Indlæg af Ebo

    Jeg må dog lige sige, at samsung, har den laveste fejl %, og alle laver fejl...bare tænk på seagate nu, ellers ville jeg selv vælge en WD black caviar, men intet er sikkert, jeg har kørt samsung siden pentium II tiden, og har aldrig mistet en disk fra dem, der imod har jeg mistet 4 fra IBM/Hitachi og 3 fra seagate....jeg har aldrig mistet en samsung eller en western digital.



    mvh
    Sam

    Bjarne, jeg tror sgu du har lidt ret i det, som du har fundet der :D.
    Og alligevel ikke :hb:. XP er jo lidt af en gammel svend, det kan vi jo godt blive enige om ikke, selvom det virker som det skal skal(det skidt).


    XP er fra før de tider hvor det var muligt, at få rigtig store HD, som er et almindeligt valg i dag, det er vi vel osse enige om.


    Formater skidtet engang til, opret en partion på de 100 GB, som du ønsker, formater KUN partionen og installer XP på den, få skidtet til at virke, og NÅR den er opdateret til SP3, så går du ind i kontrolpanel, højreklikker på din disk, og formaterer resten af den til lager :D:dance:, så burde det virke. Det jeg mener er, at i starten bruger du kun de 100 GB, som XP sagtens kan klare til styresystem, drivere mm. resten af pladsen skal nok komme til dig, NÅR først OS er på plads.


    Håber det hjalp dig lidt på vejen.


    mvh
    Sam

    Prøv og kig i den tråd som Burger startede, det hedder computer til autocad, så har du en anstændig maskine, der sagtens kan klare de 2 spil, du gerne vil have, og tilmed til en "billig" penge, mulighederne for opgradering er der osse, MEN som du selv erkender, få en ven til at hjælpe dig med at samle "svinet".


    Kvali varer hele vejen :9xo.


    Mvh
    Sam

    Prøv kun at have sat din store HD til, boot op på din xp cd, opret partion på 100-150 GB alt efter hvor meget plads du vil have til OS, formater den partion, installer xp og opdater til SP3. Der efter kan du i kontrolpanel tilføje resten af din HD som extra lager.


    mvh
    Sam

    Der er flere ting, som du lige skal checke.


    1.
    Kan du på nogen måde være kommet til at røre ved dine ram, da du satte dit nye GFX i maskinen?, check om de sidder helt nede i soklerne.


    2.
    Tag GFX ud, og sæt det i en gang mere, check om det sidder lige i soklen og om strømkablerne sidder helt i på GFX kortet.


    3.
    Geninstaller driverne fra cd'en og prøv om de virker bedre og evt. DL de nye fra Nvidia


    Held og lykke med det ;)


    Teknik er dejligt :D, når bare det virker :baby: :9xo :T



    Awwwwww, så lige din post ang. klik lyd og du skriver du har en Northq psu, jeg tror din psu er ved at opgive ævret, og gå til de evige psu jagtmarker. Har du mulighed for at prøve med en anden psu?, evt låne en af en ven, bare for at eliminere den mulighed.


    mvh
    Sam

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Du kan aldrig fremtidsikre hardware. Du vil købe et bundkort med allerede forældet chipset og nye ram for at ikke skulle skifte inden for de næste par år. Det giver ingen mening. Du vil ikke mærke nogen forskel i ydelse.



    På en måde har du ret Nutz og så alligevel ikke, i hvert fald ikke som jeg ser det :D. P45 chipset combineret med ICH10R southbridge giver dig næsten uanede muligheder for at indstille på alt i bios mht. overclocking.
    Jeg har kun set DFI levere en mere detaljeret bios til tweaking af indstillinger, men det tager osse lang tid, at blive fortrolig med, altså kunne udnytte alle de muligheder som du bliver tilbudt med sådan en bios.


    Som standard, er vi enige om at, sammenligner man P35 og P45 chipset, så er forskellen, faktisk ikke eksisterende og kommer kun frem ved at bruge tests med meget små udsving hvilket vil sige at i reallife har det ingen betydning hvis ikke det lige var for en ting, nemlig diesize, P35 og ICH9 er bygget i 90nm, og P45 og ICH10 i 65nm, som vi jo ved betyder mindre varme udvikling. Som bliver væsentlig og interessant når man snakker overclocking.


    Tænker du lidt tilbage i tiden til da x38 og senere x48 chipsettene kom (osse 90 nm die), så blev de rimelig varme og der var lidt problemer især i starten. Jeg tror, understreger tror, at Intel indså at, de havde et chipset P35 med formidable overclocking egenskaber bevist i reallife tests, og simpelthen lavede et respin af dette, ved at bruge en bedre produktions teknologi 65nm og kombineret med en ny southbridge ICH10(R), med understøttelse for flere enheder, og kaldte den for P45 hvilket faktisk gør, at det er det sidste nye chipset, som Intel har lanceret til socket LGA 775. Du siger at det er forældet, set i forhold til hvad?, jo sammenlignet med I7 og x58, men sammenlign lige omkostningerne, med P45T, har du DDR3 understøttelse, rigtig gode overclocking egenskaber hvilket betyder at du har muligheden for at forlænge "levetiden" for din CPU, da du bare kan skrue op for den :D.


    Jeg ved osse godt, at Intel skulle lancere core I5 og x55 chipsettet for brug i mainstream segmentet, men grundet den alt omfavnende finanskrise er lagrene af P45 større end forventet, og begge dele er udskudt til lancering senere. Jeg har forstået det sådan, at core I5 og X55 vil gøre brug af FSB og ikke den nye måde, som core I7 benytter, men ret mig hvis jeg tager fejl.


    mvh
    Sam

    Velkommen til :D


    Du skrev :Jeg er utrolig ringe og uviden mht. hardware og lignende Smile.


    Aller først skal du overveje hvad dine behov er, med det mener jeg hvilke spil ønsker du dit nye setup skal kunne køre, og hvad ønsker du, af dit setup til daglig brug. Grunden til at jeg spørger, er bla. for at få en ide om hvilken prisgruppe bevæger vi os i ?, grundet det ikke er ligemeget om der er fx 5/6000 eller 8000 at gøre godt med.


    Osse om du har et system hvor der evt. er noget der kan genbruges i et nyt setup ?, eller om det er et helt system incl skærm, tastatur, mus mv.


    Flere forhandlere har den mulighed, at man selv kan "skræddersy" en maskine på deres website og evt. få dem til at samle den for dig, så alt sidder som det skal, eller du har en ven der kan hjælpe dig med det, ellers kan det godt komme til at virke ganske uoverskueligt, at skulle samle et nyt system for 1ste gang.
    Det er ikke fordi jeg vil skræmme dig på nogen måde, men man skal kravle før man kan gå, og især indenfor denne verden.


    Prøv og læs nogle af de posts i forum ang hardware, gaming rigs, mv for at få en smule fornemmelse af hvad det hele handler om, inden du kaster dig ud i en hel verden af saml selv.


    Husk osse på, at ingen spørgsmål er dumme, der findes KUN dumme svar, så bare spørg løs, og vi vil hjælpe dig så godt vi kan :D :9xo.


    mvh
    Sam

    Lidt om PSUen, kopieret fra Corsairs website


    Rock Solid Performance, Incredible Value


    Unlike most power supplies in the market, the Corsair VX incorporates a single +12V power rail that delivers continuous power under heavy loads. This conservative design ensures reliable operation in today’s most demanding system configurations and adds compatibility for future platforms. The unique combination of rock solid performance and incredible value puts the Corsair VX family of power supplies in a class of its own. Ideal for home theater PCs and ENERGY STAR PCs, the VX line maximizes energy savings and minimizes noise generation thanks to double-forward switching circuitry design. Each Corsair VX power supply is backed with an industry-leading 5-year warranty and 24/7 on-demand customer service.
    Corsair VX Series Features:


    * Supports the latest ATX12V v2.2 standard and is backwards compatible with ATX12V 2.01 systems.
    * Ultra-quiet 120mm double ball-bearing fan delivers excellent airflow at an exceptionally low noise level by varying the RPM in response to temperature.
    * Double-forward switching circuitry design offers maximum efficiency, up to 85% under wide load range.
    * 99% Active Power Factor Correction provides clean and reliable power to your system.
    * Universal AC input 90~264V automatically scans and detects the correct voltage. No more hassle of flipping that tiny red switch!
    * Dedicated single +12V rail offers maximum compatibility with latest components.
    * Over Current/Voltage/Power Protection, Under Voltage Protection, and Short Circuit Protection provide maximum safety to your critical system components.
    * High quality Japanese capacitors provide uncompromised performance and reliability.
    * 6 Serial ATA connectors
    * Extra long cables support full tower size chassis.
    * Standard ATX PS/2 size: 5.9"(W) x 3.4"(H) X 5.5"(L); 150mm(W) x 86mm(H) x 140mm(L)
    * MTBF: 100,000 Hours
    * Safety Approvals: UL, CUL, CE, CB, FCC Class B, TÜV, CCC, C-tick.



    Burger:
    Du kan se på mit system, at jeg har osse en quadcore, der bruger mere strøm end den ovenfor, samme bundkort, mere strømslugende GFX, samme ram type, og 1 harddisk mere. Så vidt jeg husker, bruger mit system under pres omkring 420 watt, så der er masser af headroom endnu med den PSU :D :9xo :dance:


    mvh
    Sam

    Dette er taget fra autocad 64 bit


    Ekstra systemkrav til 64-bit AutoCAD 2009:
    • Windows XP Professional x64 Edition og Windows Vista 64-bit
    • AMD® 64 eller Intel EM64T-processor
    • 1 GB RAM, 2 GB til Windows Vista 64-bit
    • 750 MB ledig plads på harddisken til installation
    • AutoCAD 64-bit kan ikke installeres på et 32-bit Windows-baseret operativsystem.
    Systemkrav til Windows Vista eller 3D-modellering (32- og 64-bit AutoCAD)
    • Intel® eller AMD® single core-processor 3,0 GHz eller større eller Intel- eller AMD Dual Core-processor 2,0 GHz eller større
    • 2 GB RAM eller mere
    • 2 GB ledig plads på harddisken ud over den plads, der bruges til installationen
    1.280 x 1.024 32-bit farveskærmkort (True Color) 128 MB eller større, OpenGL®- eller Direct3D® -kompatibelt grafikkort (arbejdsstationsstandard). Til Windows Vista kræves Direct3D-kompatibelt grafikkort (arbejdsstationsstandard) med 128 MB eller mere.


    Her er specs fra Sapphires website:


    The new SAPPHIRE HD 4830 shares the award winning graphics architecture used in the existing HD 4800 series and offers the same features, but with an optimised specification and lower price point to deliver the best performance in its price category. With 640 shader engines and clock speeds of 575 MHz (core) and 900MHz (memory), it offers similar overall performance to the HD 4850 model but at a reduced price point.
    GDDR3 memory 256-bit memory interface
    DirectX® 10.1
    24x custom filter anti-aliasing (CFAA) and high performance anisotropic filtering
    ATI CrossFireX™ multi-GPU support for highly scalable performance
    Use up to four discrete cards with an AMD 790FX based motherboard
    PCI Express® 2.0 support
    Dynamic geometry acceleration
    Game physics processing capability
    ATI Avivo™HD video and display technologyUnified Video Decoder 2 (UVD) for Blu-ray™ and HD VideoBuilt-in HDMI with 7.1 surround sound supportOn-chip HDCP
    ATI PowerPlay™ technology



    så kortet kan mere end "bare" møde kravene til autocad.


    Nu ved jeg godt, at der fra autocad er fremhævet GFX i arbejdsstationsstandard hvilket indsnævrer mulighederne til Nvidias quadro og ATIs fireglide, eller matrox millinium kort, MEN så snakker vi prof. kort og en helt anden pris hvor et samlet system får et I7 highend gaming system til at ligne en rigtig billig budget computer lol.


    Ang. PSU har jeg valgt corsair, men kunne ligeså godt have taget en Antec, grundet stabilitet, kvalitets komponenter der kan levere varen :9xo.


    mvh
    Sam

    Grunden til, at jeg har valgt en quad, er at selvom autocad ikke optager mere end 2 kerner, dog ved jeg ikke om der er ændringer i 2009 64 bit udgaven, er at der er plads til flere processer på samme tid, uden det går ud over arbejdet i autocad, og med 4 GB ram, så burde maskinen have større mulighed for at afvikle flere ting på sammme tid uden den store forstyrrelse, programmerne imellem.



    gav det nogen mening lol :crazyeyes:



    mvh
    Sam

    Sæt din samsung til, og kun den, indtil du har installeret vista og aktiveret den, da det er en OEM version du har. Når du har opdateret og installeret alle drivere, kan du sætte den anden disk til igen, og flyt evt. filer/ billeder over på den nye disk ved hjælp af total commander, ingen ben i det program, så skulle alt køre igen.


    mvh
    Sam

    nyt bud:


    Mb: GA-P35-DS3L
    http://www.getmore.dk/detalje-…?ProductGuid=GA-EP35-DS3L 678,00 kr


    CPU: Q8200
    http://www.getmore.dk/detalje-…?ProductGuid=BX80580Q8200 1265,00 kr


    Ram: OCZ PC-8000 DDR2 2x2GB
    http://www.bjweb.dk/shop/default.asp?varenr=259683&f=edbp 435,00 kr


    HD: Samsung F1 750 GB
    http://www.compware.dk/default.asp?varespec=407108 552,00 kr


    GFX: Sapphire radeon HD 4830 512 MB ram
    http://www.compware.dk/default.asp?varespec=478918 804,00 kr


    PSU: Corsair VX 550 W
    http://www.debusy.dk/sw/fronte…il.asp?typeid=15&id=54602 611,00 kr


    Kabinet: DenZen2
    http://www.edbpriser.dk/Produc…174&searchArea=&Soegeord=
    299,00 kr


    Total incl. fragt på alle dele, der er ikke taget højde for samsending af flere varer fra
    samme leverandør 4644,00 kr



    Sadigvæk et sæt, som kam byde op til dans, da både MB og CPU kan clockes rigtig godt og spiller max sammen med rammene. GFX kan vise i de gode opløsninger, samt hurtig HD og en rigtig stabil PSU. Kabinettet er bare valgt, grundet prisen og uden for meget bling bling, men det er jo en smagssag :D.


    350 kr tilbage til øl og lidt mad, efter "svinet" er samlet :drink: :cheers: :9xo :hb:



    mvh
    Sam

    Det findes normalt i brænderprogrammer, som nero, der kan du lave labels, eller i det software der kommer sammen med din printer, fx canon og hp har det.


    En anden mulighed er osse hvis du har en brænder der understøtter lightscribe teknologi, så kan du brænde covers direkte på specielle dvd/cd medier.


    mvh
    Sam