Indlæg af Ebo

    Jeg går ud fra, som du selv skriver i dit 1ste indlæg, at vi taler om let gaming, ellers ville jegselv ikke gå under 4850, men det afhænger jo helt af hvad du forventer og hvilke spil som du kan lide at spille.


    mvh
    Sam

    Velsing


    Det system, du har sat sammen der, ser ikke helt dum ud i mine øjne, det kan sagtens gå an, MEN jeg ville dog selv lige købe noget mere RAM.


    De nyere spil elsker masser af RAM, men det er jo helt op til dig, det afhænger self osse af hvilket OS du kører med, om det er 32 eller 64 bit.



    mvh
    Sam

    Prøv a kigge her http://www.topdata.dk/, de har mange forskellige systemer, til forskellige priser, og alt er gjort klart for dig. Du kunne jo prøve at give dem et ring eller sende dem en mail ang. SLI eller x-fire


    mvh
    Sam

    Tja, ville vælge Intel hvis du vil OC lidt, da den gamle Phenom ikke lige frem er kendt for, at være verdensmester i OC, ellers skal du vælge den nye Phenom II, men prisen er osse derefter, dog ligger den næsten lige op med Intels core 2 serie i ydelse.


    Ang. specs på GTA4, så er de her http://www.rockstargames.com/IV/#?page=pc Spillet udnytter quadcore, og der begynder at komme flere til, så det er den vej tingene går



    Af stille kølere, som samtidig køler godt, ville jeg vælge denne her http://www.coolerkit.dk/xigmat…83___120mm_pwm-p-832.html


    Samtidig med er den ikke dyr.



    mvh
    Sam

    Som der er nævnt ovenfor, så ligger de 2 kort næsten lige i ydelse, nogle målinger viser + til Nvidia, andre viser + til ATI kortet. Om du vælger det ene eller det andet, er jo ligegyldigt set fra rent ydelse.


    Tag det kort, som du kender, ud fra din signatur, viser det jo at du kender nvidia's controlpanel, så i mine øjne er det en vanesag.


    Nogen kan lide moderen, andre vil hellere have datteren.


    Vælg det kort du selv mener er bedst, der er jo kanon høj ydelse i begge kort, om så der er en forskel på 1-5 frames i 2500x1920 opløsning er da totalt underordnet( overdrivelse fremmer forståelsen).

    Begge kort skal nok levere den ydelse du skal bruge.


    mvh
    Sam

    Prøv at checke hvad GEIL siger dine RAM skal have af volt, for at køre optimalt, og gå ind i bios og se efter hvad de rent faktisk får af strøm. Det kan være du skal justere strømmen manuelt, det sker engang imellem.


    mvh
    Sam

    Jeg var lige inde på audiotraks website og læste at lydchippen er et via 24HT chip, så her kommer linket til download og der er controlpanel med.



    http://www.viaarena.com/defaul…1&CatID=1010&SubCatID=107


    Denne driver virker til alle windows systemer, så prøv den :$, det er den driver som jegselv bruger til mit audiotrak kort :9xo.


    Så vil jeg håbe du kan få lyd på dit kort :))


    Giv os lige en melding, når du har prøvet




    mvh
    Sam

    ja, men dem som du gerne vil have, de kan da osse clockes ganske højt, det er da noget du selv bestemmer om du vil, men dit bundkort understøtter dem fra en start, dog skal du lige være opmærksom på , om du skal ind i bios og justere volt til dem. Jeg har osse et gigabyte bundkort, og jeg var nødt til lige selv at justere volt, får at de kørte standard speed, men det gør mine ikke længere :9xo



    mvh
    Sam

    altså efter, at have søgt på google, så findes der jo et hav af kombinationer af Scaleo T, så basic oplysninger om computeren, som bundkort, GFX, CPU, RAM mængde, strømforsyning, harddisk, OS.


    Kan du ikke finde det, så brug sandra soft, programmet vil give de fleste oplysninger, cpu-z m.v



    Men det kan ikke være grafikkortet, som ikke kan slæbe IE, så jeg ville starte med at defragmentere harddisken og lige checke hvor meget fri plads der er på den. Kan osse være du har fået noget snavs på den, så check den lige for virus/malware, når du er igang.


    mvh
    Sam

    jfr. dit bundkort, står der ud til højre, under memory support list, at det understøtter 1066 mhz ram, så det burde virke.


    mvh
    Sam

    Nvidia 9600 GT eller ATI 4830 hvis det skal være under 1000,-



    En af mine venner spiller COd4-5 på et 9600 GT. Det afhænger osse af hvad du vil have, self spillet skal køre. Jeg er bare bange for at går du op i et større kort, så vil du slet ikke kunne udnytte kortet fuldt ud, med dit system.


    mvh
    Sam

    Det kan ikke være et driver problem, når du slet ikke kan se den i enhedsorientering, så et eller andet er gået galt for dig.


    Jeg har osse et audiotrak lydkort og bruger vista 64-bit og det virker upåklageligt, selv med vistas standarddrivere var der lyd på inden jeg installerede de rigtige drivere og kontrolpanelet.


    Prøv lige at tage dit lydkort ud, og flyt slot hvis det er muligt, ellers sæt det i samme slot igen. Nogle gange har jeg været ude for at det var det som skulle til, inden windåse fandt det rigtige hardware. Måske skal du en smut indenfor i bios og slå dit onboard lydkort fra hvis ikke du har gjort det.


    Har du mulighed for det, så sæt lydkortet i en anden maskine, og se om den virker der for at eliminere at kortet skulle være gået i stykker.


    mvh
    Sam

    #1
    Prøv at gå ind på producents hjemmeside og kig i forum, måske er der andre der har haft ligende problemer og har fundet en løsning på det. Det kunne måske løses med en bios update ?.



    #7


    Hvad viser din comp, i bios under opstart, altså tæller den alle ram på postscreen ?, og hvad viser den i kontrolpanel-system vedligeholdelse-system ?. Den skulle gerne vise den samme mængde ram der, ellers aner jeg ikke hvad der er gået galt.


    Mvh
    Sam

    Har selv sværget til Razor mus de sidste år, da de for mig har haft den bedste præcition i games. Har prøvet lige fra en diamondback, copperhead og har nu en deathadder hvilket for mig er klart den bedste mus Razor endnu har lavet.


    Forskellen på deathadder og de to andre er simpelthen måden den ligger i hånden, den har en bedre form og er lidt højere hvilket for mig gør at den ikke får håndleddet til at spænde på efter mange timers spil. Selvom Copperheadden har laser teknologi og kan køre op på 2000 dpi og 1000 hz opdatering, så føler jeg at deathadderen med 3G infarød teknologi og 1800 dpi/1000 hz er en anelse mere præcis. eneste minus jeg kan finde ved musen er at den kun har 2 extra knapper på siden foruden scrollhjulet hvilket nogle spil kan være lige lidt nok, men dette kan klares ved at bruge macroer og en masse tilvending.


    Held og lykke