1080p hakker vs 720p som afspiller perfekt.

  • Hej alle.


    Jeg har det problem at film i 1080p hakker vs 720p som afspiller perfekt.


    Jeg bruger VLC-player, men har også Medie Player Classic - Homecinema (MPC-HC)


    Afspilningen af 1080 virker fint i MPC-HC, men har problemer med lyden kommer for sent og billede bliver for mørkt, når billedet kommer over på TV, via extended skrivebord.


    Vil derfor gerne få det til at virke i VLC-player.


    af codec's har jeg coreAVC 1.9.5 + ffdshow skulle gerne være den nyeste.


    har en dualcore 2,6ghz - 3 gb ram - HD 3870 radeon gfx.


    ---------------------------


    Hvis dette ikke er muligt, er det så muligt at conventere en 1080p .mkv fil til 720p .mkv fil..?


    hvis ja, med hvilket software?

  • Kan være din pc der bare ikke er stærk nok.. Som jeg læser det her, så burde du dog have nok:


    Minimum Configuration
    (to play 720p video)


    Windows XP
    Windows Media Player 9 Series
    2.4 GHz processor or equivalent
    384 MB of RAM
    64 MB video card
    1024 x 768 screen resolution
    16-bit sound card
    Speakers


    Optimum Configuration
    (to play 1080p video with 5.1 surround sound)


    Windows XP
    Windows Media Player 10
    DirectX 9.0
    1.8 GHz Intel Core Duo or higher processor (or equivalent);
    3.0 GHz Intel Pentium 4 or higher processor (or equivalent)
    512 MB of RAM
    128 MB video card
    1920 x 1440 screen resolution
    24-bit 96 kHz multichannel sound card
    5.1 surround sound speaker system


    Men det lader til at der er rigeligt med værktøjer til at redigere MKV-filer, det var også her jeg fandt minimumskravene:
    http://www.google.dk/#hl=da&so…rfai=&fp=c01de48cf0cac437

  • tahl, du kunne prøve at starte med at opdatere driveren til dit grafikkort, da AMD opdaterer dem ofte med bugfixes til hardware h.264 acceleration.


    Derudover bør du også sørge for at du har den nyeste MPC-HC, sørg for at den er sat op korrekt til at bruge grafikkortet til at hardware accelerere dine h.264 film.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • VLC Player er også langt fra optimalt til og afspille HD materiale især hvis man har en lidt ældre computer. Den rykker nemlig ikke noget af belastningen ned på dit Grafikkort, medmindre de har ændret dette.

    Mener Media Player Classic gør dette, dog ikke lige fået læst helt op på det, kræver ihvertfald generelt ikke så meget som VLC syntes jeg.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    VLC Player er også langt fra optimalt til og afspille HD materiale især hvis man har en lidt ældre computer. Den rykker nemlig ikke noget af belastningen ned på dit Grafikkort, medmindre de har ændret dette.

    Mener Media Player Classic gør dette, dog ikke lige fået læst helt op på det, kræver ihvertfald generelt ikke så meget som VLC syntes jeg.


    Med den nye VLC version er der kommet GPU support, men dog kun nvidia indtil videre


    Hvis du har CoreAVC installeret forstår jeg ikke hvorfor det hakker. Er du sikker på den bruger CoreAVC når du afspiller ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    tahl, du kunne prøve at starte med at opdatere driveren til dit grafikkort, da AMD opdaterer dem ofte med bugfixes til hardware h.264 acceleration.


    Derudover bør du også sørge for at du har den nyeste MPC-HC, sørg for at den er sat op korrekt til at bruge grafikkortet til at hardware accelerere dine h.264 film.


    problemet med MPC-HC er at der virker det fint nok.. men lige så snart jeg overføre billedet til mit TV, så bliver billede og lyd out of sync.. og billedet er alt for mørkt, har ikke fundet en måde at ændre i gamma, i MPC-HC.. desværre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Med den nye VLC version er der kommet GPU support, men dog kun nvidia indtil videre


    Hvis du har CoreAVC installeret forstår jeg ikke hvorfor det hakker. Er du sikker på den bruger CoreAVC når du afspiller ?


    Nej, det er jeg ikke sikker på.. ville blive rigtig glad, hvis du kunne fortælle hvor jeg kan se dette..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TaHL


    problemet med MPC-HC er at der virker det fint nok.. men lige så snart jeg overføre billedet til mit TV, så bliver billede og lyd out of sync.. og billedet er alt for mørkt, har ikke fundet en måde at ændre i gamma, i MPC-HC.. desværre


    Ja det er selvfølgelig irriterende, men der må være en underliggende grund til at du har problemer, hvis andre kan få det til at virke burde du også kunne ;)


    Derfor skrev jeg også at du skal opdatere driveren til dit grafikkort og derefter prøve med en nyere udgave af MPC-HC.


    Da VLC har sine egne codecs er det i øvrigt lige meget hvilke codecs der er på computeren i forvejen, det burde faktisk ikke engang være nødvendigt at installere noget som helst, da win 7 har codecs der understøtter dxva acceleration i forvejen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Alt er opdateret.. både gfx og VLC.. Jeg synes det et lidt sært at det ikke vil afspille ordentligt..


    Vil meget gerne bruge MPC-HC.. men især pågrund af billedet er for mørkt, går det altså ikke..

  • Har du prøvet at køre dine film via WMP? Som sagt så burde win 7 kunne finde ud af det uden problemer.


    Det er tydligt at med din konfiguration kan du ikke bruge VLC som marquis er inde på er det kun til nvidia grafikkort.


    Da din computer umiddelbart ikke er kraftig nok til at køre dine 1080p h.264 film, bliver du nødt til at bruge grafikkortet til at hjælpe.


    Nu ved jeg ikke hvor meget du har googlet rundt på fixes til mpchc, men jeg fandt dette link som vist giver et meget godt billede på hvad du bør se på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har lige prøvet med WMP og det virker sq.. det har det ellers ikke gjort.. så et eller andet er der sket..


    Men problemet er der stadig med at billedet er for mørkt.. men så må jeg se om det kan fixes igennem ati.. har jeg bare fumlet rundt med før, uden at finde en ordentlig løsning..


    Det er nemlig super nemt med VLC..


    Har selv fundet det link, og som sagt virker MPC-HC fint.. det hakker ikke eller noget.. men stadig for mørkt på TV'et..


    Så det store problem er nok Gamma på mit TV.. det er ikke bare lys/kontras.. hvis jeg stiller på det, bliver billedet bare dårligere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    har du prøvet PowerDVD 10 den ka bruge dit ATi gfx til at decode x264 med, så vidt jeg husker, havde du haft Nvidia med PhysX/Cuda kunne du bare ha brugt CoreAVC og lagt den ind i MPC-HC så havde den brugt dit Nvidia GFX til at decode x264 med.


    http://imouto.my/watching-h264…device-architecture-cuda/


    Har før i tiden brugt power-dvd, men synes generelt ikke om det.. men giver det da gerne et forsøg :)


    Update: Nu har jeg lige testet power-dvd.. og det hakkede også der.. tror jeg vil prøve at fjerne alle mine codec og prøve mig frem..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TaHL


    Har før i tiden brugt power-dvd, men synes generelt ikke om det.. men giver det da gerne et forsøg :)


    Update: Nu har jeg lige testet power-dvd.. og det hakkede også der.. tror jeg vil prøve at fjerne alle mine codec og prøve mig frem..


    du har aktiveret så den bruger dit gfx ik?