• Hej gutter jeg har tænkt på at købe en ny computer, har selv tidligere samlet computer. Det er dog lidt en jungle og svært at finde ud af hvor man skal starte. jeg har kigget lidt på anandtech.com og tomshardware. så vidt jeg husker var CPU'en ikke så afgørende igen for hvor mange fps man fik i spil. naturligvis duer det ikke at smække noget lort ind men jeg tænkte det ville være bedre at fordele det primært på grafik kortet istedet for.


    Jeg tænkte på at købe en til gaming som jeg måske evt senere kan opgradere ved at tilføje et grafikkort yderligere. altså noget crossfire eller sli setup men dog bare et kort i første omgang.


    så det jeg leder efter, er hjælp eller forslag til en pc uden skærm.


    Jeg tænkte på at bruge noget i retningen af:


    3-400 kr case
    5-600 kr for PSU
    5-600 kr ram
    7-900kr CPU
    7-900kr bundkort
    4-500kr harddisk
    1600-2000kr Graffik.


    Er der gode forslag eller er jeg gået galt i byen mht. SLI fremtidssikring, hvis det er for få penge til den ide så skrotter vi det og går efter hvad der er godt for nu. ps jeg er ikke bange for overclocking så hvis der er en god cpu eller lignende til få penge der yder godt overclocket så er det fint!


    håber i kan hjælpe på forhånd tak

  • Prøv a kigge her http://www.topdata.dk/, de har mange forskellige systemer, til forskellige priser, og alt er gjort klart for dig. Du kunne jo prøve at give dem et ring eller sende dem en mail ang. SLI eller x-fire


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • det er forkert..cpuen har meget stor virkning i hvor mange fps man kan holde i spil.....


    det jeg ville gøre var at kigge på http://www.topdata.dk se deres gaming serie til dit budget og så vælge lign system på edbpriser...måske kan du så opgradere en smule mere siden du samler selv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.