V: Komplet AMD Athlon XP-baseret computer

  • Hey gutter, gutinder og Tweak-nørder :roller:


    Jeg har stærkt overvejet at sælge min nuværende stationære PC til min storebror, der længe har gået og manglet en rimelig computer til at holde LAN med hans venner. Jeg er dog lidt i vildrede med, hvad jeg skal tage for den, da han for det første er min bror, og da computeren (hånden på hjertet...) er lidt aldrende.


    Jeg vil derfor gerne have jeres hjælp til at vurdere den, så jeg hverken snyder mig selv eller... Øhm, mig selv! Jeg har vedhæftet et billede af hardwarens detajler, hvornår de er købt og til hvilken nypris. Hvis i mangler nogle deep links til producenternes hjemmeside med de uddybende specs, så kan i bare skrive.


    Min egen kommentar til computeren er som lyder:
    Computeren er stort set lydløs – det er kun Papst-køleren, som kan høres. Denne kan dog skiftes ud med en mere lydløs model for mindre end 100 kroner. Systemet er stabilt, og den starter forholdsvis hurtigt, ligesom der intet af hardwaren viser tegn på alderdom. Intet har været overclocket eller på anden måde mishandlet. Toweret er lettere modificeret, så der er gjort plads til strømforsyningen og Papst-køleren. Computeren scorer 15.966 point i 3DMark 2001 i opløsningen 1024x768x32 uden AA, mens den scorer 4178 point i 3DMark 2005 med samme indstillinger. Temperaturen i kabinet-tet er omkring 25°C, mens CPU-temperaturen er omkring 38°C under idle.


    På forhånd tak,
    Mikael

    Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music.
    - Kristian Wilson, CEO, Nintendo Gaming Corporation, Inc, 1989

    Rettet en gang, sidst af Vandfarve ().

  • Jeg ville selv have skudt på et sted mellem 1500-2000 kroner, da jeg udover alt hardwaren har lovet ham at sætte det hele op, installere alle drivere og alt nødvendigt software, for at computeren virker optimalt. Delene er ikke alle helt nye, hvis jeg skal være ærlig.


    Men tak for det hurtige svar!

    Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music.
    - Kristian Wilson, CEO, Nintendo Gaming Corporation, Inc, 1989

  • Hov, det glemte jeg!


    Det ændrer nok ikke forfærdelig meget ved slagsprisen, men Maxtor'en er en 250 GB-disc (- men af en eller anden grund er det ikke lykkedes mig at fylde mere end 1/3 ad gangen).

    Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music.
    - Kristian Wilson, CEO, Nintendo Gaming Corporation, Inc, 1989

    Rettet en gang, sidst af Vandfarve ().

  • Nej nej, overhovedet ikke. Det er en 250 GB-disc, men jeg har ikke brug for al den plads. Problemet er så bare, at det er fuldstændigt umuligt at få kvalitetsharddisc med under 200 GB, uden at man skal op i en Raptor, SCSI eller en anden syg, syg disc! Hehe...


    Så nej, der er intet galt med nogle af delene!

    Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music.
    - Kristian Wilson, CEO, Nintendo Gaming Corporation, Inc, 1989