Indlæg af JakobPP

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    VLC Player er også langt fra optimalt til og afspille HD materiale især hvis man har en lidt ældre computer. Den rykker nemlig ikke noget af belastningen ned på dit Grafikkort, medmindre de har ændret dette.

    Mener Media Player Classic gør dette, dog ikke lige fået læst helt op på det, kræver ihvertfald generelt ikke så meget som VLC syntes jeg.


    Med den nye VLC version er der kommet GPU support, men dog kun nvidia indtil videre


    Hvis du har CoreAVC installeret forstår jeg ikke hvorfor det hakker. Er du sikker på den bruger CoreAVC når du afspiller ?


    What he said.


    Husk, at hvis du får reduktion på din forsikring pga. installeret alarm, så skal du endelig sørge for at slå alarmen til hver gang du forlader huset.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Som jeg har gjort i de 3-4 andre tråde om dette emne, vil jeg gerne ligge et godt ord ind
    for Kingstons V+ serie.


    Har selv en 128GB og den kører rigtigt godt til prisen.


    +1


    64GB modellen her.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    realtek's drivere plejer at virke ;) er næsten sikker på uanset hvor gammelt et kort du har vil det virke med de nyeste drivere :P


    der er som du nok har oplevet en stor udlempe ved realtek, og det er deres mega langsomme skod uploadhastighed :) har præsteret at hente derfra med 4 kb på en 20 mb linje :(


    Kan godt ske, men nu kan min kæreste høre musik, og så er den ged ligesom barberet :P


    Uploaded ikke nogen fartproblemer, men har godtnok prøvet det før fra dem.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du siger at du ikke har prøvet Vista driverne? Det har virket før for mig, men er ikke sikkert det gør i dit tilfælde.


    Ellers kan du med fordel prøve lidt forskelligt fra realteks hjemmeside, hvis dette da ikke allerede er forsøgt.


    Var også det der endte med at blive løsningen :) Hentede gamle realtek drivere til vista fra fujitsu-siemens support og installerede i stedet for dem windows installerer standard. Det virker :) Om det virker hvis man henter den nyeste version fra realtek ved jeg ikke, gider ikke prøve :P

    Hey.



    Jeg har med succes installeret windows 7 på min kærestes Fujitsu PA 1510 bærbar. Det er en ældre bærbar, +3 år, med en RealTek ALC861 lydchip. Den her 1 mikrofon stik og 1 kombineret 3,5mm headphone jack / digital spdif out. Problemet er så nu at analog lyd ikke virker, dvs. de indbyggede højtalere og headphone stikket. Jeg har prøvet næsten alt, undtagen at installere nogle helt gamle vista drivere (2006) til lyden. Når jeg åbner lydindstillinger / volume control er der kun "Digital Audio SPDIF" og ligeledes i "Afspilningsenheder". Dette undrer jeg mig over, skulle da mene at der også burde være noget "standard højtalere" eller et eller andet jeg burde kunne enable, som så skulle være analog lyd. I headphone stikket kan jeg se rødt lys, og i volume control kan jeg også se den grønne bar bevæge sig op og ned når der afspille musik, så går ud fra at det digitale signal virker. Men det nytter ikke noget at disable (slå fra) "Digital Audio SPDIF".


    Håber virkelig I kan hjælpe, orker ikke at skulle installere XP på.


    Har du sat "channel width" eller hvad det måtte hedde i din router til 40MHz eller Auto 20/40MHz og 802.11 Mode til 802.11n mode only , hvis du kun har .n klienter.

    Hvis der er fejl på dit tlf-kabel/ antenne-kabel , kablet som giver dig internet,tlf og evt tv, så er det lige meget om du skifter udbyder. Få dem til at måle linie igennem, hvis alt andet fejler.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Jeg er langt fra linux mand. og har ikke vild forstand på det. men Linux er blevet ringere og ringere efterhånden som det er blevet mere brugervenligt. Derfor ville jeg ikke betragte ubuntu som en effektiv linux.
    Red hat ville måske være et bud. dog med et sæt opdaterede drivere.


    Det var godtnok noget af en påstand :) Hvis ikke Ubuntu Server er stabilt nok (eller hvad du mener med "ringe" og "effektiv linux"), så kan du jo altid smide Debian 5.0 på.


    Er der nogen performance forskel hvis man tager 64GB versionen i stedet ? Måske dumt spgs. , men har utrolig begrænset viden om det her nye SSD teknologi :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Har læst et par reviews af den og folk er rigtig imponeret over dens nye Toshiba controller og nu da den har fået Trim support, så ser den ud som et godt køb hvis man ikke lige vil smide en masse penge ud for en X25-M, dog hvis man kigger på pris/GB så ligger X25-M 160GB ikke langt fra.


    Gider du linke :) Har fundet laptopworld.dk review, og de roser den. Står selv og måske skal investere i en SSD.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold


    Eller er du ikke?


    Nu bor vi i en demokratisk retsstat, og raptors råd er nok det bedste i denne tråd.


    Ja, men man skal godtnok også tænke sig om. Som en anden skrev i tråden, det her kan ødelægge mandens liv, hvis det ikke passer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Drevne fejler ikke noget. det er en "bug" der får drevet til at tro der er fejl. altså raid drevet tror at der er noget galt med den enkelte disk.


    Jeps, men hovedet får jo også noget kun ekstra motion som jeg har forstået det. Fordi hovedet bliver parkeret så tit (green drive), og OS så starter den op igen.