Problemer med nye dele.

  • Hey jeg har lige fået nye dele til min pc, men den vil ikke formatere, den kommer lige til hvor den skal starte windows setup efter den har loadet det hele, og så laver den blå skærm


    http://peecee.dk/upload/view/149828
    http://peecee.dk/upload/view/149829

    I starten skriver den det som vist på billedet, jeg har prøvet at sætte en gammel pentium 4 processor i, men der går den sgu bare ud inden den får loadet noget som helst. Har også prøvet at bytte rundt på rammene osv.



    Bundkortet er et Asus P5Q Pro
    Processoren er en E8500
    Ramene er Mushkin redline pc8000 2x2gb



    Kunne være fedt, hvis i havde en anelse om hvad der kunne være galt.

  • well nu skriver du ikke hvilken windows du vil installere :)


    det ville gøre det lidt nemmere så jeg går ud fra at det er Vista, det problem opstår normalt når setupen ikke kan fange din hdd der skal være c-drevet. Den skal skrive til Master Boot Recorden og kan den ikke det så går den typisk i den fejl der.
    Problemet opstår når man f.eks i BIOS har sat ens IDE/Sata controller til f.eks at køre RAID (som Vista så ikke kender), eller vælger AHCI. Prøv at se om du ikke kan sætte den til IDE/Native IDE under type også prøv igen.


    du kan læse lidt mere om fejlen her
    http://support.microsoft.com/kb/935806/en-us


    Microsoft Knowledge Base ( http://support.microsoft.com/s…aspx?spid=global&query=kb ) er klart et af de bedste værktøjer at bruge hvis man skulle støde på en din lille BSOD med en STOP kode :)



    Den anden fejl du henviser til tør jeg ikke sige noget til andet end at ASUS har noget Quick boot linux på nogle af de nye motherboards og den siger vel at det ikke er installeret. Det må du kunne klare inden fra Windows når du har fået det ind.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Okay, det er godtnok xp, men er det samme gældende for det?


    Der er noget der hedder sata 1-6 og så noget der hedder sata_e1 og e_2.


    Mærkeligt nok så under boot device properties så er der kun noget der hedder sata og så efterfulgt af hardisk navn, der skulle nemlig være 2 navne da der er to harddiske connectet.

  • Så vidt jeg husker, så skal du installere SATA drivere i XP inden du installere OS, ellers kan styresystemet ikke finde dine diske.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fadbamsen
    Okay, det er godtnok xp, men er det samme gældende for det?


    Der er noget der hedder sata 1-6 og så noget der hedder sata_e1 og e_2.


    Mærkeligt nok så under boot device properties så er der kun noget der hedder sata og så efterfulgt af hardisk navn, der skulle nemlig være 2 navne da der er to harddiske connectet.


    bestemt XP kan ikke lide diske stående som AHCI (Advanced Host Controller Interface - vist nok) og det vil netop gøre at den går i BSOD.


    Du skal ind i din BIOS under Main -> Storage Configuration og sætte "Configure SATA as" til IDE
    det kunne også være en ide at sætte "Sata configuration" til Compatible, dog burde Enhanced være ok, men en ting du kan prøve at rette hvis den stadigvæk ikke vil.


    Gem settings til BIOS og prøv så install af XP igen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fadbamsen
    Okay, den var sat til IDE std. så jeg prøvede at sætte den til compatible, men det virker stadigvæk ikke, den får loadet færdig og kommer til setup som før.

    ,


    hmm jeg har ikke lige flere ide'er lige pt. men hvis du stadigvæk har problemer senere kan det være jeg er kommet i tanke om noget :)
    dog lige pt er mine tanker fyldt med opsætning af min server

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • jeg vil umiddelbart gætte på at rammene ikke får nok strøm..giv dem 0,2v mere i bios og se om det hjælper.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • prøv noget af det der står her


    http://support.microsoft.com/kb/891892/en-us


    det er direkte et XP problem og kan være det du oplever.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fadbamsen
    Okay, det er godtnok xp, men er det samme gældende for det?


    Der er noget der hedder sata 1-6 og så noget der hedder sata_e1 og e_2.


    Mærkeligt nok så under boot device properties så er der kun noget der hedder sata og så efterfulgt af hardisk navn, der skulle nemlig være 2 navne da der er to harddiske connectet.


    De 6 porte er Intel,de sidste 2 plejer som oftest at være en JMicron chip el lign der understøtter raid.
    Prøv at boot minimalt,1 disk,1 ramblok osv,byt rundt,prøv også fra e1 hvis du ikke har prøvet.


    Edith: Fik set ovenstående link fra dkwolf,det lyder jo nøjagtig som dit problem ?