 375,-
    HD: Maxtor 320 gb, 7200 rpm: 638,-
    RAM: Kingston 2x 1GB, 1066 MHz: 737,-


    Total: 5093,- kroner!

    Okey.. fedt jeg blev opmærksom på det, ellers havde jeg aldrig skænket det en tanke. Men vil snakke med min supplier, han kunne måske give nogle gode priser. Men jeg skal så op på i hvert fald 500w. Kunne være dejligt at få fat i nogle gysser her til jul, så kunne det måske blive til jule ferien. :P

    Det er selvfølgelig rigtig at man ikke kan få et fremtidssikret.


    Grafikkortet, er det noget i den stil?
    Asus NVIDIA GeForce 8800 GT / PCI Express 2.0 x16


    Jeg har også selv leget med tanken om en duo core. Men hvis jeg en dag ville få den sindsyge ide at leje med vista, ville det nok være smart at have en quad. Eller er det mig der er misinformeret. Desuden bruger jeg også photoshop, flash og alle de grafiske programmer til min skole.


    Min strømforsyning er en DTK computer, og den har 300w output. Det er ikke tilstrækkeligt?